PDA

View Full Version : Hand Wound vs Machine Wound



Kakihara
22 maart 2009, 14:00
Ik was eerst van plan om hier een vraag te stellen over hand wound vs machine wound pickups, tot ik besloot wat moeite te doen en te googlen.
Zo kwam ik deze (http://music-electronics-forum.com/showthread.php?t=10706) discussie tegen. Leek me leuk om dit hier mee te delen. Het is voor het overige ook een onderhoudend forum trouwens.

Yoshida
23 maart 2009, 11:24
Bedankt, interessant topic! Het zal ongetwijfeld wel iets te maken hebben met de crosstalk tussen draden, die bij machinegewonden gelijkmatiger is. Netwerkbekabeling bijvoorbeeld moet aan strikte voorwaarden voldoen.

Ik geloof dat Seymour Duncan een printer heeft omgebouwd voor dit doel. Maar goed, knappe kerel die 10 van 10 keer een Pepsi-test foutloos doet tussen hand- en machine gewonden. Aan de andere kant vind ik de sustain op mijn Seymour Duncans wat hakkelig, zou het daar wat mee te maken kunnen hebben?

aaronstonebeat
23 maart 2009, 12:26
Yep, vind ik ook altijd interessant. Ik ben van plan dit jaar het zelf pickups bouwen weer op te pakken. De hele discussie ken ik. Het zou tof zijn om het verschil eens echt zelf te kunnen testen.

no 1 hops
23 maart 2009, 16:06
als je al mensen tegenkomt die kunnen horen of een pup gewaxed is, het zal persoonlijk bij ieder anders ervaren worden maar er zijn teveel factoren die niet voor iedereen gelijk zijn, neem bv al hoe goed of slecht je gehoor nog is, dan kan een verbetering je finaal ontgaan.

Yoshida
23 maart 2009, 16:10
als je al mensen tegenkomt die kunnen horen of een pup gewaxed is, het zal persoonlijk bij ieder anders ervaren worden maar er zijn teveel factoren die niet voor iedereen gelijk zijn, neem bv al hoe goed of slecht je gehoor nog is, dan kan een verbetering je finaal ontgaan.

Zeker als je al wat podium ervaring hebt, en geen fan bent van oordopjes :zz: Ik bedoel hoeveel mensen van 26 of ouder ken jij nog die het gepiep van een ouderwetse beeldbuis kunnen horen. (ik wel)