PDA

View Full Version : ruis op '65 twin reverb



jan_bervoets
19 maart 2009, 18:54
hoi ,

ik heb net een nieuwe '65 twin reverb reissue . prachtig ding !!
maar een klein vraagje als ik reverb gebruik is het dan normaal dat er een kleine ruis is ?deze is helemaal niet storend maar ze zoemt gewoon wat .

alvast bedankt !

joelvereycken
21 maart 2009, 14:52
Kan misschien te maken hebben met de aarding van je stopcontact....

Eko
21 maart 2009, 21:13
Kan diverse oorzaken hebben. Een aantal Fenders staan er om bekend exemplarisch te ,,hissen,, . Soms ligt het aan de singlecoils van de gitaar die wat bijgeluid geven. Kan een aardingsprobleem zijn ( even een ander RANDaarde stopcontact proberen).
Als het echt hoorbaar blijft is het raadzaam even terug te gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt.

Frits van Mourik
22 maart 2009, 00:02
Bij "zoemen" denk ik eerder aan brom dan aan ruis...
Anyway, een beetje brom & ruis bij gebruik van je reverb is normaal; dat is haast niet te vermijden.
De output van een galmveer is heel erg klein, al gauw 100 X kleiner dan bijvoorbeeld uit je gitaar.
Dat signaal moet enorm geboost worden, wil het uiteindelijk hoorbaar zijn.
Dan heb je in een buizen-amp al gauw last van wat brom& ruis.

KillYuppie
24 maart 2009, 13:32
Hi,

Ik heb exact dezelfde vraag over een vrij nieuwe Fender 65 Princeton Reverb Reissue. Zelfs als mijn gitaar niet is ingeplugd geeft het aanzetten en opendraaien van de buizengestuurde reverb redelijk wat ruis. Het is niet de standaardruis van elke amp, maar een wat doffere (minder hoge frequenties) ruis. Ik vind 'm redelijk irritant.

Kan het zijn dat de buis kapot is? En welke buis drijft de reverb eigenlijk aan?

jan_bervoets
24 maart 2009, 20:42
ja inderdaad :D dit valt weg als ik mijn reverb niet gebruik danku !