PDA

View Full Version : Middenpickup vervangen.. ( Epiphone les paul custom)



tijs12
23 maart 2009, 13:52
Ik ben aan het denken om de middenste pickup in mijn epiphone les paul custom ( met de tremelo) te vervangen aangezien ik nu enkel de bridge en neck pickup gebruik,

Nu de gitaar heeft een toggle switch met 3 standen,
Kun je hiermee elke pickup appart selecteren of speel je nooit met 1 pickup tegelijk?

Is het aan te raden om de middenste pickup te vervangen door een andere met een veel hogere output?

Tijs

espike
23 maart 2009, 14:11
Wat bedoel je precies met middelste pickup? mijn epiphone heeft maar 2 humbuckers.. dan heb ik t nog niet over tremelo.
Weet je zeker dat t geen strat is?

tijs12
23 maart 2009, 14:14
http://everythingsg.com/images/epiphone/epi_limited_g400_custom_tn.jpg

Ik heb het over deze epiphone,

Nu weet ik niet hoe de wiring juist zit?

Is het op 1 of andere manier mogelijk de middenste pickup alleen te activeren? of is dit altijd het geval in de middenpositie van de toggle switch?

En dan zou ik er een pickup willen inplaatsen met meer output,


Groeten tijs

Squier4ever
23 maart 2009, 14:19
in de middenstand gebruik je volgens mij nek en brug, maar met een van de volumeknoppen is het middenelement er bij te draaien.

Gothra
23 maart 2009, 14:24
Dat is trouwens een SG en geen LP

tijs12
23 maart 2009, 14:26
Ja daar ben ik het volledig mee eens maar op de kop staat les paul , daarom dat ik die term gebruikte ;)

Heeft iemand misschien ergens een wiring diagram?

Guitar GoD
23 maart 2009, 14:54
maakt niet uit zon wireing diagram toch? gewoon vastsolderen zoals die eerst vastzat neem ik aan... kijk anders een hier of er een wiring diagram voor je bijzit.

http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/

tijs12
23 maart 2009, 14:58
Wel er staat er geen tussen denk ik, maar ik zou graag de sound van mijn brug pickup behouden en de middle pickup vervangen om daar een andere sound uit te halen

Gothra
23 maart 2009, 15:29
Als je alleen je middle vervangt, dan veranderd de sound van je brug pu niet hoor.

evEndzhar
23 maart 2009, 16:35
Is het aan te raden om de middenste pickup te vervangen door een andere met een veel hogere output?
Een element met hele hoge output zou ik liever in de brug stoppen en voor het midden iets heel anders kiezen om je gitaar wat veelzijdiger te maken (P90!). Voor deze gitaar zou ik dan gewoon een compleet nieuw setje elementen van GFS uitzoeken.

tijs12
23 maart 2009, 16:47
iemand een idee welke pickups er nu inzitten? vind het niet direct terug

Guitar GoD
23 maart 2009, 17:12
als je ze eruithaalt staat het vaak op de achterkant. evne schroeven dus.

G.G.
23 maart 2009, 19:09
Is het op 1 of andere manier mogelijk de middenste pickup alleen te activeren? of is dit altijd het geval in de middenpositie van de toggle switch?


Kan wel maar wordt wat lastig. Je zou de gitaar als een gewone 2 pup Lp kunnen bedraden. een van de tonepost vervangen door een push/pull volumepotmeter. Het signaal van het brug en het halselement laat je via het schakelgedeelte van de pushpull pot lopen als een soort kill switch. Het potmeterdeel van de push/pullpot gebruik je om het signaal van het middenelement naar de output te brengen.

Dan krijg je:

Pushpull naar beneden is normale 2 pickup LP met indraaibaar middenelement
Pushpull omhoog alleen het middenelement.