PDA

View Full Version : Tc electronic G-major



Koster
21 maart 2009, 09:47
Diegene die een G-major in een parallele loop gebruiken (met mix-knop), zouden die mij de (hoofd)instellingen van de unit kunnen posten. Wanneer ik
de mix knop op 100% zet ben ik al mijn geluid kwijt. Zal wel heel simpel zijn, maar ik kom er even niet uit.

Wie kan mij helpen ?

hole
21 maart 2009, 17:03
Heb je wat meer info over je setup?

(en staat de mute van je GM niet aan? onderste knop helemaal rechts ingedrukt houden)

Liquid_Metal
21 maart 2009, 18:14
Je houdt dan wel je analoge geluid, neem ik aan? Aangezien 'ie parallel loopt.
Zelf heb ik kill dry NIET aanstaan omdat ik alle effecten parallel wil hebben maar phaser niet parallel kan (blijft altijd voor delay/chorus/reverb staan). Ik gebruik al mijn effecten met 100% mix zodat er geen droog geluid 'langs' komt. Als ik een phaser gebruik met bv een reverb dan zet ik de phaser harder en op 100%, maar de reverb hard en op 10%. Dan komt het phaser-geluid langs de reverb en heb ik toch nog reverb. Als ik reverb op 100% zou hebben zou ik alleen een galm met phaser-geluid hebben en dat wil ik juist niet.

Het logischte wat er bij jou kan zijn lijkt me inderdaad de mute knop. Bij 100% zou je het effect moeten horen, maar als ie gemute staat hoor je dat logischerwijs niet.

Koster
22 maart 2009, 16:49
De 'kill dry' stond inderdaad aan. Dit scheelt behoorlijk.

Bedankt voor jullie reacties !

Liquid_Metal
23 maart 2009, 11:38
Maar de killdry WIL je juist aan hebben! anders lekt er droog signaal door als je je effecten niet op 100% hebt.

hole
23 maart 2009, 12:32
Vandaar het verzoek om meer info over de setup.

Ik vermoed namelijk dat je een seriële loop hebt, geen parallele. Dat zou namelijk (een groot deel van) je probleem verklaren (i.c.m met het aanstaan van Kill-Dry)

Liquid_Metal
23 maart 2009, 13:13
Zou het inderdaad begrijpelijk maken. @TS: vertel 'ns hoe je je setup hebt aangesloten. Is het:
Preamp->G-Major->Poweramp

of:

Preamp---------->Poweramp
.........\->G-Major/

Het onderste schema, als je er iets van begrijpt :P, is dus parallel.

Koster
26 maart 2009, 20:06
Ik heb de G-major in de loop van mijn versterker, dus tussen preamp en poweramp. Echter hoe weet ik of dit parallel of serieel is. Er zit tevens een
fx-mix knop bij loop op amp.

Dus hoe weet ik of dit parallel of serieel is ?

Trouwens waarom wil je volledig 100% fx-signaal ? Dan wordt het signaal dus volledig door convertor 'bewerkt' en waarom wil je dat ? (gewoon een vraag)

In ieder geval bedankt voor antwoorden!

Liquid_Metal
26 maart 2009, 22:18
Als je een fx loop van je amp gebruikt kan dat zowel serieel als parallel zijn. Als je een mix knop hebt en die op 100% zet heb je een seriele loop. Al het geluid gaat dan namelijk door de loop. Als je de mix op 50% zet heb je 50% wet en 50% dry, dus een parallele loop.
Als je de mix op 50% zet moet je de G-Major op kill-dry zetten, anders krijg je tweemaal je droge (niet-effecten) geluid binnen, 1 keer normaal (dry) en 1 keer via de G-Major (wet).

Het signaal dat door de G-Major heengaat wordt 'gekleurd' doordat het gedigitaliseerd wordt. Als je dat als storend ervaart kun je de GM parallel (50% mixen) gebruiken. Effecten zoals noise gate en compressor kun je dan niet meer (zoals gebruikelijk) gebruiken. Als het kleuren je niet stoort zou ik de GM gewoon op serieel zetten (je fx loop 100% wet) want dan kun je alle effecten gebruiken en ook bv mastervolume via de GM met MIDI regelen.

Koster
27 maart 2009, 10:11
Maar als je de fx-mix op amp op 50% zet en de mix van GM op 100% wet, komt er via GM dan nog een 2de droge signaal door en moet de 'kill dry' functie dan nog gebruikt worden? De GM zal sowieso een 'droog' signaal aangeleverd moeten krijgen om hier iets mee te doen of begrijp ik het verkeerd.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

hole
27 maart 2009, 10:34
JA, kill-dry betekent dat je GM geen droog signaal UIT-stuurt. \HEt droge geluid gaat toch al van je preamp naar je poweramp.

Dat klinkt echt stukken beter (in parrallel welteverstaan)