PDA

View Full Version : nieuwe amp of dan toch niet?



euroboy
23 maart 2009, 15:52
Ik ben dus heel sterk aan het twijfelen om mijn vox te verkopen... Er staat hier nu nu een JCM 800 van de andere gitarist uit de band dus kan ik even wat spelen en daar komt gewoon een klank met veel veel meer ballen uit! Echt strak en vooral met ballen. Terwijl ik met mijn vox het probleem heb hij klinkt clean geweldig maar met een pedaaltje krijg ik er toch niet de gewenste distortion of overdrive uit. Nu ben ik aan het twijfelen om de vox weg te doen en een marshall plexi of iets in die soorten te gaan kopen. Ik zeg ja en dan nee het is echt een moeilijke keuze. Daarom zou ik graag jullie argumenten eens horen.

De reden dat ik een lampenbak heb gekocht was voor de band. Voor de band heb ik altijd overdrive nodig dus dan is de kueze logisch maar toch weet ik het niet.


EDIT: ben nog niet duidelijk geweest. Nu heb ik geen geld maar echt niets.. Vox is een AC 50 uit 1978. Met 2 clean kanalen. JE kan hem niet natuurlijk oversturen of je komt helemaal gek van het lawaai (dus geen preamp knop ofzo jammergenoeg :()

Chris Winsemius
23 maart 2009, 15:55
Imho: probeer eerst wat pedaaltjes....

euroboy
23 maart 2009, 15:58
Imho: probeer eerst wat pedaaltjes....

Heb ik al gedaan heb niets goeds gevonden... Ik weet niet of iemand tips heeft voor enkele pedaaltjes maar heb de meeste al geteset (denkik) in een prijsklasse tot 200 euro

Chroxy
23 maart 2009, 15:59
ik moet wel toegeven, een VOX (in mijn geval een AC-15), is een moeilijke versterker met pedaaltjes...

Als je geld overhebt; koop die plexi en gebruik hem samen/tegelijkertijd met je vox; heeeerlijk brede sound!

Chris Winsemius
23 maart 2009, 16:00
Heb ik al gedaan heb niets goeds gevonden... Ik weet niet of iemand tips heeft voor enkele pedaaltjes maar heb de meeste al geteset (denkik) in een prijsklasse tot 200 euro

I see.... Plexi/2204/etc. dus ;)

euroboy
23 maart 2009, 16:03
I see.... Plexi/2204/etc. dus ;)

wat?


chris zou het mogelijk zijn eventueel mijn amp te modden door er zo een preamp knop in te steken of gaat dit niet?

DaveItUp
23 maart 2009, 16:34
Een master moet kunnen lijkt me. Pleur er ook eens een digitech bad monkey voor, schijnen super te zijn met vox.

MarkV
23 maart 2009, 16:50
Ik vind zo'n Tubescreamer (Bad Monkey) maar niks op een Vox. Leuk voor ee randje op je clean, maar in JCM800 sferen kom je er nooit mee.

Fulltone OCD, Zvex BoR of een Carl Martin Plexitone werkte bij mij prima om een Vox tot Marshall om te toveren.

sjaak1990
23 maart 2009, 16:57
Vergeet een MI Audio crunch box op 24 volt niet :P
Vond de ocd zelf een heel stuk minder bij hogere gain, weer beter bij lagere gain.

Chris Winsemius
23 maart 2009, 17:02
wat?


chris zou het mogelijk zijn eventueel mijn amp te modden door er zo een preamp knop in te steken of gaat dit niet?

Stuur me anders even 'n mailtje. MV is ip. altijd mogelijk maar 'n gedeelte v/d Plexi/800-sound heeft natuurlijk ook weer te maken met wat circuit/etc.-eigenschappen.

mVg,

Chris

euroboy
23 maart 2009, 17:17
Eigenlijk koop ik liever een andere amp dan hem te modden.


Amp die aan mijn eisen zou moeten voldoen is:
*Pure rock n roll sound ( turbonegro, darkness, el guapo stuntteam) gewwoon een vette rock sound.
*Liefst head en CAB
*Niet meer dan 1400 euro.
*Minimum 50 watt.
*Hoe minder knopjes hoe beter dus gewoon no-nonsense

Chris Winsemius
23 maart 2009, 17:24
Misschien 'n JMP/JCM800 2204 + cab?

euroboy
23 maart 2009, 17:30
Misschien 'n JMP/JCM800 2204 + cab?

Heb een JMP zien staan op 2dehands en stond erbij dat je voor een geweldige scheur een goed pedaaltje nodig had enz. Ik wil dus gewoon op laag volume ook kunnen oversturen en ik wil ook zonder pedaalen werken.

Chris Winsemius
23 maart 2009, 17:34
Heb een JMP zien staan op 2dehands en stond erbij dat je voor een geweldige scheur een goed pedaaltje nodig had enz. Ik wil dus gewoon op laag volume ook kunnen oversturen en ik wil ook zonder pedaalen werken.

