PDA

View Full Version : Still Got No Blues



Analie-G
20 maart 2009, 01:42
Hey ...,
Ik heb ff snel een mp3 in mekaar gedraaid...leerling kwam aan met een backingtrack ervan....

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=796465

Gr,
A+

peter_heijnen
20 maart 2009, 09:28
Hey leuk, mooi gespeeld. Btw hoor ik daar stiekem ook wat santana doorkomen?

VHsologitarist
20 maart 2009, 10:28
Mooi gitaargeluid dat net iets ronder klinkt als die van Gary Moore. Mocht alleen iets meer reverb op. Je spel is ook netjes. Complimenten!

Analie-G
20 maart 2009, 12:41
Het is bijna een exacte kopie van Gary Moore dus als hij santana invloeden erin heeft gedaan , so did I hahaha

Dit is gewoon een vaste preset van mij voor vele andere nummers waarbij er alleen overdrive + reverb nodig is.....heb niet geprobeerd om zijn sound te benaderen...tis vaak het spel wat het em doet....bedankt !
A+

Sterik
20 maart 2009, 14:12
Mooi gedaan!
jammer dat je niet het hele nummer speelt...
ik vind dat andere nummer ook wel vet, vooral de intro, ik zou me best kunnen voorstellen dat ik dit in een film hoor (nou ja, als je echte violen had gebruikt ;))

VHsologitarist
20 maart 2009, 16:47
tis vaak het spel wat het em doet
Niet altijd, dat moet jij wel weten als docent. Het spel doet veel maar het één kan niet zonder het ander. De sound kan je maken of breken.

arjanb01
20 maart 2009, 19:39
+1 Lekkere sound ! Mooi gespeeld ik neem aan dat je dit met de Axe FX hebt opgenomen ?

Analie-G
20 maart 2009, 20:51
Niet altijd, dat moet jij wel weten als docent. Het spel doet veel maar het één kan niet zonder het ander. De sound kan je maken of breken.


Tja, mijn ervaring is dat zelfs mijn goedkoopste ZOOM 505 goed klinkt als ik het maar goed doe dus mijn sound heeft mij tot nu toe nooit gebroken , zelfs niet de meest goedkope rommel ( zolang ik het maar mag programmeren hahaha)
Wel kan ik sommige leerlingen de mooiste geluid geven en toch blijft het troep klinken dus trek je conclusies...kan alle kanten opgaan.....

Sound kwam uit : Tubescreamer mod > Plexi top > Marshall 1960 4x12 > galm :)

:B

arjanb01
20 maart 2009, 21:28
dus niet met de axe-fx, gelukkig maar, ben je toch nog verstandig bezig geweest :seriousf:

pasqual
20 maart 2009, 23:31
nou Anand, dit klinkt erg goed. ook een geweldige sound. met welke gitaar? die op de foto van soundclick?

groeten Pasqual.

Analie-G
20 maart 2009, 23:36
dus niet met de axe-fx, gelukkig maar, ben je toch nog verstandig bezig geweest :seriousf:

hahah Tuurlijk de AXE FX , niks anders voor mij.....ik gebruik uit de AXE de tuberscreamer / plexi top / marshall custom IR etc etc.....heel standaar...alles staat gewoon op de fabrieks instelling behalve de lowcut staat op 502hz en bass op 3.5......

Gitaar is de Nik Huber Orca , klinkt als een dikke tiet :)

VHsologitarist
21 maart 2009, 00:18
Tja, mijn ervaring is dat zelfs mijn goedkoopste ZOOM 505 goed klinkt als ik het maar goed doe dus mijn sound heeft mij tot nu toe nooit gebroken , zelfs niet de meest goedkope rommel ( zolang ik het maar mag programmeren hahaha)
Wel kan ik sommige leerlingen de mooiste geluid geven en toch blijft het troep klinken dus trek je conclusies..
Haha .. Wel toevallig heb ik ook over de zoom 505 gespeeld. Die naam zegt het al. Inderdaad niet al het beste geluid al kan het nog slechter. Maar het feit wat jij noemt kan in jouw ogen en oren goed klinken, maar hoe dat bij het publiek/luisteraar overkomt is ten tweede. Vergelijk het als een kandidaat bij X-factor. Bij een mooie klankkleur in de stem komt de zang beter tot zijn recht. Goed, ik hoef dit jou niet uit te leggen. Je zal mij wel begrijpen. Maar de suggestie zoals jij die wekt is niet geheel realistisch. Spel is inderdaad belangrijk (misschien inderdaad iets belangrijker dan de sound) maar andersom evenmin. Dat een leerling (beginnend gitarist) met een mooie sound laat spelen is een voorbeeld waar ik niet op doel, ik doel op het feit dat de sound je in een live situatie beter kan maken wanneer hij beter/lekkerder klinkt. Maar goed..

Analie-G
21 maart 2009, 00:54
Haha .. Wel toevallig heb ik ook over de zoom 505 gespeeld. Die naam zegt het al. Inderdaad niet al het beste geluid al kan het nog slechter. Maar het feit wat jij noemt kan in jouw ogen en oren goed klinken, maar hoe dat bij het publiek/luisteraar overkomt is ten tweede. Vergelijk het als een kandidaat bij X-factor. Bij een mooie klankkleur in de stem komt de zang beter tot zijn recht. Goed, ik hoef dit jou niet uit te leggen. Je zal mij wel begrijpen. Maar de suggestie zoals jij die wekt is niet geheel realistisch. Spel is inderdaad belangrijk (misschien inderdaad iets belangrijker dan de sound) maar andersom evenmin. Dat een leerling (beginnend gitarist) met een mooie sound laat spelen is een voorbeeld waar ik niet op doel, ik doel op het feit dat de sound je in een live situatie beter kan maken wanneer hij beter/lekkerder klinkt. Maar goed..


