PDA

View Full Version : fender stage lead



djnenm
20 maart 2009, 11:36
hallo allemaal,
Ik heb 2 weken geleden terug een Fender stage lead gekocht voor 60,- hij was "kapot" nu heb ik hem gemaakt ( even wat opnieuw gesoldeert).
Maar het punt is als ik de recensie's lees van de amp zijn ze gigantisch slecht terwijl ik het geluid juist gigantisch chill vind.
Nu is het dat ik veel nummers ( vaak oudere chiller vind spelen op een tube-amp) maar de eigen nummers van me band klinken 10 keer beter met deze versterker.
Is het nu zo dat ik totaal geen smaak heb of zijn er meerdere die dit geluid ook chill vinden.
En heeft iemand nog informatie over deze versterker ik kan namelijk totaal niks vinden kwa specificaties
groeten
Nick

marc_o
20 maart 2009, 11:45
Dat is juist prachtig, want jij bent degene die bepaalt of je geluid goed of "chill" is, een ander heeft toch commentaar, ongeacht op wat voor spullen je speelt. Ik heb ze wel eens getest in een winkel en kon er ook wel wat mee eigenlijk. Jij hebt voor een paar tientjes iets tofs gekocht, dus geniet er maar lekker van, zo'n deal kom je maar eens in de zoveel tijd tegen...

djnenm
21 maart 2009, 13:16
heey merci ;)
dat geen-smaak gedeelte was misschien wat verkeerd uitgedrukt :P
maar wat ik eerder bedoelen zijn er nog meer die deze amp. ook erg goed vinden?
en heeft iemand nog wat specificaties ??
groeten:strat:
Nick

Antoon
22 maart 2009, 20:38
Ik heb veel versterkers gehad en geprobeerd. Ook veel met die stage lead gespeeld en ik vond het ook een aardige versterker met een best wel ok "scheur" kanaal en redelijk clean. Allemaal heel bruikbaar dus je bent niet de enige

PeeVee
25 maart 2009, 17:24
Inderdaad, wees blij dat je zoveel plezier hebt van je nieuwe amp! Als het voor jou "chill" klinkt, dan is het toch ook "chill"?

Wat heb je hiervoor gespeeld als ik vragen mag? Een ervaring is nl. altijd relatief aan iets anders. Ik denk dat deze amp zeer verschilt van wat je hiervoor speelde en je blijkbaar een flinke stap in de goede richting hebt gemaakt. T.o.v. je vorige amp is deze blijkbaar zeer "chill".

Een bekende gitaristen neurose: "nothin' lasts forever, especially not good sound". Je went na een tijdje weer aan je sound en naarmate je vaker, beter en langer luistert zul je ook bij deze amp nuances horen / merken waar je niet tevreden over bent en dan begint het spelletje weer van voren af aan.

Ik ken de Stage Lead 100 van een oefenruimte en daar is zondermeer een acceptabel geluid uit te halen, zeker in vergelijking met de andere versterkers die daar stonden maargoed; 4 einpitten en 2x12 configuratie dat zet wel zoden aan de dijk en dat is denk ik ook jouw stap voorwaarts. De amp die ik ken (was volgens mij een losse top, kan dat?) was wel erg hard en werd op hogere volumes vervelend/penetrant in het mid-hoog. Ook hard werken op zo'n versterker; weinig soepele response.

Nevertheless, voor jou een stap in de goede richting, prima toch?

Pepe
25 maart 2009, 17:44
Stage Lead is toch de tranny series uit de Riviera periode?
Ik heb de Montreux gehad of de London reverb, daar wil ik van af zijn. Ik was daar blij mee indertijd, mijn ROOST hiwatt clone ervoor verkocht. Maar met terugwerkende kracht wijt ik dat blij zijn aan de Zeitgeist waarbij gitaren vooral direkt met veel galm en chorus werden opgenomen, dat geluid zit er wel in, droog en direkt. Bruikbaar als een Peavey Banditt maar niet wat ik nu wil horen uit een amp.

djnenm
26 maart 2009, 11:06
Ik heb hiervoor thuis op een beginners-versterkertje gespeelt van 40 watt, wat een gigantisch prutgeluid gaf overigens. Daarnaast heb ik in oefenruimtes e.d dergelijke wel op wat fenders, marshall, vox- versterkers buizen en transistor. Maar ik vond altijd het geluid van de fender versterker van de oefenruimte( de Fender FM65R ) toch erg lekker en op deze versterker heb ik de sound van mijn gitaar in de band zeg maar mee bedacht en thuis kan ik zowat hetzelfde geluid nabootsen met alleen al het "scheurkanaal"(channel 2) van de stage-lead.

