PDA

View Full Version : Jordy Norbart - Gitaar solo, met klein sweepje enzo



stratie
22 maart 2009, 19:35
Hey mede forummers!

Ik heb een stukje opgenomen over een backing track die ik vond op Youtube, iets van een contest ofzeau.

Ik denk ik ga eens lekker jammen op die track, opgenomen en op youtube gegooit! :) er zitten hier en daar wat foutjes in, en de sweep is niet helemaal lekker maargoed!:)

http://www.youtube.com/watch?v=jCTT1hUP4Rw&feature=channel_page

Groeten, stratie!

kenx
22 maart 2009, 20:10
Mooi stukje gitaarspel hoor;)

Mvg,

Kenny

stratie
22 maart 2009, 20:12
Thanks voor je reactie!:D ik doe mn best haha

pasqual
22 maart 2009, 22:24
best goed gespeeld maar je sound is niet oké. speel dit stuk eens op je hals element, het klinkt zo dichtgesmeerd. just my 2 cents.

groeten Pasqual.

stratie
23 maart 2009, 09:53
Dankje voor je reactie!:)

Ja ik ben zelf ook niet echt tevreden over mijn tone. Ik gebruik geen amp, maar gewoon een BOSSME50 rechtsstreeks mijn pc in, wat uiteraard niet optimaal is. er is een VOX AC30 op komst, maar tot dan moet ik roeien met de riemen die ik heb. En de neck pup geeft zon ontzettende ruis door mijn vieze stroom, en slechte geluidskaart dat ik die sowieso nooit zo goed kan gebruiken ;)

Bedankt nogmaals voor je reactie!

Gr Stratie

DTmaster
23 maart 2009, 15:39
Lekkere sound :)

pasqual
23 maart 2009, 18:16
lekkere sound :)

?...234567

stratie
23 maart 2009, 18:41
Haha, meningen verschillen denk ik, toch bedankt dat je de sound mooi vind!:)

Groeten, Stratie

DTmaster
24 maart 2009, 08:34
?...234567


??? wat is dit voor debielle reactie :) hahahaha nou het heeft wel een extra ruw randje en daar hou ik van.

DTmaster
24 maart 2009, 08:36
ff een vraagje op 030 sec van het filmpje doe je iets waardoor je een hoge noot krijgt

Hoe doe je dat????

VHsologitarist
24 maart 2009, 09:02
Ik vind zijn sound eerlijk gezegd ook niet echt verkeerd. Hij kan wel mooier maar hou wel van die felle attack. Opname kan alleen wel beter, maar goed dat gaf hij zelf ook al aan. Die sweeps kunnen beter, en persoonlijk inderdaad niet op dit element spelen (hals is toch echt beter). Een feit: Singlecoin elementen op de hals ruizen altijd een beetje.
DTMaster:Ik sta echt perplex dat jij niet weet hoe die hoge noot gemaakt wordt. Ik dacht iemand als jij moet dat wel weten gezien je geen beginnende gitarist meer bent. Nah dan zal ik je daarmee maar helpen. Het is een flageolette. Je hebt kunstmatige flageleolette en natuurlijke. De natuurlijke zijn verdeelt over bepaalde knooppunten in de snaar. Dit is degene die hij hier pakt. Probeer het maar eens: sla een snaar aan en rak zachtjes de 12e fret aan van die snaar, klinkt de noot ineens een octaaf hoger.

stratie
24 maart 2009, 09:24
Dank voor jullie reacties!

Ik ben nu nog druk bezig met mijn sound, hopenlijk heb ik vanavond de kans om een betere op te nemen! :)
En die hoge noot, is idd een ''Vlagiolette'' Het werkt als volgt: je pakt een noot op een snaar, slaat hem aan, en vervolgens tik je heel zachtjes de zelfde snaar aan maar dan 12 vakken verder (even zwart wit gezien) Dus ben je de B snaar in het 2e vak? dan tik je hem aan op het 14e vak, doe je dit in het 3e vak? dan tik je hem zachtjes aan in het 15e. Easy as that :)

Gr Stratie

VHsologitarist
24 maart 2009, 09:38
Het werkt als volgt: je pakt een noot op een snaar, snaar hem aan, en vervolgens tik je heel zachtjes de zelfde snaar aan maar dan 12 vakken verder
Dat zeg ik GAMMA

stratie
24 maart 2009, 10:46
hehe ;) ik voel me als TS verplicht tot aanvulling :soinnocent:


Haha, Groeten Stratie

Ibanez666
24 maart 2009, 11:25
Dank voor jullie reacties!

Ik ben nu nog druk bezig met mijn sound, hopenlijk heb ik vanavond de kans om een betere op te nemen! :)
En die hoge noot, is idd een ''Vlagiolette'' Het werkt als volgt: je pakt een noot op een snaar, slaat hem aan, en vervolgens tik je heel zachtjes de zelfde snaar aan maar dan 12 vakken verder (even zwart wit gezien) Dus ben je de B snaar in het 2e vak? dan tik je hem aan op het 14e vak, doe je dit in het 3e vak? dan tik je hem zachtjes aan in het 15e. Easy as that :)

Gr Stratie

ha, tegen de tijd dat ik klaar ben met fretten tellen is de noot al verdwenen joh, ben een ouwe lul he? ;)

stratie
24 maart 2009, 11:40
hahaha, hou het dan maar bij pinch harmonic's! hoef je ook niet te tellen;) haha. Veel succes ermee!

''Ervaring komt met jaren overigens..''


Gr stratie

DTmaster
24 maart 2009, 23:58
Ik vind zijn sound eerlijk gezegd ook niet echt verkeerd. Hij kan wel mooier maar hou wel van die felle attack. Opname kan alleen wel beter, maar goed dat gaf hij zelf ook al aan. Die sweeps kunnen beter, en persoonlijk inderdaad niet op dit element spelen (hals is toch echt beter). Een feit: Singlecoin elementen op de hals ruizen altijd een beetje.
DTMaster:Ik sta echt perplex dat jij niet weet hoe die hoge noot gemaakt wordt. Ik dacht iemand als jij moet dat wel weten gezien je geen beginnende gitarist meer bent. Nah dan zal ik je daarmee maar helpen. Het is een flageolette. Je hebt kunstmatige flageleolette en natuurlijke. De natuurlijke zijn verdeelt over bepaalde knooppunten in de snaar. Dit is degene die hij hier pakt. Probeer het maar eens: sla een snaar aan en rak zachtjes de 12e fret aan van die snaar, klinkt de noot ineens een octaaf hoger.


nou ik doe altijd Flageoletten met mijn plectrum :) en de uitleg die je zegt begrijp ik tuurlijk maar hij deed iets waardoor het nog hoger klonk :) en dat was nieuw voor mij.

Voor de rest ken ik Harmonic Pinching en dat is dit ook alleen het KLONK hoger :)

nah ja t zal wel hahaha

pasqual
25 maart 2009, 00:12
??? wat is dit voor debielle reactie :) hahahaha nou het heeft wel een extra ruw randje en daar hou ik van.

debiele reactie? mind your language!
ik reageer op het feit dat ik de sound niet oké vind en jij blijkbaar wel. dit noemt men ook wel eens "smaken verschillen". je hebt mij op dit forum nog niet kunnen betrappen op het geven van een debiele reactie, maar als je wil kan ik er wel een paar voor je verzinnen.

groeten Pasqual.

Ibanez666
25 maart 2009, 10:06
''Ervaring komt met jaren overigens..''


Is 23 jaar lang spelen genoeg? ;)

VHsologitarist
25 maart 2009, 11:13
DTMaster:
Nee dit klonk niet hoger, heb er net ff naar geluisterd en klonk een octaaf hoger. De flageolette (harmonics) zoals jij die doet met de plectrum is ook mogelijk, alleen krijg je daar de natuurlijke er niet mee uit. Je krijgt er ook een ander effect mee. Goed voorbeeld is de solo Michael Jackson - Beat it solo, waar beiden worden gebruikt. Het is wel mogelijk een flageolette (natuurlijk of kunstmatig) hoger te laten klinken zoals in het filmpje, dan gebruik je niet de 1/2 knoppunt maar korter. Een uitleg volgt weer:
sla de losse A snaar aan: raak zachtjes de 7e of 5e fret aan. Er zijn nog meer knooppunten, moet je maar eens mee experimenteren.
Deze harmonics komen het beste uit de verf bij een brug humbucker element.

Ibanez666:
Na zoveel jaar gitaarervaring moet je wel goed kunnen spelen lijkt mij, en het frettenbord uit je hooft kennen.

DTMaster en pasqual hou op met met het onnodig verzieken van dit topic!
Gr

Ibanez666
25 maart 2009, 12:04
Ibanez666:
Na zoveel jaar gitaarervaring moet je wel goed kunnen spelen lijkt mij, en het frettenbord uit je hooft kennen.

Dat eerste lukt me wel :)

Moet er wel bij vermelden dat ik in die 23 jaar ongeveer 10 jaar niets met de gitaar heb gedaan. Ben nu zon 2 a 3 jaar weer fanatiek bezig na die lange periode van niets doen. Het aantal jaren dat je speelt bepaalt niet altijd hoe goed je bent. Aanleg en de tijd die je binnen die jaren aan oefenen besteed wel.

stratie
25 maart 2009, 12:34
Daar sluit ik mij volledig bij aan.

Maar, voordat we verder offtopic raken bedankt voor jullie reacties! haha, en het was een vlagiolette;) (flauw)

Gr stratie.

VHsologitarist
25 maart 2009, 14:53
Daar sluit ik mij volledig bij aan.
vlagiolette
Je hebt gelijk Ibanez666, de tijd die je erin steekt is de voornaamste (talent natuurlijk ook).

stratie:
Spelling: flageolette

Voor ibanez en DTmaster:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Flageolette.svg

pasqual
25 maart 2009, 18:50
DTMaster en pasqual hou op met met het onnodig verzieken van dit topic!
Gr

sommige reacties vragen om een wederwoord. en nu hou ik er verder ook over op.:grouphug:

groeten Pasqual.

stratie
27 maart 2009, 09:31
Ok, daar zit ook wel weer wat in..

Maar even ontopic:


haha;)

Gr Stratie,

hugo123
28 maart 2009, 15:04
Kun jij die backingtrack toevallig ook posten?

hugo123
28 maart 2009, 15:05
Laat maar, ik heb hem al;)