PDA

View Full Version : Irritatie gitaarband



Madcow
19 maart 2009, 14:57
Goeiemiddag, voor jullie teminste.

Ik was net heerlijk gitaar aan het spelen, en ineens flikker me gitaar op de grond. oei, ach was niet ernstig, ik kon hem nog opvangen. Maar de redenen waarom hij is gevallen vind ik schandalig. Het plastic beugeltje van me gitaarband is kapot gegaan. En ik vind het zo achterlijk dat er mensen zijn die dus plastic beugeltjes maken voor hun banden. ik heb heel mijn leven 4 van zulke banden gehad, en elk ging kapot binnen een half jaar. allemaal bij het beugeltje om de lengte van de band in te stellen.

wat zijn jullie ervaringen hiermee?

JeroenSchaaf
19 maart 2009, 14:59
Andere band kopen , en Schaller Straplocks kopen ;):cheerup:

Madcow
19 maart 2009, 15:15
straplocks hebben er niks mee te maken, het gaat echt over het beugeltje om de lengte in te stellen.

JeroenSchaaf
19 maart 2009, 15:16
Oehh Sorry verkeerd gelezen!

Misschien eens een leren band kopen? zit je niet met die plastic beugeltjes.

Madcow
19 maart 2009, 15:21
die dingen zijn helaas ernstig duur. Ik heb wel een dikke stugge leren band op me andere gitaar zitten.

iWishmaster
19 maart 2009, 16:08
http://www.thomann.de/nl/cat.html?gf=leather_straps&oa=pra

Vanaf 10-15 euro heb je er al eentje, da's toch niet duur? Ietsjes duurder dan een nylon met plastic beugeltjes ja, maar een goede leren strap gaat jaren mee, dus dat verdien je vanzelf terug.

rocker_71
19 maart 2009, 16:09
die dingen zijn helaas ernstig duur.

Als je gitaar valt, gaat het je meer kosten. ;)

Bram+
19 maart 2009, 16:14
Goeiemiddag, voor jullie teminste.

Ik was net heerlijk gitaar aan het spelen, en ineens flikker me gitaar op de grond. oei, ach was niet ernstig, ik kon hem nog opvangen. Maar de redenen waarom hij is gevallen vind ik schandalig. Het plastic beugeltje van me gitaarband is kapot gegaan. En ik vind het zo achterlijk dat er mensen zijn die dus plastic beugeltjes maken voor hun banden. ik heb heel mijn leven 4 van zulke banden gehad, en elk ging kapot binnen een half jaar. allemaal bij het beugeltje om de lengte van de band in te stellen.

wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Iets met ezels en stenen gaat hier niet op, blijkbaar?:D

Maar inderdaad, wat hier al gezegd wordt: 'investeer' in een goede strap. Wat zijn die paar tientjes nou te veel als je daarmee je gitaar kan 'redden'?

Harry
19 maart 2009, 16:15
ik heb een leren band, zo'n stugge en die zit goed vast. Met die oude leren banden had ik ook wel eens last, maar dan schroefde ik er een ring tussen. Dan heb je wel een aparte riem per gitaar, maar dan valt ie nooit meer!

Madcow
19 maart 2009, 16:28
ja ach, ik koop altijd gelijk een band als ik een nieuwe gitaar koop. en ik heb eigenlijk nognooit online gekeken voor een band. ik koop alles hetliefste bij me lokale gitaarboer:)

espike
19 maart 2009, 16:31
Heb t 1 keer zien gebeuren op een podium, sindsdien gebruik ik een gejatte oplossing van mijn oude gitaar leraar: een grote veiligheidspeld er door. Ik verstel dat ding toch nooit.
Wel mooi idee om eens zelf te bouwen: de gitaarband. staat ie tenminste ook gelijk goed

soup
19 maart 2009, 16:49
Ik heb al 6 jaar een lederen band, nog geen problemen mee gehad.

