PDA

View Full Version : EHX LPB-1 / Big muff wicker & Ampeg V4



yhcmarc
21 maart 2009, 12:06
Heeft iemand hier ervaring met deze pedalen, en icm met een Ampeg V4 zou helemaal top zijn. Ik zit aan deze pedalen te denken voor mijn rockband (LPB) en stoner/doom band (Muff).

Brand los :)

Fuhgawz
21 maart 2009, 14:57
Hoe stel je dat ding eigenlijk in? Clean? Of overstuurt hij van zichzelf al flink? Die LPB is trouwens niet meer dan een booster, een vette rocksound zich er uit zichzelf niet in.

Bernardduur
21 maart 2009, 15:27
Ik vind de LPB altijd wel lekker........ tis echt een booster maar dan niet een hele cleane. De gitarist uit mijn band gebruikt em om een bassman (door mij gebouwd) te oversturen en hij doet dit lekker transparant....... klinkt heerlijk!

De Muff is echt een Muff...... de wicker is zeker een leuke add-on........ maakt er qua karakter een andere muff van zonder het ECHTE Muff karakter te verliezen.

Me love muff :D, zeker met mn V4! Goeie combi! Ik heb mn V4 nog wat extra bas ballen gegeven en ik moet zeggen, op gitaar gaat dat zeker goed!

yhcmarc
21 maart 2009, 18:03
Hoe stel je dat ding eigenlijk in? Clean? Of overstuurt hij van zichzelf al flink? Die LPB is trouwens niet meer dan een booster, een vette rocksound zich er uit zichzelf niet in.

Ik zet op het randje tussen clean / drive. Een booster is prima, ik gebruik met de rockband mijn fulltone fulldrive eigenlijk ook alleen maar in boost stand.

El Fuzzo
22 maart 2009, 17:16
Ik heb ook een tijdje een LBM en een jaren '70 Muff voor mijn V4 gehad. Hoewel het wel goed klonk, was het toch niet echt mijn ding. De muff is iets te noest voor me :). Ik heb er op het moment een FuzzFace kloon voor liggen en dat is meer naar mijn smaak.

Wat betreft boosters heb ik niet heel veel ervaring. Ik weet niet hoe hard je hem hebt staan omdat hij op het randje van oversturen zit, een V4 zonder master volume laten oversturen is zelfmoord naar mijn ervaring. Met of zonder booster.

yhcmarc
23 maart 2009, 10:56
Amp zonder master op het randje idd. In de oefenruimte en op het podium goed te doen hoor. Met volume nazi's kan ik evt. mijn weber mass tussen de amp en cab hangen.