PDA

View Full Version : Het negende album van The Gathering



Han S
21 maart 2009, 23:48
Lang verwacht en het schijnt er nu aan te komen, het negende studio album van The Gathering. The Gathering is wat mij betreft een van de meest talentvolle bands waar ik mee heb mogen werken, al is dat lang geleden.

Ik heb een jaar geleden schat ik een goed gesprek gehad per telefoon met Hans Rutten, nadat Anneke van Giersbergen de band had verlaten. Ik heb ze toen aangeboden om een album te komen opnemen, omdat The Gathering gewoon weer terug moet komen met de voor hen zo kenmerkende muziek. Ik lees nu op de website dat ze er aan komen en ik heb een PM gehad van Hans waarin hij uitlegt dat ze het zelf hebben opgenomen in de studio van broer en gitarist René.

Op hun Myspace (http://www.myspace.com/gatheringofficial)zijn een paar stukken te beluisteren en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Rinze
22 maart 2009, 00:17
Klinkt niet verkeerd, vooral dat pole nummer. De nieuwe zangeres heeft wat minder die irritante trillers die AvG (in ieder geval vroeger) had. Zag er laatst nog een stukje van, dat was zo'n maniertje van zingen dat zo nu en dan leuk is maar niet voortdurend.

Ik had niet verwacht dat ze nog door zouden gaan, ok van ze. Anneke was toch een behoorlijk boegbeeld van de band, knap dat ze een passend nieuw iemand hebben gevonden.