PDA

View Full Version : Vergelen van wit ?



GlobalWarming
21 maart 2009, 18:33
ik heb een Yamaha RGX a2 een witte, maar nu de kop is aan het vergelen,
De rest van de body is nog spiegelwit alleen de kop is geel,
denk dat het komt omdat hij altijd op standaard heeft gestaan en dat de kop altijd in het zonlicht kwam, valt er iets aan te doen eigenlijk ? Wassen met dash of een ander product ?

bass blom
21 maart 2009, 18:37
geel is toch mooier :satisfie:

GlobalWarming
21 maart 2009, 18:39
geel is toch mooier :satisfie:

Niet als je body spierwit is en je kop van je gitaar pis geel is :P

chubbyfan
21 maart 2009, 18:45
En als je nou eens alleen over de body heen pist inplaats van over de kop:crazyhappy:

bass blom
21 maart 2009, 18:46
toch maar ff serieus dan, zou het ook kunnen dat de kop ander materiaal of andere lak heeft?

GlobalWarming
21 maart 2009, 18:49
Normaal gezien niet, en toen ik de gitaar heb gekocht heb ik nog uitdrukkelijk gevraagd of de gitaar wit ging blijven, de man had voor de helft gelijk ... deel blijft wit en dan kop geel, ... wat een beetje spijtig is vind ik :dontgeti:
Gitaar is 2 jaar oud dus nog in de fleur van zijn leven niet?

bass blom
21 maart 2009, 18:56
ik heb een vergeelde les paul custom.
je denkt dan dat hij vergeeld is, maar dat is de lak.
daar waar de lak weggesleten is is het wit.
de binding.

en dat van verschillende lakken gebeurt vaker, fender highway one, body nitro, hals poly..

wietse
21 maart 2009, 19:58
gitaar de komende 2 jaar met de body in de zon hangen, dan klopt het weer :D.

Martijn-w
21 maart 2009, 20:08
Ik heb dezelfde gitaar, plusminus dezelfde tijd. Bij mij is er helemaal niks vergeeld, maar hij staat dan ook nooit vol in het zonlicht.

niekb
21 maart 2009, 21:24
Zou polijsten helpen? Ik weet niet hoe ver het gele in de lak zit. Als de hele laag vegeeld is helpt het natuurlijk niet.

RobertoL
22 maart 2009, 09:41
Heb je er ook foto's van? Dan kan de rest zien hoe erg het is, en kunnen ze er wat meer over zeggen. 'Geel' is namelijk wel heel breed.

calfie
22 maart 2009, 10:36
Bij mij idem dito, alleen begint mijn body ook te vergelen.

GlobalWarming
22 maart 2009, 13:50
Bij mij idem dito, alleen begint mijn body ook te vergelen.

Ik zal straks proberen een foto te posten !

Saf
22 maart 2009, 15:01
om het gelijk te trekken kun je, je body onder de zonnebank leggen. Maar ik denk dat je met poetsen of iets dergelijks ke kop niet meer wit krijgt.