PDA

View Full Version : Baneblade: nu voor 't echie!



Tho
20 maart 2009, 20:27
Een tijdje geleden postte ik al een rauwe mix van een nummer van ons, maar bij deze alle 4 de opgenomen nummers!

Wat vinden jullie van de kwaliteit? en van de songs zelf? In welk hokje zou je ons plaatsen? En op welke stijl zouden we verder moeten breien? (noem fragmenten of nummers)

Ik ben benieuwd! Luister vooral de nummers helemaal, omdat er aan het eind altijd wel een vette solo zit, of een climax.

Ik geef een link naar onze hyve, omdat de myspace kwaliteit ronduit gay is: http://baneblade.hyves.nl/?ref=sr

Vooral de nummers 'Betrayer' en 'Deadmen Tutor' mag ik jullie aanraden, mijn persoonlijke favorieten :blast:


Laat je horen!

bass blom
20 maart 2009, 20:51
gitaren staan er lekker op.
drums minder mooi en de drummer vind ik houterig.
dat gebrul heb ik niet zoveel mee :D

hendrix2
20 maart 2009, 20:53
Vette shit, Tho!

Ik ben niet zo heel erg thuis in de verschillende metal genres, dus ik kan jullie moeilijk indelen. Zelf heb ik het meeste met bands als Exodus, Anthrax, Slayer, Metallica, en soortgelijken (de thrash metal dus vooral).

Van deze bands meende ik toch zeker invloeden te horen. Bij Betrayer heeft de melodieuze solo op het eind wel iets van metallica, vind ik (ook de begeleiding onder die solo) wel een lekker geniaal stukje is dat (vanaf 2:30 is instant headbang materiaal)! Ik zie zo al een massa staan die op die heerlijk beukende begeleiding synchroon aan het headbangen is.
Wat me érg opviel bij die nummer in positieve zin is de baslijn, heel vette, niet alledaagse baslijn volgens mij!

Deadman tutor houdt de sfeer van Betrayer aan en zou me live dus ook behoorlijke nekpijn kunnen bezorgen, wat alleen maar goed is voor jullie uiteraard! Cool ook, even stoppen op 1:19 en dan weer een lekkere riff erachter.

Hate is in the name: het stukje die op 23seconden begint is voor mij een instant 'Creeping Death' moment, daarmee bedoel ik zeker geen plagiaat ofzo, maar de feel gaat er naartoe. Ik juich dat alleen maar toe :)
Stukje dat op 3:10 begint (iets later zet de solo in) is ubervet.

Mediocrity: ook een erg vet nummer. Deed me ergens wat aan Cradle of filth denken (kan uiteraard toeval zijn want ik heb cradle al meer dan 4 jaar niet meer gehoord :p). Ik vind de tempowisselingen in dit nummer wel leuk. Lekkere snelle riff die overgaat in een erg heavy stukje (rond 1:43).

Jullie weten het, voor mij in ieder geval, érg boeiend te houden. De nummers zijn niet eentonig, het is niet dezelfde riff die uitgebuit wordt zoals wel eens meer gedaan wordt. Het is net de metal waar ik wel van hou.

Over de kwaliteit van opname kan ik weinig zeggen, ik heb er geen verstand van en ik luister door crappy speakers, maar het klinkt in ieder geval erg goed hier.

Echt, mijn complimenten Tho! Een voor een sterke nummers. Ik denk dat een liveshow van jullie kicke moet zijn!

Schrijf mij alvast maar op voor een EP.!!!!

(zo mijn langste review die ik hier ooit schreef ;) )

Tho
20 maart 2009, 21:30
wauw! Bedankt voor de review man! Ik word er zelfs een beetje verlegen van haha ;) Thanks nogmaals! :blast:

het is inderdaad meer thrash dan death :)

pasqual
20 maart 2009, 23:51
oké Tho,

ik vind het goed klinken. ik ben ( niet meer ) thuis in dit genre. ik ben begin jaren 90 afgehaakt bij de thrash, death en aanverwante metal. ik denk dat jullie in dit genre geen slechte indruk zullen achterlaten. ik vond het ook wel opvallend dat ik de basgitaar kon onderscheiden. meestal valt deze compleet weg door het gitaargeweld. is dit de definitieve eindmix? zo niet, zet de drums dan een klein tikje harder. en dan vooral de bekkens: hi-hat ( of iets meer hoog ), de ride, en de kleine bekkens zoals splash en crash. deze komen niet goed door. vaak is het zo bij opnames dat de instrumenten afzonderlijk behoorlijk goed kunnen klinken maar als ze bij elkaar gevoegd worden de balans opnieuw ingesteld moet worden. de gitaren klinken overigens lekker vet.

groeten Pasqual.

