PDA

View Full Version : Tele met maple top

Pagina's : 1 [2]

Yoshida
22 augustus 2009, 10:22
nice! proficiat.
maar loopt die dikke E wel goed over het fretboard, op de foto lijkt het alsof de snaren niet goed gecentreerd over fretboard lopen.

Dat komt door de hoek, het loopt er redelijk gecentreerd over. De hals en neckpocket lopen rechtsonder wel 1mm te breed uit. (speling door te dik dubbelzijdig tape voor template - leermoment)

Het geluid houd het midden tussen mijn eerste DiMavery telecaster (cheapo cheapo) en mijn SG 400 maar dan met nadrukkelijk minder sustain. De pickups waren €15 per stuk Guitarfetish klonen dus daar kan je niet veel van verwachten. Als deze gitaar een upgrade waard is dan denk ik erover om Invaders in te bouwen.

Ik ga morgen werken aan een paar MP3 samples. Weinig ervaring met opnemen.

Cocobolo
22 augustus 2009, 12:33
Met trots presenteer ik mijn voltooide gitaar, een Gibson-geïnspireerde Telecaster met P90 pickups en een ingebouwd Distortion+ effect!

..... Het is een 19 fret hals geworden met een laag uitgevallen brugpositie.

.

En met recht mag je trots zijn! Ziet er uitstekend uit!
uhm, ik tel toch 21 frets i.p.v. 19??

Yoshida
22 augustus 2009, 13:59
En met recht mag je trots zijn! Ziet er uitstekend uit!
uhm, ik tel toch 21 frets i.p.v. 19??

eh... OJA!! (weekend :soinnocent:)

Thnx :)

Luke-wannabe
24 augustus 2009, 15:22
Waarom heb je die brug pickup zo ver naar voren gemonteerd?

Yoshida
24 augustus 2009, 17:39
Waarom heb je die brug pickup zo ver naar voren gemonteerd?

Het hangt ervan af wat je 'ver' noemt, ik ben niet zo'n fan van dat schelle en ik heb ook graag veel ruimte om te spelen. Dit is mijn non-conformistische ontwerp waar zelfs een standaard Fender hals op zou kunnen (andere schaalverdeling). Wees gerust: er zit genoeg onderscheid in klank tussen de pups.

...en het eerlijke antwoord is dat er zoveel variabelen zijn gewijzigd tijdens het bouwen, dat ik de brug nóg 15mm verder naar onderen heb moeten maken. (zie blauwe stipjes op detailfoto) Kwestie van ervaring.

Yoshida
28 augustus 2009, 23:04
OK dus van die geluidsamples is weinig terecht gekomen. Het geluid is ook weinig bijzonders. Hoe hij speelt is des te belangrijker en hij speelt waanzinnig.

Laatst een gitaarlijn van Mano Chao in m'n kop (le vent nous portera, nummer van Noir Desir met Mano Chao op gitaar). Ik probeer hem te spelen op mijn SG 400, en 't komt er niet uit. Op mn dracocaster: idem dito. En laat ik maar niet beginnen over mijn €90 DiMavery telecaster. Ik dacht: 't zal toch niet... dus ik pak mijn nieuwste aanwinst erbij, en hij speelt alsof íe ervoor gemaakt is. Ik speel Mr. Cabdriver, idem dito. Alleen spul als Guns 'n Roses en AC/DC speelt toch het fijnst op mijn SG. ;)

aaronstonebeat
28 augustus 2009, 23:33
Met betere pickups komt het geluid vast ook helemaal goed.

Even terzijde:
Zit die gast van Manu Choa niet in de gevangenis omdat hij z'n vriendin heeft doodgeslagen of iets dergelijks?
Le vent nous portera, ik vond dat wel een te gek nummer.

Yoshida
1 september 2009, 08:11
Met betere pickups komt het geluid vast ook helemaal goed.

Even terzijde:
Zit die gast van Manu Choa niet in de gevangenis omdat hij z'n vriendin heeft doodgeslagen of iets dergelijks?
Le vent nous portera, ik vond dat wel een te gek nummer.

Nummer speelt lekker weg; blijft een stuk minder van over als je beseft dat de lekkerste melodie van piano komt.

Over pickups: 'weinig bijzonders' betekent niet dat het slecht is. Ik had alleen wel meer verwacht van mijn MXR Distortion+ kloon die ik heb ingebouwd. Weghalen van zijn volume pot was een slecht plan; 't is schel, schreeuwerig en hard. Valt hoogstens goed uit als je het mixt met een wat crunchy kanaal op de versterker. Het is moeilijk om dit effect niet op standje holocaust te zetten, zelfs met een 100k ingangsweerstand en een 5k uitgangsweerstand.

Kent iemand een goedkope en zelf te fabriceren kloon van wat Jan Doorsnee kent als een rock 'n roll distortion? Ik weet dat fuzz effecten 't niet zijn, dus dat maakt bijna alles op Newtone vrij zinloos.

McVenco
1 september 2009, 11:44
Kent iemand een goedkope en zelf te fabriceren kloon van wat Jan Doorsnee kent als een rock 'n roll distortion? Ik weet dat fuzz effecten 't niet zijn, dus dat maakt bijna alles op Newtone vrij zinloos.

Newton heeft ook een tubescreamer kloon (The Screamer) - ik weet niet of dat in de richting komt van jouw idee van een "Jan Doorsnee rock 'n roll distortion", maar ik kan er prima mee uit de voeten - van een licht knorretje tot een lekkere rockscheur. En met 3 tientjes is ie niet echt duur te noemen (vind ik).

HaroldA
1 september 2009, 12:21
Newton heeft ook een tubescreamer kloon (The Screamer) - ik weet niet of dat in de richting komt van jouw idee van een "Jan Doorsnee rock 'n roll distortion", maar ik kan er prima mee uit de voeten.

En de "The Plus" dan? (MXR Distortion+)

Yoshida
1 september 2009, 12:38
En de "The Plus" dan? (MXR Distortion+)

Die heb ik ingebouwd. Klinkt als 'n kettingzaag, ik zoek 'n V8 sound. :p Het distortion kanaal op mijn goedkope Ibanez Toneblaster klinkt nog beter. Of misschien had ik de volumepot erop moeten laten zitten.

Zeg maar dat lekkere vintage scheurwerk als Led Zeppelin of AC/DC.

aaronstonebeat
1 september 2009, 12:44
Het AC/DC-geluid komt niet uit een pedaaltje hoor. Gitaar (SG cq. Gretsch Duo Jet), kabel en Marshall-versterker.

HaroldA
1 september 2009, 12:45
Zeg maar dat lekkere vintage scheurwerk als Led Zeppelin of AC/DC.

Dat komt niet uit een pedaaltje maar uit je versterker... Gewoon een oude single-channel Marshall met zoveel mogelijk knoppen op 10.

Yoshida
1 september 2009, 13:08
lolz... maar je snapt blijkbaar het idee. :) Nu ik nog...

Robdop
2 september 2009, 07:49
Dat komt niet uit een pedaaltje maar uit je versterker... Gewoon een oude single-channel Marshall met zoveel mogelijk knoppen op 10.

ligt eraan, malcolm speelt met meerdere versterkers op een laag volume.
angus weet ik niet!