PDA

View Full Version : Spitfire R71 relic



rocker_71
25 maart 2009, 09:33
Zoals eerder gepost, ben ik de trotse bezitter van een London City Spitfire. Leuk gitaartje, maar ziet er een beetje saai uit. Veel zwart en een dikke glimmende lak van heb ik jou daar. :cooler:

Dus ik had besloten om de gitaar een beetje te gaan relicen. Had wat draadjes gevonden op het forum voor wat info en wat voorbeelden gevonden. Aan de slag gegaan dus. Ik heb twee linkerhanden, dus echt subtiel ging het er allemaal niet aan toe. De echte relic puristen zullen dit wel een horror-versie vinden, maar ik ben er best blij mee.

Genoeg info, even een foto:

http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/SpitfireR71makeover.jpg

Volgende verbouwing: Tonerider pickups erin.

Luke-wannabe
25 maart 2009, 09:33
Het enige jammere vind ik de witte vegen, maar verder ziet het er wel leuk uit, vind ik.

rocker_71
25 maart 2009, 09:40
Het enige jammere vind ik de witte vegen, maar verder ziet het er wel leuk uit, vind ik.

Tenks. Die witte vegen vind ik ook niet zo. Maar ik begon met schuren en die lak reageerde daar zo op. :???:
Ik ben toen gestopt met schuren en heb veel lak er met een scherp mesje afgekrabd. Dat ging beter, maar die witte vegen krijg ik nog niet weg.

Luke-wannabe
25 maart 2009, 09:54
Tsja, dat is die dikke laklaag. Ik kreeg het ook toen ik mijn squiertje aan het opschuren was voor de refin.

rocker_71
25 maart 2009, 09:57
Tsja, dat is die dikke laklaag. Ik kreeg het ook toen ik mijn squiertje aan het opschuren was voor de refin.

Jij hebt de lak helemaal weggeschuurd toch? Zo ver wil ik niet gaan, maar heb je nog een tip dan? :cheerup:

Luke-wannabe
25 maart 2009, 09:58
Jij hebt de lak helemaal weggeschuurd toch? Zo ver wil ik niet gaan, maar heb je nog een tip dan? :cheerup:
Jeps.
Uhm ja eigenlijk schuren totdat het weg is, hahah.

edje kadetje
25 maart 2009, 10:41
leuk.

Ik vind die sticker echter afbreuk doen aan het geheel. Een sticker op je gtr, brrrrr

humbucker
25 maart 2009, 11:16
ik vind de "gerelicte" body nog te fel blinken.. Kan je hem niet wat doffer maken. Dan komt het imo beter bij een echte relic. Voor de rest ziet het er wel tof uit hoor!!

rocker_71
25 maart 2009, 21:00
ik vind de "gerelicte" body nog te fel blinken.. Kan je hem niet wat doffer maken. Dan komt het imo beter bij een echte relic. Voor de rest ziet het er wel tof uit hoor!!

Heb je op zich een punt. Maar schuren is geen optie, zoals al aangegeven. Mss dat ik heb echt vies moet maken ofzo. Weet het eigenlijk niet.

Squier4ever
25 maart 2009, 21:04
en nat schuren dan? dwz. met water en schuurpapier, verder gelijkmatige bewegingen maken.

macwilliams
25 maart 2009, 21:22
en nat schuren dan? dwz. met water en schuurpapier, verder gelijkmatige bewegingen maken.
Daarna met een polijstmiddel niet met een was ofzo. Gaan die witte vegen ook wel weg.

oigun
25 maart 2009, 21:40
Met staalwol krijg je hem ook wel dof.
succes.

frekie
26 maart 2009, 11:17
Mijn Comet mk1 was ook een beetje "relic" dus heb ik korting bedongen in de winkel ;)

Het razend knappe van LC is dat je ze niet HOEFT te pimpen, zo goed zijn ze stock. Maar goed, "to pimp or not to pimp":

-elementen. Tonerider wil ik ook nog wel eens proberen. Ik heb nu GFS Little Punchers op mijn Comet. Meer dan uitstekend.

-mechanieken. Hebben een beetje kort slagje. Setje Gotohs breekt de bank niet.