Modje... ;)
(zoiets kan herstelbaar gedaan worden)
Anders kom je uit op wat modernere amps; Marshall VM ed.

MarkV
23 maart 2009, 17:44
Lijkt me ook: JMP/JCM met PPIMV master erop en gaan!

zeppo
23 maart 2009, 21:10
Hebben we hier op het forum misschien ergens een quickref waar ik het verschil kan horen tussen geluid met ballen en zonder ballen? En het verschil kan horen tussen 'door de mix prikken' en 'in de mix verdwijnen'(?)

tenzij ik ervan uitga dat de ballen ongeveer in het midden zitten, dan kun je dat bij een gitaar gemakkelijk vertalen naar zoveel en zoveel Hertz (ervan uitgaande dat je op 440 gestemd bent, en niet met rare droptunings speelt)

Chris Winsemius
23 maart 2009, 21:45
Goeie!

(imho en/of wat ik hier vaak meemaak met m'n werk: )
Ballen: oomph, dik, bepaalde kracht/druk in het mid-laag
Door de mix heen prikken: altijd hoorbaar, indien niet: amper of lastig hoorbaar in bandverband naast drummer/bassist/toetsen/zang/etc.

Geluid is trouwens zeer subjectief. Van alle zintuigen is het menselijk gehoor het meest precies (ivm. zicht, reuk) en het omschrijven van geluid is gewoon 'n vrij lastige kwestie

HaroldA
23 maart 2009, 22:02
Pure rock n roll sound ( turbonegro, darkness, el guapo stuntteam) gewwoon een vette rock sound.


Lijkt me ook: JMP/JCM met PPIMV master erop en gaan!

Daar ben ik het helemaal mee eens!

(voor mijn huidige aanbod van Marshall 2204 versterkers -> PM ;))

zeppo
23 maart 2009, 22:19
Door de mix heen prikken: altijd hoorbaar, indien niet: amper of lastig hoorbaar in bandverband naast drummer/bassist/toetsen/zang/etc.

Daarvoor hebben we toch amps die tot 11 gaan? :D

HaroldA
23 maart 2009, 22:20
Daarvoor hebben we toch amps die tot 11 gaan? :D

Ja, maar als je die op 8.5 zet heb je er weer helemaal niets aan...

(8.5 bij een versterker die tot 11 gaat is natuurlijk veel minder dan 8.5 op een versterker die maar tot 10 gaat)

DaveItUp
24 maart 2009, 14:12
Heb een JMP zien staan op 2dehands en stond erbij dat je voor een geweldige scheur een goed pedaaltje nodig had enz. Ik wil dus gewoon op laag volume ook kunnen oversturen en ik wil ook zonder pedaalen werken.

Gewoon een jmp met een master(of zonder, maar je wilde ook op beschaafd volume spelen right), od ervoor met alleen vol open om de sound een beetje opener/sprankelend te maken en klaar is kees. Beproefde methode sinds jaar en dag. En als je dat niet wilt, zul je wat moderners moeten nemen. IMHO klinkt elke marshall t/m JCM800 beter met een simpele od ervoor.

Verder: Laag volume en "vette rocksound", dat past niet bij elkaar :)

euroboy
24 maart 2009, 14:52
Weet ik wel! maar ik wil mijn amp zeker openzetten enz. Maar 50 watt openzetten is teveel... Gewoon dat hij boven de drum enz uitkomt. En mijn neef slaat nogal door ;)

DaveItUp
24 maart 2009, 14:57
Tsja dan zeg ik, zoals eerder, een ppimv master ism een od met 't volume open. Die master haalt net dat stuk volume weg wat 't "too much" maakt en de od maakt de sound wat levendiger en pusht de amp wat sneller naar een vette scheur.

Heb weinig ervaring met vox, maar dat moet toch ook kunnen? Volledig omkeerbare master moet ook wel te regelen zijn. Echter een echte 70's/ classic rock sound denk ik meer aan een ouwe marshall.

E-J
24 maart 2009, 15:01
Je mag mijn 1976 Marshall JMP 2203 + 1979 Marshall 1960B met Celestion G12-65 speakers kopen voor 1450 euro. Ben je klaar! Top is in - jawel - topstaat. Net volledig nagekeken, nieuwe buizen, beker elko's, the lot. PM maar indien interesse.

;)

euroboy
24 maart 2009, 15:09
Marshall 1987x Is deze amp ook wat of niet? Heb je ook weer bakjes nodig voor oversturing enz?

Chris Winsemius
24 maart 2009, 15:21
Marshall 1987x Is deze amp ook wat of niet? Heb je ook weer bakjes nodig voor oversturing enz?

Als je het volume kunt handelen: genoeg gain voor de meeste 60/70s rock...

met humbuckers, goeie aanslag, etc.

euroboy
24 maart 2009, 15:26
Als je het volume kunt handelen: genoeg gain voor de meeste 60/70s rock...

met humbuckers, goeie aanslag, etc.

