PDA

View Full Version : banddemo



kenx
19 maart 2009, 17:49
Hallo,

Hier een demo van de band... De geluidskwaliteit is alles behalve goed... opgenomen met een sony handycam...

4de repetitie.

http://www.youtube.com/watch?v=Pkc5iqv3lIE

SHOOT!

kenx
19 maart 2009, 19:59
niemand die een reactie wenst te geven? :(

hole
19 maart 2009, 20:04
Klinkt wel leuk vind ik ..

En natuurlijk die geweldige energie die jullie uitstralen :soinnocent:

kenx
19 maart 2009, 23:18
Klinkt wel leuk vind ik ..

En natuurlijk die geweldige energie die jullie uitstralen :soinnocent:

Ik hoop dat je enkel dat laatste sarcastisch bedoelde?

Iig toch bedankt.

Mvg,

Kenny

pasqual
19 maart 2009, 23:49
hey kenx. ik ga er van uit dat jij degene bent met die marshall? eigenlijk heb je wel een lekkere sound. jullie moeten nog wel ff oefenen maar het klinkt niet verkeerd. een basgitaar erbij wil ook wel helpen of hij moet z'n versterker aanzetten;). en als je de zang over een fatsoenlijke installatie gooit, zal hij ook met stappen voorruit gaan. als je met zo'n dun versterkt geluidje moet zingen, stimuleert dat natuurlijk ook niet. je hebt wel symphatieke ouders dat je in de veranda mag repeteren. dat hoefde ik vroeger niet te flikken. dan hadden ze me waarschijnlijk vermoord en 6 weken huisarrest gegeven. ( in die volgorde;) ).

groeten pasqual.

kenx
20 maart 2009, 07:30
Thank you pasqual, Neen, dat is mijn marshall niet, mijn veranda niet, en ook mijn ouders niet. Dit alles is van de gitarist die het meest in beeld is, en die de solo's speelt.
Als je goed kijkt, zie je me in de ruit ;)

Inderdaad voor de zang moeten we nog iets aanschaffen of bedenken, want een microcube is natuurlijk geen zangversterker, maar we behelpen met de middelen die we hebben hé ;)

Oh ja, Hold The Line, het tweede liedje, gaan we van de setlist schrappen ;) Vinden we trouwens niet zo goed ook niet:seriousf:

En een bassist hebben we wel, maar die kon jammergenoeg niet aanwezig zijn, die zaterdag.

Iig heel erg bedankt!

Mvg,

Kenny

hole
20 maart 2009, 08:07
Hey Kenny

Dat laatste was niet eens sarcastisch, maar meer bedoeld van "het oog wil ook wat".

Ik vond het leuk klinken, en sweet home alabama zit een lekker sound en mooie solo's in!

pannekoek
23 maart 2009, 23:48
ik vind de gitaar een erg lekkere sound hebben! echt heel gaaf, inderdaad weinig energie, maarja, (de gitaar) klinkt lang niet slecht hoor!
de drummer speelt een beetje saai

kenx
24 maart 2009, 07:30
Bedankt;)

Mvg,

Kenny

Mark1990
24 maart 2009, 13:10
Hey Kenny,

De gitaar/drum combo klinkt best wel goed, maar de zang klinkt erg vlak, kan ook aan de versterking liggen, zoals al gemeld is.
Wel beetje flauw dat niet de hele band in beeld is ;)

Tho
24 maart 2009, 13:33
1) trap die 'zanger' er uit. Hij praat in plaats van dat hij zingt, heeft totaal geen dynamiek in zijn stem, heeft geen ballen, en zal hij ook nooit krijgen. Ik erger me kapot

2) wat voorn feedback wil je hebben? Het liedje bestaat namelijk al....

3) je hebt een ONGELOFELIJK heerlijke sound, en spelen kan je ook.

Ibanez666
24 maart 2009, 13:56
Die sound uit die Marshall is wel bijzonder ja (nooit gedacht dat ik dat zou zeggen)

Henkie spenkie
24 maart 2009, 13:59
Hey Kenny!

Klinkt lang niet slecht vind ik hoor! Het genoemde puntje van zang, jah, maar dat zal met een betere versterker wel beter gaan. Mag af en toe wel wat meer kracht in, en een paar lesjes techniek zouden niet verkeerd zijn. Maar ik weet hoe lastig het is om een goede zanger te vinden, dus eruit kicken zou ik niet direct doen. Hij moet alleen wel ff de tekst uit zijn kop leren.

Wat mij betreft zou de drum het af en toe nog wel een stukje intressanter kunnen maken. Overgangen met een leuke fill ofzo.. Nu gebruikt hij maar de helft van zn drumstel en is het voornamelijk boem tjak boem tjak.

Verder tof gitaargeluid!:hippie:



2) wat voorn feedback wil je hebben? Het liedje bestaat namelijk al....


Zijn hier wel vaker covers waar feedback op gegeven wordt toch? Je kunt toch wel beoordelen hoe iemand een cover speelt? Of ie er meer dynamiek in moet leggen, welke stukjes beter kunnen, welke stukjes wel goed gaan..noem maar op...

kenx
24 maart 2009, 14:42
Bedankt allen jongens!
Hier houden we zeker rekening mee, de zanger is BTW 14 jaar geworden in december;)

Voor de duidlijkheid, ik ben niet degene die op de marshall speelt :( jammergenoeg.

Mij zie je in de ruit, en ik speel rhythm ;)

Mvg,

Kenny

Tho
24 maart 2009, 14:42
Zijn hier wel vaker covers waar feedback op gegeven wordt toch? Je kunt toch wel beoordelen hoe iemand een cover speelt? Of ie er meer dynamiek in moet leggen, welke stukjes beter kunnen, welke stukjes wel goed gaan..noem maar op...

oh sure! Maar voor een banddemo (zoals aangegeven is) is het niet bepaald representatief..