En natuurlijk hoor ik ook wel nadelen aan deze versterker zoals bijvoorbeeld dat ik het geluid van het 2e kanaal alleen echt lekker vind als de gain en het volume op 10 staan en wil ik wat meer een softer rockgeluid dat ik dan gewoon met een distortion pendaal aan de gang moet (dan gebruik ik de vintage distortion van behringer.

Overigens is het ook maar een 1x12 inch- versie( een combo )
ik zal binnenkort eens een foto plaatsen.

Voor de rest weet ik alleen van de versterker dat het een stage lead is en uit de jaren '80 komt

marc_o
26 maart 2009, 17:01
Voordat we verder gaan, moet je echt beloven, zweren bij alles wat je lief is, inclusief je eigen leven, dat je nooit, maar dan ook echt helemaal nooit meer "pendaal" zegt, schrijft, denkt of droomt. Maar dan ook echt helemaal noooooit...


:strat:

djnenm
26 maart 2009, 17:06
ooh jah stomme fout :confused:
die stomme fout maak ik altijd, en blijf hem helaas bijna altijd maken maar ik zal het proberen te onthouden ;)
pedaal zo hoort het.

marc_o
26 maart 2009, 17:09
Juist, maak er een Mantra van.......doe jezelf pijn met hete naalden, schrijf het op of kerf het in je arm...

Pepe
26 maart 2009, 19:44
Juist, maak er een Mantra van.......doe jezelf pijn met hete naalden, schrijf het op of kerf het in je arm...

Ik lees hier zo vaak pendaal dat ik al in de overtuiging was dat ik het altijd verkeerd schreef...

Frits van Mourik
26 maart 2009, 23:36
@ marc: +1 !!

@ pepe: En neem in je mantra ook op, om nevernooitniet "voetpe(n)daal" te bezigen.

Pepe
26 maart 2009, 23:58
Mijn mantra zit al behoorlijk vol met allerlei gitaartechnische zaken, persoonlijkheid flaws, arbeids ethos,gedrag in het verkeer en algemeen sociaal. Als ik aan een Mantra begin neem ik een luchpakket mee dus dan weet u het wel. http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

peter_heijnen
27 maart 2009, 09:42
Mijn mantra zit al behoorlijk vol met allerlei gitaartechnische zaken, persoonlijkheid flaws, arbeids ethos,gedrag in het verkeer en algemeen sociaal.
Haha, zelfkennis is mooi! :)

djnenm
27 maart 2009, 10:30
ooh wat grappig hoe een stomme spellingsfout kan leiden tot zo'n onderwerp
altijd te vet:hippie:

paulusdeBKB
25 april 2009, 11:16
Bij ons in de straat stond vroeger een Opel Mantra, zo'n gouwe met een vossenstaartje...

Maar ontopic: de Stage Lead ken ik niet persoonlijk, wel de studio 85 (ook wel eighty-five) en de Deluxe 85. Allebei transistorbakkies van Fender, met die rode knoppen. Clean klinken ze hartstikke goed en hun scheur is... tja... Best goed eigenlijk. Erg vergevingsgezind, zeg maar. Waarmee ik wil zeggen dat je weinig hoeft te tweaken om toch een goede sound te krijgen. Ze zijn overstuurd niet zo dynamisch maar dat kan juist een voordeel zijn.

Pepe
25 april 2009, 12:33
Bij ons in de straat stond vroeger een Opel Mantra, zo'n gouwe met een vossenstaartje... .

Ik heb een Opel Manta gehad, een A model uit '71 met rode skai bekleding. De Mantra ken ik niet. Kwam die daarna? http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

the sure thing
25 april 2009, 15:50
Ik heb vroegah ook een Fender stage lead gehad. Gewelsige amp, jaren met plezier op gespeeld. Als ik er eentje voor EUR 60 zou kunnen kopen, had ik dat vandaag weer gedaan. Leuk ampie hoor!!!








voor een solid state dan :)

djnenm
27 april 2009, 13:10
Nou gelukkig dat ik niet de enige ben XD
Met een beetje geluk kan ik hem komende zondag live gaan testen kijken hoe die dat gaat doen :strat: