PDA

View Full Version : Ervaring met de Shiny Opium OD?



CatchDude
21 maart 2009, 22:12
Onlangs liep ik tegen de website van Shiny Guitar Gear aan. Deze persoon maakt een OD pedaal genaamd 'Opium', welke een OD en een boost bevat. De soundfiles klinken best lekker en ik ben op zoek naar een OD+Boost die gewoon lekker vet klinkt en kan janken waar janken vereist is, maar ook m'n net over het randje blues-sound toelaat. Heeft iemand ervaring met dit opium pedaal?

Guitarleon
24 maart 2009, 16:49
het is alweer een tijdje geleden, maar ik heb er eens over gespeeld. Ik kan me herinneren dat het een zeer goede overdrive/booster is, met een mooie en transparante tone. voor zowel het randje, als het iets zwaardere werk.. Kan zich meten met diverse topmerken.

WillemdaGuide
24 maart 2009, 17:26
Ik heb de Opium OD nog nooit gebruikt maar ken Gerard van Shiny als een hele aardige kerel met verstand van zaken. Ook heeft hij wel eens een TB looper voor me gebouwd en dat was een puik stukje werk.

Guitarleon
24 maart 2009, 22:06
ik heb ook een true bypass looper van shiny inderdaad... een 5 voudige met een tuner out. Hij heeft hem precies voor mij op specificatie gebouwd, en is zeer nauwkeurig. Spullen zijn degelijk en zeer roadproof.. kortom: waar voor je geld.

CatchDude
25 maart 2009, 09:41
Kijk, da's goed om te horen. Ik kwam eigenlijk bij hem terecht voor zo'n bypass looper, maar dan hoor je de samples van die OD... Hopelijk binnenkort mijn review van de opium op dit forum... :-)

Guitarleon: Heb je een foto van die 5x bypass looper met tuner out? Want naast die Opium wil ik uiteindelijk wel mijn andere pedaaltjes over zo'n looper laten lopen...

Guitarleon
25 maart 2009, 11:00
ik zal even een foto voor je maken en vanavond proberen te posten..
er is trouwens een nieuw pedalboard in de maak die binnenkort af is, daarvan zal ik ook een post maken..

joogi
4 mei 2009, 16:00
ik heb er twee ,
voor een groot board en een voor een kleiner board.
de opium is een veelzijdige en zeer mooie transperante
OD/BOOSTER. je kunt er veel soorten geluiden mee maken ,
en ze doen het goed op veel soorten versterkers.
zeker een aanrader.!!!1:supercool:

CatchDude
6 mei 2009, 15:53
Ondertussen heb ik hem dan ook gekocht! :)

Tot nu toe ben ik nog bezig met het juist afstellen van de opium en m'n amp, maar de eerste resultaten liegen er niet om. Wat een heerlijke drive! Maar goed, eerst maar even wat uurtjes er op maken en dan zal ik eens over mijn bevindingen schrijven.

WillemdaGuide
6 mei 2009, 17:36
Cool, gefeliciteerd!! ennuh... foto's!!!!