PDA

View Full Version : Gitaar versturen



Damster
23 maart 2009, 20:38
Ik heb een gitaar verkocht via ebay
nu is mijn vraag hoe kan ik hem het best verpakken?
(hij zit wel in een harde koffer) maar zijn hier speciale dozen voor ofzo?
Zijn vast wel mensen hier die dit vaker doen dacht ik zo

frankpaul1
23 maart 2009, 20:50
Toevallig vandaag nog gedaan. Ben naar Tonika (muziekzaak in Groningen)gegaan en heb om een doos gevraagd, deden ze niet moeilijk over. Ze gaven er zelfs nog wat vulmateriaal bij.

Damster
23 maart 2009, 21:37
Toevallig vandaag nog gedaan. Ben naar Tonika (muziekzaak in Groningen)gegaan en heb om een doos gevraagd, deden ze niet moeilijk over. Ze gaven er zelfs nog wat vulmateriaal bij.

Das nou toevallig, zat er ook al over te denken om naar Tonika te gaan :-)

frankpaul1
23 maart 2009, 22:39
Das nou toevallig, zat er ook al over te denken om naar Tonika te gaan :-)

Ha, inderdaad toevallig. Ze hadden daar ladingen dozen liggen in het magazijn, dus dat moet wel goed komen.

Mr_Moustache
24 maart 2009, 01:01
wat ook kan is gewoon een laag vuilniszakken, oude kranten eromheen, 2de laag vuilnis zakken, en dan bruintape erom.

(Maar een doos is makkelijker :chicken: )

frankpaul1
24 maart 2009, 01:40
wat ook kan is gewoon een laag vuilniszakken, oude kranten eromheen, 2de laag vuilnis zakken, en dan bruintape erom.

(Maar een doos is makkelijker :chicken: )

:o:o:o:o!! Help me even herinneren dat ik nooit een gitaar van jou koop en naar me laat verzenden. Dat kun je toch niet echt menen?

zeppo
24 maart 2009, 09:31
:o:o:o:o!! Help me even herinneren dat ik nooit een gitaar van jou koop en naar me laat verzenden. Dat kun je toch niet echt menen?
Ik ga er van uit dat hij dit alleen voorstelt aangezien de gitaar al in een harde koffer zit .....

Anders idd brrrr

Mr_Moustache
24 maart 2009, 12:26
Ik zou dit inderdaad nooit (maar dan ook nooit) doen als er geen goede case omheen zou zitten.

Maar de ts geeft aan dat hij een goede case heeft. Ik heb meerdere gitaren (met case) verzonden alswel ontvangen op deze manier, en nog nooit klachten gehad. (ook zelf niet)

Ik heb wel een keer een gitaar met case mogen ontvangen zonder iets eromheen. Dat is wat minder prettig.

frankpaul1
24 maart 2009, 13:23
Ik zou dit inderdaad nooit (maar dan ook nooit) doen als er geen goede case omheen zou zitten.

Maar de ts geeft aan dat hij een goede case heeft. Ik heb meerdere gitaren (met case) verzonden alswel ontvangen op deze manier, en nog nooit klachten gehad. (ook zelf niet)

Ik heb wel een keer een gitaar met case mogen ontvangen zonder iets eromheen. Dat is wat minder prettig.

Ah, ja met case, maar toch een goede kartonnen doos geeft wel veel meer bescherming. Heb ook één keer een gitaar mogen ontvangen zonder iets er omheen. De headstock lag er volledig af :(

artnaz
24 maart 2009, 13:29
Als ik op eBay kijk zijn er aardig wat verkopers die de gitaar in een gigbag versturen. Ook die gigbag zullen ze wel goed verpakken neem ik aan, maar ook daarvoor ben ik wat huiverig! :(

Mijn tweede gitaar (Mex Strat) heb ik ook laten opsturen, had die kerel de case niet verpakt. Kan ik echt niet tegen, het mag dan wel "beschermingsmateriaal" zijn van wat er binnen in zit, maar ook aan die staat hecht ik veel waarde aan aangezien het toch direct bij de gitaar hoort en je niet even bij de Albert Heijn een nieuwe uit het hoekje kunt uitzoeken. :stop:

Idem dito met mensen die een originele doos niet beschermen bij het opsturen. Bij wat dan ook.

Speeddemon
24 maart 2009, 14:02
Ik heb ook al een redelijk aantal keren gitaren via Ebay gekocht en steevast gevraagd in het Paypal-tekstvakje "Please pack it well padded, with support for the neck and headstock". En dat is altijd netjes gebeurd.
De Hamer Vector Flying V die ik laatst ontvangen had, zat helemaal goed verpakt! Piepschuim ter ondersteuning bij hals/headstock, daaromheen bubbeltjesplastic (stuk of 5 lagen), daarbij nog wat kranten en piepschuim tegen het schuiven in de doos en dat alles in een grote dikke Gibson doos. :ok: