PDA

View Full Version : FastFret??



niels_r
18 maart 2003, 22:49
Wat is het precies en werkt het ook?

Ik heb gelezen dat het een soort spul is wat je op je snaren kan smeren zodat ze langen meegaan en een beter toon houden. Klopt dit? Het lijkt mij namelijk nogal raar dat je snaren beter klinken als je er zooi op gaat smeren.

AllodoX
19 maart 2003, 08:00
Nee dat spul is echt :smile:

Je smeert het erop, en veegt daarna met een droge doek over je snaren.. Niet schrikken over wat er allemaal vanaf komt, want die sjit heb je er zelf ook ingestopt :wink: :wink:

Joghy
19 maart 2003, 08:52
Yup. Het komt van het merk GHS (maakten voreger ook snaren). Ik gebruik het ook en ben er wel tevreden mee (zie ook topic 'goed of niet goed - snaartjes'). Mijn D'Addario's blijven langer goed om te slappen als ik dit spul correct gebruik (zie vorige reply van Allodox).

niels_r
19 maart 2003, 08:57
Bedankt voor de reacties! Ik haal binnenkort eens een keer wat van dat spul. Hoeveel kost het ongeveer?

Is het niet slecht voor de toets?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: 16361 op 2003-03-19 09:02 ]</font>

Phyrexian
19 maart 2003, 09:20
... nope, het is hélemaal niet slecht voor de toets. tot nu toe heb'k het zelfs enkel en alleen gebruikt om de toets te reinigen (bij wisselen van snaren). Binnenkort probeer ik het ook eens voor m'n snaren. Die stick bevat een soort citroenolie en dat zou goed moeten zijn voor het hout van je toets.

bassopotmus
19 maart 2003, 14:53
1.Uh GHS maak nog steeds snaren zover ik weet, het is een van de grootste merken??
2. Ik gebruik een potje citroen olie van D'dario..heel fijn, hje toest is weer helemaal vet en smeer vrij en je snaren natuurlijk ook, wel goed afnemen, want anders glibber je steeds over je snaren..

dbasemoine
20 maart 2003, 11:44
Kan je die Fastfred zo over de snaren heen doen terwijl zo op de Bass zitten?
Of moet je ze er eerst vanaf hallen, en kan je de fredjes dus ook gewoon er mee schoonmaken??

Phyrexian
20 maart 2003, 11:59
Je kan beide doen volgens mij. Als je het over de snaren wrijft, worden deze terug wat properder; maar hierdoor krijgt je toets geen goede beurt. Let er wel op dat je alles goed afdroogt, anders zijn de snaren nogal glibberig :grin:

Mijn aanrader: gebruik af en toe je FastFret om de snaren te reinigen en als je snaren wisselt doe je dan zowiezo het fretboard.

niels_r
20 maart 2003, 12:09
Hoeveel kost dat spul?

vanafvandaag
20 maart 2003, 12:26
Ik gebruik bij het snaren wisselen gewoon meubelolie om te toets schoon te maken. Eerst even met een natte doek, dan goed afdrogen en dan insmeren met meubel olie. Kost bijna niets, resultaat is fantastisch! Heb het zelfs eens met olijfolie gedaan, werkt ook goed, maar blijft minder lang mooi.

Ook kun je je body (ja, van de GITAAR)behandelen met meubelolie. Gaat ie weer van glimmen als een gek. Heb de truuk van iemand uit een muziekwinkel die zo occasions als nieuw verkocht.....

Easy Rider
20 maart 2003, 13:24
Tja ik geloof het nog steeds niet dat spul.
Volgens mij verandert het toch de hele feel van je snaren. Leuk als je net 45 euro betaald hebt voor *precies* die sound...
Ik hou het liever goeiekoop: spiritus voor de snaren en een klein beetje meubelspray om de rest mooi te houden en ongeveer eens per jaar (als het nodig is) met een beetje meubelolie (yes, yes, vanafvandaag!) de ruwe plekken op de body. Maar ja ik heb ook zo'n hardhouten hals en body zonder laklaag. Lekkerrrrrrr! :grin: Ja muziekinstrumenten, de enige goeie toepassing van hardhout...
En verder gewoon handjes wassen en afvegen na het spelen.

EZ