PDA

View Full Version : Nieuwe versterker voor maximum €500



rockon66
22 maart 2009, 12:59
Hallo iedereen, ik ben hier nieuw
Ik ben van plan een eerste gitaarversterker te kopen maar ik weet niet watvoor een ik het beste koop voor maximum €500, Ik speel liedjes van Metallica, red hot chili peppers maar ook Hard Rock en soms eens eric clapton.
Welke versterker zou ik het beste kopen? (liefst goede kwaliteit)
buis of transitor
2dehands of nieuw
MAAKT NIET UIT

Thiez
22 maart 2009, 13:28
misschien kun je vox nog aan je rijtje toevoegen. fijne versterkertjes ook en voor alle muziekstijlen wel van toepassing

koentjo
22 maart 2009, 13:44
oordelend op basis van je bandkeuze, zou ik marshall zeggen.

het is helaas niet zo eenvoudig te stellen dat elke marshall goed voor je zou zijn, er zit veel verschil in de types.

eigenlijk: het merk zegt lang niet alles.

Squier4ever
22 maart 2009, 15:02
wil je buizen of transistor (of modelling?)

AART
22 maart 2009, 15:35
Ehh, welke types ed?

Hier heb je niks aan.


Welke types?
2ehands of nieuw?

Gitaar4LifeDude
22 maart 2009, 15:42
ikzelf ga in deze prijsrange voor een Hiwatt G100 112R echt super voor 't geld (tegen de 300 euro). kan je er nog een mooi pedaaltje bij kopen voor de wat mildere overdrive want dat doet de hiwatt niet zo heel goed.

arcane
22 maart 2009, 16:07
Voor thuis of in een band? Combo of stack?

Pepe
22 maart 2009, 16:10
hoeveel watt, kanalen, reverb, effecten?

rockon66
22 maart 2009, 18:53
wil je buizen of transistor (of modelling?)

Wat best is,
twedehands of nieuw maakt niet uit
voor thuis en in een kleine band
maar ik weet niet veel van versterkers daarom stelde ik deze forumvraag

sjaak1990
22 maart 2009, 19:21
Staar je niet blind op merken. Welke types in de enquete, zo zegt het eigenlijk nog niks. Het zijn ook totaal verschillende merken...
Je zoekt veel verschillende sounds, kan amp+pedaaltjes of een amp die zelf wat veelzijdiger is. En de ene versterker is geschikt voor metallica, maar dan veel minder geschikt voor clapton, dus je moet altijd compromissen sluiten.

tidalwave_sideburns
22 maart 2009, 19:48
Als je nog niet in een bandje speelt kan ik je aanraden een toneport te kopen, met eventueel (later) wat andere versterker modelling software. Amplitube en Guitar rig kun je prima mee uit de voeten.
Hierdoor kom je door die simulaties veel meer te weten over verschillende types/merken versterkers, hoe beroemde artiesten hun geluid krijgen, etc etc, welk effect wat doet
En je kan met een koptelefoon op spelen, wat je omgeving ook wel zal waarderen.