PDA

View Full Version : FAQ, misschien handig



Dandelion
19 maart 2003, 10:34
Hey piepels,

Ik merk dat er de laatste tijd wat gezeur is geweest over "onaardige reacties" http://www.gitaarforum.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=13249&forum=3&27 enerzijds, en "altijd de zelfde vragen, gebruik de search" http://www.gitaarforum.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=13389&forum=3&11 anderzijds.
Nu dacht ik, misschien is het handig om een soort van FAQ te schrijven, voor nieuwelingen, en überhaupt voor dingen die veel gevraagd / besproken worden (welke snaren bv).
Dit zie je op andere forums veel gebeuren (bijvoorbeeld op Gathering of Tweakers). Men (de moderaters) maken zo'n post dan Sticky (zodat ie altijd boven aan de lijst met posts blijft staan), zodat men die eerst kan lezen voor dat men met een voor-de-handl-iggende vraag komt.

Alleen weet ik niet of het mogelijk is zo'n "Stickypost" te maken op dit forum?

Op zich wil ik wel helpen zo'n posts samen te stellen als er vraag naar is.

khoooomaar komaarkomaar met die reacties :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dandelion op 2003-03-19 10:37 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dandelion op 2003-03-19 10:38 ]</font>

Phyrexian
19 maart 2003, 10:54
Yeah,
hier ben 'k ook wel voorstander van. Ik hoop dat dit forum heet technisch aankan om zoiets in orde te krijgen. Talkbass.com is een superforum en daar is de FAQ sectie héél goed en wordt er ook gebruik gemaakt van Stickies voor beginners...

... you've got my vote :wink:

Laus
19 maart 2003, 11:04
dit is een intens uitgeklede en oude versie van phpbb-board.

volgens mij kan je geen sticky dingen maken. Maar desondanks kan een FAQ wel handig zijn.

We moeten dan ff de koppen verzinnen en dan verzinnen de 'kenners' er vast wel wat zaken bij.

Bijvoorbeeld:
- Mijn eerste basgitaar en versterker
- de verschillende effecten

Dandelion
19 maart 2003, 11:08
Bijvoorbeeld:
- Mijn eerste basgitaar en versterker
- de verschillende effecten

- Slappen hoe en wat
- Welke snaren
- Naar welke winkel moet ik gaan
(en we zouden ff kunnen spieken bij bovengenoemde site :smile: )

En over dat sticky verhaal dat zouden we ff moeten na vragen bij de moderator dan eh, als men tenminste voor een FAQ is...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dandelion op 2003-03-19 11:09 ]</font>

Phyrexian
19 maart 2003, 12:04
De FAQ's zouden een aparte categorie moeten worden bovenaan de andere categoriëen (elektrische gitaren, versterkers, ...).

Elke FAQ zou dan in een aparte topic kunnen steken.

bv. ééntje over beginner combo's voor bass. met daarin dan enkele replies en commentaren van mensen die een ervaren mening erover hebben. achteraf zou die topic dan gesloten moeten worden zodat niemand er meer iets bij kan zetten, tenzij via een moderator.

bassopotmus
19 maart 2003, 14:44
GOED idee!!
Waarschijnlijk kan dit eeuwenoude forum het technisch niet waarmaken.,..

Dandelion
19 maart 2003, 14:59
Op 2003-03-19 14:44, schreef bassopotmus:
GOED idee!!
Waarschijnlijk kan dit eeuwenoude forum het technisch niet waarmaken.,..

Wel wanneer je er een apparte rubriek van maakt, net als basgitaren een rubriek is.
Alleen is het nadeel daarvan, denk ik, dat daar snel aan voorbij gegaan wordt. Als het in het betreffende sub-forum zelf staat zal men het eerder lezen, denk ik.

3803
19 maart 2003, 21:36
geweldig idee...filmpjes in de faq zouden ook wel van pas komen

bassopotmus
19 maart 2003, 22:10
Sure, ome bassopotmus demonstreeds wel ff voor een cam hoe je snaren op je bass legt...

Easy Rider
19 maart 2003, 22:39
Als dit forum het aankan meteen doen.
Zo'n FAQ maakt echt een forum.

EZ

Laus
19 maart 2003, 23:37
ik zei al eerder. Dit is een versie van phpbb 1.0 en dan ook nog uitgekleed.

inmiddels zijn ze bij 2.3.

het zit er niet in. Maar een nieuw FAQ forum zit er wel in, althans, als die Mods een keer wat doen.

hoe pakken we het schrijven enzo aan?

Dandelion
20 maart 2003, 08:52
Laten we eerst een lijst op stellen met dingen die FAQ zijn, en dan vrijwilligers vragen daar een stukkie over te schrijven, wat dan door de rest weer gecorrigeerd kan worden.

