PDA

View Full Version : cornford rk100



jerry Hoekman
24 maart 2009, 20:53
Hee Luitjes; ik heb vandaag mijn nieuwe cornford binnengekregen. Ik had hem 3 maand geleden besteld. Ik moest er dus nog best lang op wachten. Maar nu zitten de eindpitten in een doosje er los bij. Geen beschrijving verder. Wat nu te doen? Gewoon inzetten? Dat lijkt me niet zo moeilijk. Maar hoe zit het met biassen? Kan ik er vanuit gaan dat die pitten gewoon kloppen?

Groet,
Jerry

Chris Winsemius
24 maart 2009, 20:56
Hoi Jerry

Ik VERMOED dat ze die apart hebben ingepakt om beschadigen tijdens vervoer (of trillingen) wat te beberken.

Mail ze anders even voor de zekerheid. Als het de precies dezelfde buizen zijn toen de amp gebiast en gecheckt werd zouden ze er ip. zou ingezet kunnen worden.

Ben trouwens wel benieuwd, je ziet in NL niet of nauwelijks.

succes!

jerry Hoekman
24 maart 2009, 21:42
Ja Chris;

ik neem aan dat het ook de gebiaste pitten zijn die er bij zitten. Ze zitten per 2 in een doosje. Zou ik ze zo willekeurig kunnen plaatsen, of moet er nog een specifieke volgorde gebruikt worden? Het zijn el34 en die horen er in eerste instantie ook in.

Chris Winsemius
24 maart 2009, 21:52
Ik VERMOED dat je ze er ip. gewoon, in willekeurige volgorde, in kunt zetten MAAR ik durf dat NIET met 100% zekerheid te zeggen.

("Worst case scenario gedachte": amp heeft bias-instel-dingen PER buis oid. en met 'n andere plaatsing v/d eindbuizen zou het wat mis kunnen gaan)

100% zekerheid: even Cornford contacten.

sjaak1990
24 maart 2009, 22:13
+1 lijkt me ook

Als het zo is dat het voor vervoer is en dat de amp wel gebiased is, dan is het sowieso een slimme manier.

En gefeliciteerd met de amp! Wel irritant als je hem niet meteen aan kunt zetten! zit je met je gas..

bass blom
24 maart 2009, 22:22
het kan toch nooit zo erg afwijken dat het schade kan doen?

ik zou ze er in zetten gewoon en testen dat ding.

jerry Hoekman
24 maart 2009, 22:41
Nou; ik ben er achter. De buizen zijn genummerd; Ik vond op de doosjes in het klein wat cijfers. Aan de binnenkant zitten ook nummertjes. Simpel. Stom dat ze dat niet even in een begeleidend briefje erbij zetten. Maar gelukkig ben ik eruit. Morgen maar eens testen. ;
Alvast bedankt voor de moeite. Ik laat morgen ff horen wat mijn bevindingen zijn.
Groet,
Jerry

sjaak1990
24 maart 2009, 23:20
Nou; ik ben er achter. De buizen zijn genummerd; Ik vond op de doosjes in het klein wat cijfers. Aan de binnenkant zitten ook nummertjes. Simpel. Stom dat ze dat niet even in een begeleidend briefje erbij zetten. Maar gelukkig ben ik eruit. Morgen maar eens testen. ;
Alvast bedankt voor de moeite. Ik laat morgen ff horen wat mijn bevindingen zijn.
Groet,
Jerry

Je zou er idd een beschrijving bij verwachten. Maar het is opgelost :ok:
Heb je er wel eens eerder doorgespeeld? Of gewoon gekocht door de dingen die je erover las?
Veel plezier morgen :)

Hell's Engl
25 maart 2009, 10:29
Ben benieuwd wat je ervan vind...

Heb er 'n jaar of 4 geleden 'n keer bij Erik v/d Haar opgespeeld. Heel eventjes maar... maar ik vond 'm errug bruut!

Waar heb jij 'm besteld? Ook bij Erik?


Joost

jerry Hoekman
27 maart 2009, 02:44
Nou luitjes; ik heb de cornford lekker aan de tand gevoeld. Eerst in mijn homestudio; daar kon ie niet zo hard, maar hij klonk toch echt wel overtuigend.
Vanavond in mijn band situatie. Super. Ik moet zeggen dat de sound een bleusy feel met veel ballen heeft. Precies waarop ik op hoopte. Het koste me geen moeite om Richie Kotzen eigen sound eruit te halen. Niet dat dat de bedoeling was, maar stiekum wel ff geprobeerd.
Mijn eertse indruk is dat het een beest van een amp is. Super punchy geluid. Alles wat je er in stopt komt er ook dubbel en dwars weer uit. Later op de avond heb ik een klon cetaur overdrive er voor gezet en een mxr eq in de loop en ik kon alle kanten op. Mooi gearticileerde sound. Het laat je beter spelen.

Hell's Engl
3 april 2009, 06:04
Hey Jerry,

Met wat voor gitaar en cab speel je?
Ben benieuwd hoe de RK100 met humbuckers klinkt. Heb 'm zelf toen even met 'n strat en Bogner OS 2x12 mogen testen.


Joost

jerry Hoekman
4 april 2009, 09:52
Ik speel met alle soorten gitaren, maar ik heb hem getest met een stratocaster en een Joe Perry Les Paul. Het valt me op de versterker het karakter van de gitaar goed weergeeft. DE versterker laat je dus per gitaar anders spelen. Bij de strat ga ik lekker smerig funky spelen, Terwijl ik bij de Les Paul van mijn eigen spel stijl achter over sla. Heerlijk soleren, krijg direct een Gary Moore gevoel. Deze versterker is echt wel een blijvertje. Ik heb hem getest over een marshall 4x12 met greenbacks uit 1968. Klinkt erg goed, maar ben wel benieuwd naar een speaker kast met v30. Ik denk dat het laag dan strakker wordt. Het is nu een kwestie van niet teveel bas en gain, want dan wordt het een beetje modderig.
Ik zoek nog wel een passende case. Heeft iemand een goed adres om een flightcase op maat te laten maken?

Negative K3 fan
4 april 2009, 11:48
vet, het lijkt me echt een geweldige amp. Kun je hem kwa geluid ergens mee vergelijken? Marshall?

Hell's Engl
6 april 2009, 12:38
Mijn eerste indruk vond ik 't een hodrodded Marshall, maar met meer tone, articulatie en definitie. Alles hoor je!!

Vind 't zo geweldig dat die amp toch erg veelzijdig is...


Joost

jerry Hoekman
7 april 2009, 09:14
Ja Dat heb je wel goed gezegd. Zo ervaar ik de versterker ook wel. Ik heb een hotrodded marshall en het zit daar wel aardig in die buurt. Het is dus een eenkanaals amp met een hotscwitch voor de boost. Ik stel mijn gain in op de solo sound en met het pedaal schakel ik terug naar mijn slag geluid. Dan heb je een heel dynamisch crunchgeluid. Dat is cleaner als de hotrodded Marshall. In eerste instantie lijkt het net te clean, maar als je eenmaal met de band speelt, is het heerlijk om mee te spelen.