PDA

View Full Version : Hoe sluit je je gitaar op je pc aan met dat er geluid uit je boxen komt?



Luccc
21 maart 2009, 16:40
Hey,

Ik ben nu al een aantal dagen aan het zoeken op het internet om je gitaar op je pc aan te sluiten. Hetgeen wat ik zou willen creëren is dat ik mijn gitaarspel op kan nemen maar ook dat het geluid dat ik met mijn gitaar creëer uit mijn pc boxen komt én dat bijvoorbeeld de muziek die ik via de pc luister ook gewoon door diezelfde boxen komt.
Ik ben de Line 6 POD Studio GX (http://www.line6.com/podstudiogx/index.html) op het internet tegengekomen maar ik weet niet zeker of je daar ook tegelijkertijd met het gitaarspel muziek door je boxen kan laten vloeien. Als ik kan door middel van de POD Studio, hoe sluit ik die goed op de pc aan? En als die niet zo werkt, wat is de goedkoopste oplossing om dit voor mekaar te krijgen met goed geluid?

Alvast bedankt!

MjS
21 maart 2009, 16:57
Hey,

Ik ben nu al een aantal dagen aan het zoeken op het internet om je gitaar op je pc aan te sluiten. Hetgeen wat ik zou willen creëren is dat ik mijn gitaarspel op kan nemen maar ook dat het geluid dat ik met mijn gitaar creëer uit mijn pc boxen komt én dat bijvoorbeeld de muziek die ik via de pc luister ook gewoon door diezelfde boxen komt.
Ik ben de Line 6 POD Studio GX (http://www.line6.com/podstudiogx/index.html) op het internet tegengekomen maar ik weet niet zeker of je daar ook tegelijkertijd met het gitaarspel muziek door je boxen kan laten vloeien. Als ik kan door middel van de POD Studio, hoe sluit ik die goed op de pc aan? En als die niet zo werkt, wat is de goedkoopste oplossing om dit voor mekaar te krijgen met goed geluid?

Alvast bedankt!

Bij mijn weten kan dit gewoon!

vincent136
21 maart 2009, 18:06
Ja, dat wil prima en is de juiste oplossing. Op het forum is al heel, maar dan ook echt heel erg veel geschreven over dit onderwerp. Als je bij de zoekfunctie binnen het recording gedeelte line 6 intypt, vind je genoeg :)

Luccc
21 maart 2009, 18:34
Oké. Maar ik snap niet hoe je 'm aan moet sluiten. Moet je alleen de USB uitgang gebruiken dan hoor je alles al via de boxen of..?

MjS
21 maart 2009, 18:40
Oké. Maar ik snap niet hoe je 'm aan moet sluiten. Moet je alleen de USB uitgang gebruiken dan hoor je alles al via de boxen of..?

Bijna. Je sluit de interface (in dit geval de Toneport van Line 6) aan via USB. Vervolgens sluit je je boxen aan op de interface (dus niet meer aan je computer). Als laatste sluit je je gitaar aan op de interface. En dan werkt het (hopelijk) allemaal.

Luccc
21 maart 2009, 18:42
Ik heb de Logitech X-230. Past die daar gewoon in en zo ja, waar moet ik die dan inpluggen? Ik ga overigens de UX1 halen, die heeft net iets meer features die ik wellicht ga gebruiken in de toekomst.

vincent136
22 maart 2009, 15:55
je moet dan een kabeltje hebben van 2x jack naar de ingang die jouw logitech setje heeft. Iedere muziekzaak heeft wel kabeltjes of kan die kabeltjes voor je maken

rijsberman
22 maart 2009, 17:29
Monster makt een verloopje van 1/4" jack naar een line in plugje op m'n macbook. En dan via garageband, dat ik er gratis bijgekregen heb. Kan je 'alles' mee. Klaar.

Luccc
26 maart 2009, 20:17
Oké, bedankt, het is gelukt!
D'r mag wat mij betreft een slot op!