Stomme vraag maar wie zijn eigenlijk de moderators?

-edit-
ja inderdaad stomme vraag, staat bovenaan het forum
-edit-

-Edit 2-
Okay, ik heb inmiddels een berichtje naar GitaarNet gestuurd met het verzoek om een subforum FAQ, en natuurlijk de vraag of sticky's nmogelijk zijn.
nu maar even afwachten.
-edit-

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dandelion op 2003-03-20 10:12 ]</font>

bassopotmus
20 maart 2003, 13:45
ik heb een boek over bassen..staat veel in ook die FAQ's

Dandelion
20 maart 2003, 15:19
Op 2003-03-20 13:45, schreef bassopotmus:
ik heb een boek over bassen..staat veel in ook die FAQ's


We have a vrijwilliger :smile:
of lees ik dat verkeerd bassopotmus? :razz:

bassopotmus
20 maart 2003, 15:58
HAha , ik wil zeker wel wat doen, sure..we bassplayers must stick togetter, it's a jungle outthere..
Neej owkee , no prob mar heb wel nu Se's en binnenkort CE's..
Maar dingen als snaren opzetten, welke amp, welke bas. Kan ik wel ff doen, jullie checken dan ff en met wat edits hebben we een FaQ'je

Dandelion
20 maart 2003, 16:06
Op 2003-03-20 15:58, schreef bassopotmus:
HAha , ik wil zeker wel wat doen, sure..we bassplayers must stick togetter, it's a jungle outthere..
Neej owkee , no prob mar heb wel nu Se's en binnenkort CE's..
Maar dingen als snaren opzetten, welke amp, welke bas. Kan ik wel ff doen, jullie checken dan ff en met wat edits hebben we een FaQ'je


Tja same idea overhere.
Wil er ook wel ff wat tijd insteken. Heb toch niets te doen hier tijdens mijn stage :razz:

bassopotmus
20 maart 2003, 16:17
wat doe je..ben toch wel eens benieuwd naar de lui die hier posten wie er nu ahcter zitten, wat ze doen, gezin/vriend(in) kids, bands..

Dandelion
20 maart 2003, 16:25
Op 2003-03-20 16:17, schreef bassopotmus:
wat doe je..ben toch wel eens benieuwd naar de lui die hier posten wie er nu ahcter zitten, wat ze doen, gezin/vriend(in) kids, bands..

zal ik dat maar in t topic wat daarvoor is plaatsen? :razz:

basswasp
20 maart 2003, 16:40
Misschien wil Dr. AllodoX wat van zijn Tips &amp; Truuks afstaan...

Wat is er eigenlijk met http://www.allodox.nl ? Ik zie nu alleen maar 'Hebebe?'

Ruud
20 maart 2003, 17:56
Jaaa, komop, we gaan bassisten ID's maken,
en dan kun je voor veel geld sms-en....

Dandelion
26 maart 2003, 09:44
Goed ik heb dus nog geen reactie van moderator "gitaarnet".

Kan iemand die hem een beetje kent niet contact met hem maken?

Emeth
26 maart 2003, 19:25
Jullie kunnen gebruik maken van mijn site ruimte alleen heb ik wel wat vrijwillegers nodig om mee te helpen schrijven.
En als er dan een nieuweling komt zeggen we kijk op die site.
Sugesties?

Dandelion
27 maart 2003, 09:28
Op 2003-03-26 19:25, schreef Emeth:
Jullie kunnen gebruik maken van mijn site ruimte alleen heb ik wel wat vrijwillegers nodig om mee te helpen schrijven.
En als er dan een nieuweling komt zeggen we kijk op die site.
Sugesties?


uh dat kan, zou eventueel ook wel bij mij kunnen, het was alleeen makkelijker geweest als etc.
Beetje jammer ook dat de moderater niet even reageerd...

bassopotmus
27 maart 2003, 10:51
Ben al bezig met wat info...geef me nog 2 weekjes..enkele topics:

*equipment
-how to buy an elec. bass
-how to buy an acoustic bass
-the right way to instal string
-setup essentials
-amp basics(aankoop en power benodigdheden)
-effect basics
(zit nog een hoofd stuk recording bij, maar dat snap ikzelf nog niet helemaal, dus daar ga ik me mond over houden, iemand anders?)

Zow dat zijn de meeste startes vragen, aankoop, en die dingen..stay tuned!

Dandelion
27 maart 2003, 12:05
Op 2003-03-27 10:51, schreef bassopotmus:
Ben al bezig met wat info...geef me nog 2 weekjes

Basso, you're a hero!

Laus
28 maart 2003, 19:39
stoer, ik wou er over 2 weken eens aan beginnen.

hoef ik het niet meer te doen voor zover het in mijn macht/kennis licht...