-topkam lijkt me been, is niet slecht maar een echte GraphTec kost maar 6 euri. GT snaargeleiders nog eens 4,50.

-andere electronica: potmeters, schakelaar, draad. Is goedkoop te vervangen door goed spul: CTS, CRL, Switchcraft USA.

-hardtail maken en vaste brug erop. Ok stokpaardje van me. Is een echte DIY ingreep die niet omkeerbaar is:
http://www.projectguitar.com/tut/tht1.htm
Geeft je wel meer toon, meer laag, meer sustain.

-als je dat niet wil: betere tremolo erin, Wilkinson. Moet je denk ik wel aan het frezen in de trem holte.

-als je dan toch de lak aan het vernielen bent :soinnocent:
Verfstripper kopen en dan alle lak van de body af strippen. Schuren pas na strippen. Poly lak eraf schuren kan je wel shaken, zie Zelfbouw. Dan de body in de Chinese Tung olie zetten, zie wederom Zelfbouw.

rocker_71
27 maart 2009, 19:50
Met staalwol krijg je hem ook wel dof.
succes.

Dat was zeker een goede tip. De Spitfire is nu helemaal dof en de witte vlekken zijn ook weg. :cheerup:

kevervolks
27 maart 2009, 19:57
foto's????

rocker_71
28 maart 2009, 12:40
Nog eentje dan :D
Niet helemaal goed te zien, maar je ziet wel dat de echte bling eraf is. Kijk bv onderaan de foto.
Op de hoorntjes zie je het ook.
De witte vlekken zijn ook nagenoeg weg.

http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/Spitfiremat.jpg

humbucker
28 maart 2009, 15:27
Ik zou toch ook nog even de slagplaat eraf halen en daarook wat matter maken, zo trekt t nog op niet veel :)

pannekoek
29 maart 2009, 01:23
Nog eentje dan :D
Niet helemaal goed te zien, maar je ziet wel dat de echte bling eraf is. Kijk bv onderaan de foto.
Op de hoorntjes zie je het ook.
De witte vlekken zijn ook nagenoeg weg.

http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/Spitfiremat.jpg

ziet er leuk uit! alleen de hardware glimt een beetje veel. tijd voor wat roest dus!:rockon:

RobertoL
29 maart 2009, 10:29
En je moet het een beetje kapot maken/laten lijken. Helemaal relic, maar dan wel met mooie knoppen en pickups. Dat zou het helemaal afmaken.

Mooi gedaan hoor.

olaftheholy
29 maart 2009, 13:41
als gitaren konden spreken... dan zou die spitfire GILLEN van de pijn en schaamte!

hezz
29 maart 2009, 17:25
I love me some relic. Atlijd leuk om andere afgebeukte gitaartjes te zien, of het nou natuurlijk of door eigen toedoen is. :-)

rocker_71
30 maart 2009, 11:58
Ik zou toch ook nog even de slagplaat eraf halen en daarook wat matter maken, zo trekt t nog op niet veel :)

Jij bent ook niet gauw tevreden. ;)

Maar ook nu heb je weer gelijk, Bij de volgende snaren-wisseling zal ik eens kijken of ik hier wat aan kan doen.
Ook met staalwol, of heb je een andere tip?

humbucker
30 maart 2009, 12:34
Jij bent ook niet gauw tevreden. ;)

Maar ook nu heb je weer gelijk, Bij de volgende snaren-wisseling zal ik eens kijken of ik hier wat aan kan doen.
Ook met staalwol, of heb je een andere tip?

haha, i'm just trying to help!!! Ik zou t gewoon met staalwol doen, geeft toch een mooi resultaat zo!!

succes!

Luke-wannabe
30 maart 2009, 12:47
Oei die plastic lak relict toch niet zo mooi als Nitro. Wel leuk idee!

barno
30 maart 2009, 13:02
ik ben niet zo voor relic maar als je het doet, neem het dan serieus. Alle hardware afhalen eerst, nu lijkt het echt amateuristisch met die glimmende lak rond de hardware waar je niet bijkon met je staalwol.

bass blom
30 maart 2009, 13:29
zandstralen lijkt mij het beste