Tho
21 maart 2009, 00:01
Pasqual, bedankt voor je feedback!

Nu je het zegt, de cymbals etc. vallen inderdaad een beetje weg. het was me nog niet opgevallen, maar het is de eindmix, dus er is niets meer aan te doen.

over de bas: Onze basgitarist is vreselijk creatief. Hij is naar mijn idee een soort solo gitarist op de bass, en om het geheel was voller te maken was dat voor ons des te meer reden om de bass sowieso een belangrijke plek te geven!

peter_heijnen
21 maart 2009, 10:44
Tho dit klinkt lekker vet, ik vind alle verhoudingen wel goed. Met deze verhoudingen komen de gitaren er goed door en dat is prima omdat die gitaren zo erg goed en zeer strak klinken! Drums harder zal het naar mijn smaak niet vetter en ook niet strakker maken, dit is zoals de hele band goed en strak klinkt. Btw zijn de kick en snare getriggerd?

Erg leuk zijn ook die steve harris baslijnen die er steeds doorheen vliegen, maiden fan zeker? :)

Tho
21 maart 2009, 11:48
Erg leuk zijn ook die steve harris baslijnen die er steeds doorheen vliegen, maiden fan zeker? :)

I'm impressed! :eek: Hij is een behoorlijke maiden fan ja!

Triggers in the house ja.. Het klinkt misschien inderdaad ietwat houterig omdat er wel aan ge-edit is.

Bedankt voor je complimenten! :)

Steven Otto
21 maart 2009, 15:20
Heel vet en klinkt ook heel professioneel. De solo's vind ik ook erg goed. Minpunten weet ik niet te verzinnen :crazyhappy:

Jullie moeten echt een keer naar Zuid-Holland komen (het liefst Den Haag of 't Westland!).

pasqual
21 maart 2009, 15:26
Tho dit klinkt lekker vet, ik vind alle verhoudingen wel goed. Met deze verhoudingen komen de gitaren er goed door en dat is prima omdat die gitaren zo erg goed en zeer strak klinken! Drums harder zal het naar mijn smaak niet vetter en ook niet strakker maken, dit is zoals de hele band goed en strak klinkt. Btw zijn de kick en snare getriggerd?

Erg leuk zijn ook die steve harris baslijnen die er steeds doorheen vliegen, maiden fan zeker? :)

zo zie je maar dat mijn mening lijnrecht tegenover die van Peter staat en de waarheid ergens in het midden zal liggen. conclusie: het is maar een mening die dan ook met mijn persoonlijke smaak heeft te maken. ik speel dan ook een ander soort muziek ( rock ) en zal dan ook een ander soort mix nodig hebben.
jullie zijn in ieder geval goed bezig.

groeten Pasqual.

Geoffrey
21 maart 2009, 19:05
Modderfokker..
Ik sta er verdomme versteld van!!!
Niet dat ik jullie onderschat ofzo..
Maar dit is een sound waar ik van hou.. jullie hebben de "oude" death-metal sound.. de sound die ik herken waar het voor mij allemaal mee begon.
Ik kom nu niet meteen op een voorbeeld.. maar ik kom er wel nog op!

Momenteel heb ik enkel mediocrity gehoord (wegens tijdgebrek).. Als de rest ongeveer in dezelfde lijn ligt luister ik later met plezier naar de rest!

Zonder slijmen.. maar hier krijg ik nog eens een harde pimmel van!!

Wanneer komen jullie naar België?

F*R*E*A*K
21 maart 2009, 19:57
Tho!
Het klinkt echt strak gast!
Echt helemaal mijn sound en muziek!
Count me in voor een CD-vormig object!
:D

Blend
21 maart 2009, 20:29
gitaren staan er lekker op.
drums minder mooi en de drummer vind ik houterig.
dat gebrul heb ik niet zoveel mee :D

helemaal mee eens! hoewel ik de drums wel érg goed vind klinken (te houterig is in dit geval dus precies goed, verder zijn alleen drumcomputers cool) ..

Maar het eerste nummer kwa muziek is heel gaaf. Maar de zang vind ik gewoon lelijk.

Maar ben jij de sologitarist Tho? In dat geval: m'n complimenten: coole solo's!

edit; damn, 't valt me nu pas op hoevaak ik 'maar' gebruik in een zin.. 8)

Blend
21 maart 2009, 20:38
Toch wel jammer dat er weinig variatie zit tussen de verschillende nummers...

grayfink
21 maart 2009, 20:46
Klinkt erg goed, maar ik hoor ook liever een wat melodischer zang. Bruce Dickinson-achtig b.v.(*) De solosound vind ik wat kunstmatig klinken in Mediocrity en Betrayer. Die andere twee heb ik nog niet gehoord. Komt nog, weinig tijd, moet zo weg. Anyhow: Strakke riffs, fijne sound.



