PDA

View Full Version : Instructie video: Losing my religion



hendrix2
20 maart 2009, 12:08
Hoi hoi,

misschien wat egocentrisch, maar ik heb voor mandoline een instructie video van losing my religion van REM gemaakt. (het ritme is wat anders, ik heb het wat swingender gemaakt voor 'solo'mandoline)

Ik denk niet dat ik het hier al gepost had, maar ik krijg erg goede commentaren op youtube en ik zie nu dat mijn video ook al op andere mandoline-website wordt gebruikt, dus kom ik er hier zelf maar eens mee aanlopen.

Ik hoop dat iemand er iets aan heeft:

Instructie:
http://www.youtube.com/watch?v=1XYO4sdc58E

mijn versie doorgespeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=F9HS7e9xSIg&feature=related

Veel plezier ermee!

Mephistocles
20 maart 2009, 12:39
dank je hendrix2, nu kan ik in de muziekwinkel doen alsof ik mandoline speel:) Lache.

budje
21 maart 2009, 08:36
Het enige wat nog mist is zang... Dus oefenen!!!

hendrix2
21 maart 2009, 10:14
Het enige wat nog mist is zang... Dus oefenen!!!

Oh, ik doe het met zang ook hoor. Maar ik vind dit nummer gewoon leuker zonder zang, dan kan ik wat vrijer zijn met de begeleiding :)

pannekoek
27 maart 2009, 02:21
wow ! dit is echt goed zeg!

nu heb ik Gas voor een mandoline, dankzij dit filmpje:dontgeti:

hendrix2
27 maart 2009, 12:44
Gewoon doen ;) mandoline is cool! Als je al wat overweg kan met een gitaar, dan ben je rap weg met mandoline ook. De stemming (GG DD AA ee) wordt je rap gewoon en al erg snel kan je leuke dingen uit zo'n instrument halen (allemaal mits je een basis voor snaarinstrumenten hebt).

Leuk dat je het een tof filmpje vond :)

Flipkoos
28 maart 2009, 19:34
Helemaal cool, heb 'm gelijk vanmiddag ff zo'n beetje ingestudeerd. Lekkere toonhoogte om mee te zingen ook!

Het leek best moeilijk, maar gelukkig viel 't nogal mee!
Meer van dat soort filmpjes!

hendrix2
28 maart 2009, 21:23
Helemaal cool, heb 'm gelijk vanmiddag ff zo'n beetje ingestudeerd. Lekkere toonhoogte om mee te zingen ook!

Het leek best moeilijk, maar gelukkig viel 't nogal mee!
Meer van dat soort filmpjes!
Het is de toonhoogte van het origineel. Ik merk persoonlijk wel dat ik moeilijker meezing met mandoline dan met gitaar, hoe dat komt weet ik niet, maar het is echt wel zo :D

Ik maak steeds plannen om meer zulke filmpjes in elkaar te knutselen, maar tijdsgebrek (en ook wel wat goede wil) ontbreken me vaak. :)
Mocht je een suggestie hebben voor een nummer, dan mag je het wel laten weten, ik heb redelijk wat vrije tijd de komende weken :) (of mocht je bij mijn mandoline filmpjes iets leuk zien, dan kan ik er altijd een tabje/lesje van maken).