PDA

View Full Version : Akoestische gitaar keuze, ik wordt er gek van :O



Chocola
23 maart 2009, 14:32
Hallo mede-gitaarliefhebbers :O.

Ik ga over 1 week een nieuwe gitaar kopen... en ja... ik wordt er gek van :O. Er is zo ongelooflijk veel keus en zo veel te snappen dat ik het niet meer snap.

Mijn budget is zo een 250 euro en hij moet versterkt (output jack) goed klinken :-). Een Epiphone PR5-E met een eSonic systeem schijnt goed te zijn maar ik weet er gewoon niet genoeg van om er een te kiezen. Ik ben persoonlijk zeer tevreden over Epiphone en al mijn gitaren die ik van ze heb (electrisch) spelen geweldig. Ik heb alleen geen ervaring met Epiphone als het gaat om akoestische gitaren.

Ik vond ook nog andere typen zoals Ovation of iets dergelijks, een kunstof back, wtf? Maar zag er goede reviews over. Ik begreep dat een pre-amp beter (kan) zijn dan piezo ofzo, liefst dus wel en pre-amp erin (gewoon goed element).

dus wat ik sowieso nodig hebt:
- steelstring
- geen jumbo (ik ben klein :sssh:)
- smalle hals (geen UBER brede hals, ik heb vrij kleine handen :p. En ben eigenlijk alleen maar elektrisch gewend dus een grote hals is niet prettig)
- goed element ( echt goed klinken e.d., wil er mee opnemen e.d.)
- uiterlijk maakt me niet super veel uit, zolang het lekker speelt en goed klinkt vind ik het perfect :)
- niet te zwaar spelen, en niet te dof klinken als het kan.

Ik zal proberen alle adviezen van jullie te proberen bij muziekwinkels en zo de beste eruit kiezen rondom de 250 euro (liefst echt niet boven).

Wie o wie heeft de perfecte gitaar :p.

Guitar GoD
23 maart 2009, 15:01
heb er ook geen verstand van, maar ik ga binnenkort ook een akoestische gitaar kopen. en ik pak het aan zoals ik het altijd aanpak:

ga naar een gitaarwinkel met veel keus ;)
pak alles van de muur wat je mooi vind en wat binnen je budget is.
kies de gene die je het mooist vind klinken en die gewoon het beste bij je past.