Ik begrijp compleet wat je bedoelt....is ook zekers zo...een goede ambachtsman heeft naast zijn bekwame skills ook zijn goede werktuig nodig om het werk echt toppie af te maken ...:)

P.S Ik maak mijn sounds alleen maar vanuit het standpunt : wat komt er uit de PA naar het publiek toe...of ze het ook horen is een ander verhaal hahha
Mijn podium geluid geef ik niet veel om..zolang ik maar mezelf hoor....AXE FX gaat via Output 1 direct naar de mixer , Output gaat naar een willekeurige versterker (bijv Roland Cube , peavey bandit etc...) wat op dat moment op het podium staat...of het liefst over een gewone zang monitor !

peter_heijnen
21 maart 2009, 10:45
Het is bijna een exacte kopie van Gary Moore dus als hij santana invloeden erin heeft gedaan , so did I hahaha
Ik bedoelde frasering/bending...

Analie-G
21 maart 2009, 15:24
Ik bedoelde frasering/bending...

Okidokie , zou kunnen Peter...ik heb toen ik begon met gitaarspelen enkele santana nummers gespeeld en is het er waarschijnlijk stiekem in gebleven :noob:

Damster
22 maart 2009, 17:17
zeg, kun je eens wat meer vertellen over die Nik Huber Orca?

glennshred
22 maart 2009, 20:31
Prachtige cover, was vroeger nog een fan van gary moore..
ik riep dan altijd moore..moore...moore hahahaha :)

Nee je hebt het overtuigend gebracht moet ik zeggen, erg goed gedaan.
Prachtige gitaarsound ook, komt heel dicht bij het geluid van gary

Analie-G
23 maart 2009, 01:01
zeg, kun je eens wat meer vertellen over die Nik Huber Orca?

Die Orca is een Gibson model met mahonie body , maple top , mahonie hals met ebben toets....elementen worden gemaakt door Hausel...(dacht dat ie zo heet..)
Tja, wat moet ik ervan vertellen :
Het is een brok TOON : of ik zware metal riffs of gewoon een supermooie clean moet hebben, het is er !
Natuurlijk geen fenderlike clean...check zijn site...gewoon nikhuber googlen...

Toevallig had ik een nog mooiere Dolphin door Nik laten bouwen met als extra een single element erbij voor de fender standjes 2-4....waanzinnig mooi en klinkt al mijn Orca alleen met de fender belletjes....moet em helaas weer verkopen ........

Analie-G
23 maart 2009, 01:02
Prachtige cover, was vroeger nog een fan van gary moore..
ik riep dan altijd moore..moore...moore hahahaha :)

Nee je hebt het overtuigend gebracht moet ik zeggen, erg goed gedaan.
Prachtige gitaarsound ook, komt heel dicht bij het geluid van gary

Thanks man, vond het ook heerlijk om het zo op te nemen....!

stratie
23 maart 2009, 09:54
heel erg mooi, mooie tone ook! klinkt goed! lekker blijven posten ;)

Gr Stratie

Damster
25 maart 2009, 15:57
Die Orca is een Gibson model met mahonie body , maple top , mahonie hals met ebben toets....elementen worden gemaakt door Hausel...(dacht dat ie zo heet..)
Tja, wat moet ik ervan vertellen :
Het is een brok TOON : of ik zware metal riffs of gewoon een supermooie clean moet hebben, het is er !
Natuurlijk geen fenderlike clean...check zijn site...gewoon nikhuber googlen...

Toevallig had ik een nog mooiere Dolphin door Nik laten bouwen met als extra een single element erbij voor de fender standjes 2-4....waanzinnig mooi en klinkt al mijn Orca alleen met de fender belletjes....moet em helaas weer verkopen ........

Erg mooie gitaren hoor!
Ben op zoek naar een LP model gitaar, maar ben niet kapot van Gibson.
Kan nergens iets vinden over prijzen, ben jij een beetje op de hoogte?

samthegreat4
28 maart 2009, 22:57
Lekkere tone!!
Ik houd wel van zo'n dik Gibsonachtig geluid. Komt inderdaad erg dicht in de buurt van Gary's sound, rock on!

Analie-G
30 maart 2009, 13:40
Erg mooie gitaren hoor!
Ben op zoek naar een LP model gitaar, maar ben niet kapot van Gibson.
Kan nergens iets vinden over prijzen, ben jij een beetje op de hoogte?

Hoi,
De basic Orca en Dolphin kosten +/- €3500 ...dus zonder Dolphin inlay en een `basic`mooie top....en het kan oplopen tot €4500 afhankelijk van je wensen.....
je kunt makkelijk Nik gewoon mailen erover....duurt soms een beetje lang maar hij is een superaardige kerel !

Ze klinken echt beter dan de meeste Gibsons en ik vind ze ook mooier qua afwerking en houtsoort / toplaag.....