PDA

View Full Version : hoe word dit genoemd?



LaszloVersteeg
19 maart 2009, 23:31
ik heb net een rifje geschreven, en 'n getapte arpegio erbij gedaan.
nou was die arpegio 'n pain in the ass om uit te tabben op gp5, want wist niet wat voor nootlengte ik gebruikte:dontgeti:

ondertussen is 't wel gelukt en ben ik erachter gekomen dat ik 9 noten in 1 tel prop (tempo is 75, dus niet zo snel). 't zijn geen triolen, maar wel 'n afgeleide daarvan.

't klinkt misschien vaag, maar ik denk dat de echte theorie mannen wel weten wat ik bedoel.:cheerup: ben dus op zoek naar de benaming van deze nootlengte.

alvast bedankt!

-=JEROEN=-
20 maart 2009, 00:21
9 noten in 1 tel kan ook heel goed 3 noten in 1 tel zijn en dan 3 tellen lang, dus triolen in een 3/4

stuur je gp5 bestand eens naar www.sendspace.com en plaats dan de link die je krijgt hier.

dat praat wat makkelijker :ok:

ErikE
20 maart 2009, 10:01
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, ik speel ook wel eens een lick waar ik "triolen in triolen" speel, de plectrum aanslag in triolen en dan door ho/po's drie noten per aanslag. Ik zou het zelf het liefst "nonolen" noemen maar dat schijnt niet te mogen... In notitie zoiets als 9:4 of 18:4 denk ik, en dan een mooie boog over de betreffende noten.

LaszloVersteeg
20 maart 2009, 10:45
zit nu op school dus heb ff geen gp achter de hand, maar bedankt voor de link!:ok:

tempo is 75, maatsoort is 4/4, en wat ik dus zie zijn 9 noten met daaronder 'n streepje en 'n 9 in 't midden.

LaszloVersteeg
23 maart 2009, 15:43
nou, 't is eindelijk gelukt.

http://www.sendspace.com/file/rxutl7

't gaat om spoor 3:ok:

-=JEROEN=-
24 maart 2009, 00:43
Ik heb een oudere versie dan jij, dus kan het niet bekijken of afspelen.

HaroldA
24 maart 2009, 01:11
Ik heb een oudere versie dan jij, dus kan het niet bekijken of afspelen.

Ook niet met TuxGuitar (http://www.tuxguitar.com.ar/)?

Heynis
24 maart 2009, 01:46
Dat heet toch gewoon een nonool? Dat is tenminste wat ik met m'n muziekexamen moest leren. Hoort de 9 er trouwens niet boven te staan?

-=JEROEN=-
24 maart 2009, 09:49
Ja, Tux kan em wel openen.

Op spoor 3 zie ik 9 noten onder 1 boog staan, maar wat ik hoor zijn sextolen. Het verwarrende zit em in de maatvoering. Op spoor 1 staan triolen genoteerd, maar wat ik hoor zijn eigenlijk steeds 3 groepjes van 4.

Probeer het eens uit te schrijven in een 3/4 maat.