PDA

View Full Version : Nieuwe (buizen)amp gezocht (500 euro)



MotoManiaC
24 maart 2009, 16:50
De zoveelste (beginnend) gitarist met een vaak gestelde amp vraag :)

Ik ben op zoek naar een nieuwe amp (mn 10W transistor is echt verschrikkelijk) en de eisen die ik er aan stel zijn als volgt:

- Buizen versterker
- (liever) geen modelling (pedaaltjes komen er toch wel)
- Geschikt voor oefen/studio/kleine gig
- Range van blues tot hardrock/metal dus een mooi clean channel is wel gewenst.
- Zo'n E500,- te besteden

Ik besteed liever wat meer aan goed materiaal dan later weer te moeten upgraden. Waar raden jullie me aan om naar te kijken? Jullie adviezen/tips worden op prijs gesteld!

Tnx a lot!

humbucker
24 maart 2009, 17:34
Een peavey Valveking zou t klusje voor jou wel eens kunnen klaren :)

edit: misschien een Fender Blues Junior + pedaaltje (wel tweedehands dan)

sjaak1990
24 maart 2009, 19:12
Peavey valveking.
Marshall jcm combo's.
Brunetti Maranello (vind ik t beste).
Kochje.

almarvk
24 maart 2009, 19:17
Topictitel aangepast.

yhcmarc
24 maart 2009, 19:28
Op marktplaats duiken en een oude London city set (niet die nieuwe troep) op de kop tikken en je hebt een mooie set.

Ferraririk
24 maart 2009, 20:03
MP:
Crate Blue voodoo?

ton36
25 maart 2009, 07:23
men is nogal lyrisch over de blackstar HT 5, en die doet zo`n beetje wat je verlangt
de mini-stack staat bij thomann voor iets meer dan 500, de combo is wat goedkoper

Bram+
25 maart 2009, 07:40
Gaat een JCM-combo niet veel te hard voor thuis? Of valt daar iets aan te doen (bijvoorbeeld oversturen met een pedaal i.p.v. 'wachten' totdat ie zelf overstuurt)?

Rutger Molenberghs
25 maart 2009, 08:32
Je kan natuurlijk ook de mastervolume een beetje lager zetten. Dan kan je de voorversterker oversturen zonder volledig doof te worden.
Het is wel zo dat sommige Marshalls op hun minste nog altijd vrij hard gaan. En je zit met het feit dat buizen beter klinken als ze moeten werken. Maar het kan dus wel (ik gebruik mijn JVM 100watt ook thuis).

mrweird
25 maart 2009, 11:55
niet die nieuwe troep

Ik ben d'r best happy mee hoor.. :)

Arjan12
25 maart 2009, 11:59
Ik ben heel tevreden met m'n Laney VC30. Drive-kanaal is niet veel soeps, maar de clean is erg lekker en heeft ook zat headroom.

sjaak1990
25 maart 2009, 12:34
Op marktplaats duiken en een oude London city set (niet die nieuwe troep) op de kop tikken en je hebt een mooie set.

Is erg leuk spul. Maaar als er niks aan gebeurt is kan je verwachten dat de Elco's hun langste tijd wel gehad hebben. Dan moet je hem of laten reviseren of het zelf doen, en dat ligt eraan of je het kan en of je bereid bent dat te doen. Ik vind die van mij in ieder geval top :blast:
Ik was eerst ook in de markt voor een kleinere amp voor erbij, en dat is nu een DEA+4x12 ;)

MotoManiaC
26 maart 2009, 23:34
Tnx voor de reacties, heb nu wel een beetje een idee welke kant ik moet zoeken :)

Is het trouwens handig met een combo te beginnen of voor een head+cabinet te gaan? (iets van Orange Tiny Terror/Vox Nighttrain + cabje)

Moet zeggen dat ik wel gecharmeerd ben van het Marshall geluid... zag een dsl401 voor een leuke prijs... is dit wat?

Ciao