PDA

View Full Version : Even voorstellen



ELP100
21 maart 2009, 21:43
Hallo,

Ik ben nieuw hier en ik stel me even voor. Mijn naam is Frank, ben 20 jaar en speel ongeveer 3 jaar gitaar. Ik heb nooit lessen gehad, enkel via internet gevolgd.
Ik speel op een Epiphone Les Paul 100 Vintage Sunburst met een Hughes and Kettner Edition Blue 15R.
Daarnaast heb ik een Zoom g1X multi-effecten pedaal en 2 Blues Harps van Hohner in C en F.


Ik houd van allerlei soorten muziek zoals punk, thrashmetal, rock, soul, folk, funk, blues, ska, reggae en hiphop.
Favoriete bands zijn o.a. The Gaslight Anthem, Bad Religion, Propagandhi, The Clash The Slackers, Otis Redding, Sam Cooke, Bob Dylan, Bruce Springsteen, Hot Water Music etc. Luister op dit moment naar Ramblin' Jack Elliott

Ik hoop op dit forum wat meer te leren en te discussieren over gitaren en gitaarspelen

Harry
23 maart 2009, 11:26
hoi Frank, welkom! Al eens naar Southside Johnny & the Asbury Jukes geluisterd? Zit ergens tussen Sam Cooke en Bruce Springsteen in....

ELP100
23 maart 2009, 17:08
hoi Frank, welkom! Al eens naar Southside Johnny & the Asbury Jukes geluisterd? Zit ergens tussen Sam Cooke en Bruce Springsteen in....

Hallo Harry,

Bedankt voor de ontvangst
Ja was nog altijd al van plan hem te beluisteren. Mijn vader heeft nog wel cd's van hem liggen. Snel maar eens doen.

Harry
23 maart 2009, 17:21
moet je echt doen, hij speelt ook nog eens een lekker potje mondharmonica.

johndoe
23 maart 2009, 20:39
Wow wat een brede muzikale interesse. Welkom op Gitaarnet ELP100
:ok:

ELP100
28 maart 2009, 20:12
moet je echt doen, hij speelt ook nog eens een lekker potje mondharmonica.

Ik heb zijn eerste plaat beluisterd. Bedankt voor de tip :)
Leuk die mondharmonica. Dat hoor je niet heel vaak in soul

ikhebeensquieraffinity
31 maart 2009, 18:28
hallo Frank, welkom op gitaarnet
ik heb een vraagje hoe heb je elektrische gitaar geleerd zonder les want ik heb geen zin om notenleer te doen

rock on:blast:

Squier02
1 april 2009, 08:45
hallo Frank, welkom op gitaarnet
ik heb een vraagje hoe heb je elektrische gitaar geleerd zonder les want ik heb geen zin om notenleer te doen

rock on:blast:

Is toch wel belangrijk dat je de noten kent, maar zonder kan ook. :satisfie:

aaronstonebeat
2 april 2009, 14:34
Welkom Frank,
Veel genoegen hier.
Excuus, maar ik kan het even niet laten te reageren op een eerdere opmerking ;)


hallo Frank, welkom op gitaarnet
ik heb een vraagje hoe heb je elektrische gitaar geleerd zonder les want ik heb geen zin om notenleer te doen

rock on:blast:

Ergens begrijp ik dit niet. Ik weet dat veel mensen een ingebakken aversie hebben tegen theorie; maakt eigenlijk niet uit in welk vak, of het nu een instrument bespelen of lassen of wat dan ook is.

Maar waarom zou je dat op voorhand afwijzen? Ik wil Engels leren verstaan en spreken maar ik wil het niet leren lezen en schrijven en ook niet begrijpen hoe de grammatica in elkaar zit. Ik wil auto rijden maar ik wil geen verkeersregels kennen. Ik wil versterkers kunnen bouwen maar geen elektronica begrijpen. Ik kan zo wel doorgaan.

Muziektheorie en notenschrift zijn niet moeilijk, het kost alleen wat tijd en oefening om het je eigen te maken; en het enorme voordeel is dat je met die kennis op zak zeer veel beter begrijpt wat jij zelf en anderen muzikaal doen.

Reconsider!

hole
2 april 2009, 15:12
+1 Aaron,

Kleine nuance, ik zie 'notenleer' als iets anders dan 'muziektheorie'.

Ik heb met notenschrift (voor wat betreft gitaar) helemaal niks, hoef/ wil ik ook helemaal niet (met notenschrift een stuk instuderen) TAB is prima.

MAAR ik ben me wel aan het verdiepen in muziektheorie (scales, modes etc etc etc)...

Maar zoals gezegd: je hebt wel gelijk. Zonder onderliggende theorie mis je VEEL

ELP100
14 april 2009, 12:40
hallo Frank, welkom op gitaarnet
ik heb een vraagje hoe heb je elektrische gitaar geleerd zonder les want ik heb geen zin om notenleer te doen

rock on:blast:

Hey,

sorry voor de late reactie! Ik heb voordat ik de elektrische gitaar bespeelde een jaar op een akoestische gitaar gespeeld. Ik heb het mezelf aangeleerd via internet met sites zoals cyberfret.com en dergelijke. Daarnaast heb ik nog een keer ergens een gitaarlesboek gekocht met wat akkoorden.
Ik kan geen noten lezen en als ik nummers wil meespelen doe ik dat met tabs of op gehoor.