PDA

View Full Version : Mijn axe is terug :-)



Aca Ilic
22 maart 2009, 11:36
Na twee maanden wachten is mijn "Number One" eindelijk terug van weggeweest.Ik moet eerlijk zeggen , het was het wachten waard. Ik ( of beter gezegd gitaar) was aan nieuwe hals toe, dus wat we gingen doen, gewoon gitaarbouwer die gitaren voor Within Temptation en Spike maakt, opdracht gegeven om een kruising tussen Jimi/Stevie/modern vibe te maken. Mooi tigerstripe hals met Pao Ferro toets,ivoor topkam, 22 medium jumbo frets ( achteraf gezien waren jumbo's betere optie maar ik zal ze sowieso snel versleten :-), dikkere kop voor meer sustain , net geen honkbal knuppel hals shape , maar het speelt als tierelier.

hier zijn wat foto's van mijn Pride & Joy......

http://img403.imageshack.us/img403/7516/steji1.th.jpg (http://img403.imageshack.us/my.php?image=steji1.jpg)

http://img403.imageshack.us/img403/1120/steji2.th.jpg (http://img403.imageshack.us/my.php?image=steji2.jpg)

kenx
22 maart 2009, 12:02
Gefeliciteerd!

Grtz,

Kenny

G.G.
22 maart 2009, 13:10
Omgekeerde jack ingang, vreemd, dat heb ik nog nooit gezien. Wel handig.

humbucker
22 maart 2009, 13:12
Omgekeerde jack ingang, vreemd, dat heb ik nog nooit gezien. Wel handig.

was ook het eerste wat mij opviel, of is t in plaats van een "holle" een "bolle" ingang?

Voor de rest, mooi ding!!

G.G.
22 maart 2009, 13:14
was ook het eerste wat mij opviel, of is t in plaats van een "holle" een "bolle" ingang?

Voor de rest, mooi ding!!

Ik denk dat je gelijk hebt. Daar lijkt het inderdaad op.

Erg mooie strat, doet me denken aan de strat van Hendrix die nu in eigendom is van Dweezil Zappa.

Jorikjet
22 maart 2009, 13:45
jammer dat de hardware er nog zo nieuw uitziet bij zo'n versleten body

koentjo
22 maart 2009, 13:49
was ook het eerste wat mij opviel, of is t in plaats van een "holle" een "bolle" ingang?

Voor de rest, mooi ding!!

als ik het goed zie, is de ingang 180 graden gedraait, en zien wij nu eigenlijk wat normaal aan de binnenkant zit.

Tupelo
22 maart 2009, 17:39
Mag ik klagen over je keuze voor Ivoor..? Er zijn toch uitstekende alternatieven voorhanden..? :)

Thom TK
22 maart 2009, 18:00
Mag ik dan vragen welke gitaarboer je hebt benaderd?

G.G.
22 maart 2009, 19:12
Mag ik dan vragen welke gitaarboer je hebt benaderd?

Man, kijk eens naar die headtstock en gooi dan "Rubens" en "Gitaar" door google heen:

http://rubensguitarworks.com/Reparaties.html

Tim..
22 maart 2009, 21:30
jammer dat de hardware er nog zo nieuw uitziet bij zo'n versleten body

Schuurpapier doet wonderen, voor een mooie versleten look:sssh:

Aca Ilic
22 maart 2009, 21:55
Hey guys,

thanks voor reacties, tja Tupelo,ik snap je "bezorgheids redenen" om ivoor gebruik, gelukkig gebruikt Ruben oude biljartballen die hij hier en daar op rommelmarkten verzamelt.
Jack ingang, dat is inderdaad ongebruikelijk maar wel makkelijk zeker als je af en toe angled jack gebruikt.
Hardware ( met name stemmechanieken) zijn nog nieuw, maar na een tijdje zal het ook ouder uitzien.
G.G dat klopt, link is goed het gaat inderdaad om Rubens Guitar works website.

grtz
Alex

evEndzhar
22 maart 2009, 22:36
thanks voor reacties, tja Tupelo,ik snap je "bezorgheids redenen" om ivoor gebruik, gelukkig gebruikt Ruben oude biljartballen die hij hier en daar op rommelmarkten verzamelt.
Maar wat nou als een rijke snoodaard ivoren biljartballen voor zijn exotisch tropischhardhouten biljarttafel zoekt en Ruben heeft ze allemaal al in topkammen veranderd? Juist, dan gaat hij op safari. ;)

Die relic ziet er best leuk uit, maar de hardware mag echt niet zo glimmen/wit zijn en dat blanke hout moet vies en grijs zijn van al het zweet dat erin getrokken is. Een paar flinken butsen in de body doen ook wonderen. Natuurlijk komt dat allemaal vanzelf wel, maar dan ziet 'ie er over vijf jaar nog uit als een nieuwe gitaar die gereliced is.

Aca Ilic
22 maart 2009, 23:24
Maar wat nou als een rijke snoodaard ivoren biljartballen voor zijn exotisch tropischhardhouten biljarttafel zoekt en Ruben heeft ze allemaal al in topkammen veranderd? Juist, dan gaat hij op safari. ;).

Tja ev, deze discussie kunnen we tot infinity voeren. Op dit manier zouden ze bij PRS ook geen Rio palisander meer mogen gebruiken die ze tig jaar geleden als reserves opgeslagen hebben;-)

Tupelo
23 maart 2009, 12:40
Ah ja; het is geen ding voor mij om me mee te moeten bemoeien.
Persoonlijk ben ik alleen van mening dat sommige processen alleen stoppen door producten te weren.
Macht van de consument zeg maar.
De vraag zou gewoon niet moeten leven.
In dit geval bestaan er voldoende alternatieven, en hebben we het over olifanten, intelligente levende wezens.

Kunnen uiteindelijk doordraaien en de hele discussie omwenden, wou het alleen ff kwijt.
Wens de topicstarter veel plezier met zijn nieuwe hals en ik hoop dat die lang mee gaat, en de topkam ook :)

Chris Winsemius
23 maart 2009, 13:24
Ik heb ivoren kammen op 'n aantal gitaren en de leverancier kon mij verzekeren dat het van dooie olifanten of mammoeten vandaan kwam, hij had ze iig. niet gedood oid.

Heb trouwens ook ivoren plektra, gemaakt van pianotoetsen.

Verder hou ik van dieren en zo.

grayfink
23 maart 2009, 13:30
Zo is het maar net. ik ben weliswaar geen vegetarier, maar daar staat tegenover dat ik alleen vlees eet van dode dieren.

Aca Ilic
23 maart 2009, 17:49
oh jaa bijna vergeten, in nitrocelulose honey vintage finish afgewerkt .....

Chris Winsemius
23 maart 2009, 17:54
oh jaa bijna vergeten, in nitrocelulose honey vintage finish afgewerkt .....

als het maar wel of niet op dieren is uitgetest... :seriousf:

Aca Ilic
23 maart 2009, 18:07
als het maar wel of niet op dieren is uitgetest... :seriousf:

+1 :-)................................