(*) ben als 40plusser ook een oude lul natuurlijk.

Tho
21 maart 2009, 21:03
Ik moet m'n best doen dat ik niet naast m'n schoenen ga lopen door jullie :eek: bedankt voor de geweldige complimenten!

@Geoffrey: Ik denk dat je Deadmen Tutor wel lekker vind!

@Blend: Nee Soulflyhigh (ook van het forum) is de solo gitarist ;) Alleen het riedeltje aan het begin van de eindriff van Betrayer is van mij ;)
Ik vind persoonlijk dat de nummers juist aardig verschillend zijn qua sfeer en soort!

@Grayfink: Ook de mening van een ouwe lul telt :D

Tho
24 maart 2009, 18:05
ik zou graag iets meer opbouwende kritiek krijgen! Ongetwijfeld is dat er namelijk ;)

pasqual
24 maart 2009, 18:33
ik zou graag iets meer opbouwende kritiek krijgen! Ongetwijfeld is dat er namelijk ;)

het is allemaal ronduit KUT!!!!;) is dat niet mooi opbouwend?:seriousf:

nee, gelul natuurlijk, zie mijn eerdere post.

groeten Pasqual.

Dark_Tranquillity
24 maart 2009, 20:36
Het eerste wat me opvalt is dat ik tegenwoordig te weinig metal meer luister, er komen een behoorlijk aantal deuntjes en riedeltjes door mn gedachten heen, die ik niet meer kan koppelen aan namen. Heerlijk veel invloeden, in mijn belevenis, een naam die wel gelijk door me heenschiet: Morbid Angel, ook wel wat Decapitated, Dissection, maar misschien zit ik er verschrikkelijk naast.

De tempo wisselingen zijn goed, onderhouden de nummers prima, zodat ze niet snel vervelen. Over het algemeen weinig variatie in stijl door de nummers heen, het lijkt wel wat op elkaar. Maarja, wat verwacht je bij een goede pot metal? De stijl is iig goed, en de lijn zou ik lekker doortrekken naar een volledige CD. De zang en bass vallen op, in positieve zin. De zang is lekker maniakaal zo nu en dan, daar hou ik wel van, niet zo eentonig als de meesten tegenwoordig. De bass is lekker speels, tof!

De sound zelf, de drums vind ik prima, de mix zelf, prima. Gitaren komen lekker door. Strak, vet geluid, goede palmmutes!

Om een lang verhaal niet nog langer te maken, prima muziek, nu op naar die CD, want dat moet wel interessant worden!



PS: Ik zou niet zo snel de CD aanschaffen, maar jullie eigen nummers live te beluisteren zou me een groot plezier doen, en me mijn lange haar doen missen!

Daniel91
24 maart 2009, 20:47
Erg vet! Strak gitaarwerk.

pannekoek
24 maart 2009, 22:17
klinkt erg lekker tho!

ik krijg echt zo een ''death'' gevoel bij, vooral deadman tutor vind ik vet

skabouter
24 maart 2009, 23:06
Tho! Ik vind het vet :) in elk geval lekkere muziek....stijl weet ik niet zo goed, ben ook geen hokjes denker, maar het heeft soms wat weg van slayer, overkill, megadeth. In elk geval lekkere stamp metal, I like it!

De opnames vind ik ook prima, gitaar prima, zang prima (hoewel ik geen fan ben), drums redelijk ok, kan mss vetter, maar voor deze stijl is het prima! Bas kan ik alleen weinig mee... ik hoor hem niet zo goed, of hij speelt niet genoeg "eigen" dingen. hij is zeker aanwezig, maar ook niet op zichzelf ofzo, doet gewoon goed werk als basisinstrument. soms een leuk loopje idd, maar niet erg dominant. niet erg verder, das ook de rol van een bassist!

VETTE DB partijen in Deadmen Tutor trouwens! TE GEK! Speelt jullie drummer echt zo strak, of is het stiekem edit werk.... :D

Felici met je demo, en ga zo door! nu ff een show in Alkmaar regelen, met Fifth of Four :)

Tho
24 maart 2009, 23:38
Heren, bedankt! Zeer fijne complimenten :)


Ik ben ook heel erg blij om te horen dat er geen metalliefhebbers zijn hier die het bagger vinden. Thanks guys!