Dus ook op volume dat je juist boven een drum uitkomt?

ellisvertellis
24 maart 2009, 16:19
Mag ik vragen hoe je voor 1400euries een plexi EN cab wil verkrijgen? "special favours"?

Grtz!

euroboy
24 maart 2009, 16:25
Mag ik vragen hoe je voor 1400euries een plexi EN cab wil verkrijgen? "special favours"?

Grtz!

Kan die 1987x plexi kopen voor 1050.. Dus nog 350 voor een CAB vind je wel iets voor niet? Maar het gaat waarshijnlijk geen plexi worden wat over gelezen enz en moet veel te luid staan voor oversturing enz.


Daarjuist nog wat op die jcm 800 gespeeld die hier staat! er is niemand thuis dus ik heb hem eens op 1 gezet (is 4 keer luider dan dat ik normaal speel staat in de living verlopig dus kan ook niet luider.) Na wwat prutsen enz Wat een amp! Maar welk model is het juist? Het is een 50 watt met 1 kanaal. En wat is de 2dehands richtprijs van jcm 800 (dus een ouwe geen RI)

HaroldA
24 maart 2009, 16:47
En wat is de 2dehands richtprijs van jcm 800 (dus een ouwe geen RI)

Er bestaan geen "jcm 800" aangezien er nogal wat versies zijn geweest in verschillende wattages, behuizingen en 'accessoires'. Overigens zijn de latere JMP's qua print gelijk aan de eerdere JCM 800's, maar de gebruikte onderdelen verschillen wel een beetje. JMP's zijn iets minder fel als JCM 800's.

Overzichtje van JCM 800 uitvoeringen. (http://grailtone.com/guitar-tone-articles/marshall-jcm800.html).

Ik heb net een 2204 uit 1987 verkocht voor 750,- en dat is een hele mooie prijs voor een goed onderhouden en originele versterker. 4010, 4104, 4210 en 4212's gaan voor 500-750 de deur uit maar da's afhankelijk van de staat, leeftijd en uitvoering.

Over het algemeen leveren de 1-kanaals versterkers meer op dan de 2-kanaals.

euroboy
24 maart 2009, 16:56
Op de achterkant staat


master model 50 watt

mk2 lead

HaroldA
24 maart 2009, 17:00
Op de achterkant staat


master model 50 watt

mk2 lead

Staat er geen 4xxx nummer op?

ellisvertellis
24 maart 2009, 17:06
Mocht je toch nog voor een plexi willen gaan: misschien is dit iets voor jou...

http://www.2dehands.be/point-to-celestion-plexi-50-57060719.html

Vrees alleen dat de cab buiten je budget zal vallen.

E-J
24 maart 2009, 17:07
Staat er geen 4xxx nummer op?

Het is dus een 2204. een 50 watt master volume model.

HaroldA
24 maart 2009, 17:14
Het is dus een 2204. een 50 watt master volume model.

Als ik ff snel terug kijk kan ik nergens zien of het een head (2204) of een combo (4xxx) is...

Edit: het gaat iig over de 1 kanaals versie.

Jimwoud
29 maart 2009, 16:11
qua pedaaltje vond ik op de soundsamples afgaande de pinnacle van Wampler pedals erg goed voor dikke rock sounds

Les Paul R8
29 maart 2009, 16:59
Misschien moet je eens een DSL100 proberen. Echte Marshall scheur met mastervolume. Toevallig weet ik een hele nette te koop die inclusief cab ruim binnen je budget blijft ;)

sjaak1990
29 maart 2009, 18:00
DSL50 kan ook ;)

kunk
29 maart 2009, 18:48
Die DSL 100 is zeker een goed idee en ze zijn er genoeg te koop

guitarguru
29 maart 2009, 20:51
Waarom doet Jan en Alleman ze dan toch weg?? ;)

caliban
1 april 2009, 02:50
Waarschijnlijk omdat jan en alleman ze niet goed afgesteld krijgt.

Henri H
1 april 2009, 09:33
Qua pedalen zou je ook nog 's kunnen kijken naar de Carl Martin Hot Drive 'n' Boost.
Ook de Box of Rock is een leuk pedaal, beide instant vette rock sound met boost die afzonderlijk te gebruiken zijn.
Wel erg aan de prijs maar de Box of Rock schijn je zelf te kunnen bouwen.
De resultaten van zelfbouw zijn hier en daar wat tegenvallend heb ik wel 's gehoord.

dml
1 april 2009, 11:21
Als je nog steeds op zoek bent naar een amp met ballen, niet teveel knoppen maar wel een strakke sound, kijk dan eens naar de Laney GH50L + GS212ie. Deze set kost nieuw € 995,-, dus voor die prijs heb je een volledig buizen head plus een 2x12" cab. Er staat een review van in de nieuwe Gitarist ;)