De cover zelf: de drummer mag wel wat meer variëren. Dit is sowieso een nummer wat erg moeilijk te coveren is imo. Ik denk dat hij nog niet zo lang drumt. Jaartje of 2 hoog uit?

Op de gitarist is totaal niks aan te merken. Je doet het nummer eer aan met zo'n tone en spel

MarkV
24 maart 2009, 14:52
Bedankt allen jongens!
Hier houden we zeker rekening mee, de zanger is BTW 14 jaar geworden in december;)

Voor de duidlijkheid, ik ben niet degene die op de marshall speelt :( jammergenoeg.

Mij zie je in de ruit, en ik speel rhythm ;)

Mvg,

Kenny

De zanger is gewoon a-muzikaal, dat is jammer, daar kan geen zanginstallatie wat aan veranderen.

Je bent dus de gitarist die niemand ziet en ik i.i.g. praktisch niet hoor? Die gozer met die plexi+LP hoor je namelijk alleen. Prima geluid hoor (maar dat mag ook wel zo'n setje), maar erg overheersend.

kenx
24 maart 2009, 15:13
De zanger is gewoon a-muzikaal, dat is jammer, daar kan geen zanginstallatie wat aan veranderen.

Je bent dus de gitarist die niemand ziet en ik i.i.g. praktisch niet hoor? Die gozer met die plexi+LP hoor je namelijk alleen. Prima geluid hoor (maar dat mag ook wel zo'n setje), maar erg overheersend.

Ik sta samen met de pianist uit het bereik van de lens. We vonden geen plaats waar iedereen tegelijkertijd in beeld kwam. En de kwestie dat je me niet hoort: een camera heeft maar een micro langs 1 zijde en die micro staat naar de gitarist en drummer gericht, nogmaals, het lukte niet om iedereen er deftig op te krijgen. Vandaar dat je die zanger ook maar heel af en toe er deftig hoort door komen. Maar ik veronderstel dat jullie ook wel begrijpen dat een iel ding van 5 watt, niet echt veel kan helpen. Dat haalt trouwens ook al het laag weg van die stem. Een minicube = gitaarversterker:cheerup:

grtz

Tho
24 maart 2009, 15:15
Maar Kenx, wat vind je nou zelf van die zanger dan?

kenx
24 maart 2009, 19:20
Maar Kenx, wat vind je nou zelf van die zanger dan?

Ja oké, hij is misschien nog onervaren als zanger, maar dat traint heus wel.
En geloof me, zolang je hem niet in RL hebt gehoord, kan je niet zeggen of 'ie goed of slecht is. Ik zei trouwens al (voor de 3de keer) dat hij zingt door 'n microcube (5 watt gitaarversterker) en dat haalt alle lage tonen eruit, dit bedriegt heus wel hoor. Nu ja, jullie zeggen alleen maar wat jullie ervan vinden uiteraard, en daar is natuurlijk niets mis mee;)

Mvg,

Kenny

MarkV
24 maart 2009, 19:59
Ja oké, hij is misschien nog onervaren als zanger, maar dat traint heus wel.
En geloof me, zolang je hem niet in RL hebt gehoord, kan je niet zeggen of 'ie goed of slecht is. Ik zei trouwens al (voor de 3de keer) dat hij zingt door 'n microcube (5 watt gitaarversterker) en dat haalt alle lage tonen eruit, dit bedriegt heus wel hoor. Nu ja, jullie zeggen alleen maar wat jullie ervan vinden uiteraard, en daar is natuurlijk niets mis mee;)

Mvg,

Kenny

Het maakt helemaal niks uit die cube. Je kan dan alsnog wel horen of iemand zingt of gewoon woorden uitspreekt? Dat is namelijk wat hij het meeste van de tijd doet. Qua ritme zit hij er ook steeds net naast. Hij lijkt wel alsof hij a-ritmisch zingt, zeg maar expres net niet goed getimed.

Wat misschien een goed idee is, is om eens een oefenruimte met zanginstallatie te huren. Dan kom het wellicht allemaal wat beter bij elkaar. Stel de videocamera zo op dat iedereen goed te horen is (steek dus ook wat tijd in de mix van de afzonderlijke muzikanten) en neem dan nog eens wat op.

kenx
24 maart 2009, 20:33
Als jij ons helpt te zoeken een ruimte te vinden mét zanginstalatie, in de buurt, en goedkoop? Wij zijn allen nog nét geen 15 jaar...

En jongens, stop nou met die discussie over die zanger, het gaat om het totaalplaatje;)

Grtz,

Kenny

Tho
24 maart 2009, 23:39
En jongens, stop nou met die discussie over die zanger, het gaat om het totaalplaatje;)

Grtz,

Kenny

de zanger MAAKT het totaalplaatje!

pannekoek
24 maart 2009, 23:54
de zanger MAAKT het totaalplaatje!

ik denk dat het wel duidelijk is dat de zanger waardeloos is en dat dat niet helemaal ligt aan de microcube.

hoelang speelt jullie drummer? hij mag wel wat meer van zijn drumstel gebruiken ipv zijn bas, snare en hi-hat....

kenx
25 maart 2009, 07:32
ik denk dat het wel duidelijk is dat de zanger waardeloos is en dat dat niet helemaal ligt aan de microcube.

hoelang speelt jullie drummer? hij mag wel wat meer van zijn drumstel gebruiken ipv zijn bas, snare en hi-hat....

hoy,

Ik denk dat de drummer een jaar of 2, 3 speelt. Zal het eens nagaan;)

Mvg,

Kenny