Demoi-crazy
19 maart 2009, 17:25
Als je een beetje creatief bent kan je dit heel gemakkelijk oplossen.

Ik had nog enkele oude lederen broeksriemen liggen. Je knip deze door en aan de afgeknipte uiteinden maakt je een gat voor de strapbutton.
De lengte kan je verstellen door de gesp te verstellen. En deze gespen zijn van metaal. Zeer eenvoudig en ook wel mooi (als je een mooie riem hebt natuurlijk!)
Als je riem te kort is kan je 2 riemen gebruiken en samen combineren.

succes

Liquid_Metal
19 maart 2009, 17:44
tja 4x een nieuwe kopen, had je ook een goeie leren van kunnen kopen ;).
Overigens vind ik mijn band ook niet fijn. Het is een korte band (bijna à la Petrucci) van merk Gaucho. Maar als ik bij solo's m'n gitaar op m'n been leg (dus hoger dan wanneer 'ie hangt) valt de band aan de achterkant van m'n schouders. Dan kan ik dus niet weer gewoon gaan staan. Hééél vervelend :S.

wiegersma
19 maart 2009, 20:06
voor een simpele gitaarband hoef je echt geen ton neer te leggen. Rond de 15 eurootjes heb je er al een zonder plastic beugel. Eén keer in mijn leven heb ik ook zo'n plastic geval gehad. 't Is inderdaad belachelijk materiaal waar het voor gebruikt wordt. Hier al drie voor nog geen 15 eurootjes: http://www.feedback.nl/?a=1&id=52&q=gitaarstrap

snaarplukker
19 maart 2009, 21:56
Voor € 12,50 hebt je een echte Fender (http://www.musicallin.nl/online_winkel/gitaar_en_toebehoren/accessoires_en_toebehoren/band_fender_stof). Die moeten net als hun gitaren wel goed zijn.;)

gorbatjov
19 maart 2009, 23:01
Gewoon instellen die band en als ie goed zit pak je naald en draad en naai je alles netjes aan elkaar.

Zucht moet ik alles voorkouwen.

Tho
19 maart 2009, 23:07
Zucht moet ik alles voorkouwen.

nou inderdaad zeg, ik vind het onderhand ook lullig worden hoor!

Het lijkt me echt vervelend om de enige naald en draad-deskundige op een forum te zijn, je bent er maar druk mee! Maar respect hoor! Keep up the good work!

gorbatjov
19 maart 2009, 23:12
Het lijkt me echt vervelend om de enige naald en draad-deskundige op een forum te zijn, je bent er maar druk mee! Maar respect hoor! Keep up the good work![/QUOTE]

Hoezo is het niet macho genoeg

Sanderltd
20 maart 2009, 00:48
Als je in Tho's post eventjes tussen de regels leest, zie je het woord 'sarcasme' verschijnen. ;)

Peter-J
20 maart 2009, 10:03
Voor € 12,50 hebt je een echte Fender (http://www.musicallin.nl/online_winkel/gitaar_en_toebehoren/accessoires_en_toebehoren/band_fender_stof). Die moeten net als hun gitaren wel goed zijn.;)

Ik heb deze band zelf ook, en moet zeggen dat het een heerlijk ding is!
Nog nooit problemen mee gehad.

gorbatjov
20 maart 2009, 10:10
Als je in Tho's post eventjes tussen de regels leest, zie je het woord 'sarcasme' verschijnen. ;)

En die van mij was serieus bedoeld?

Wiellem
20 maart 2009, 11:31
Ik heb ene Levys gitaarband die best prijzig was maar altijd goed vast blijft zitten met straplocks

RobertoL
20 maart 2009, 15:31
Voor € 12,50 hebt je een echte Fender (http://www.musicallin.nl/online_winkel/gitaar_en_toebehoren/accessoires_en_toebehoren/band_fender_stof). Die moeten net als hun gitaren wel goed zijn.;)
Valt wel mee, ik heb er een en als je wat langer/vaker gaat spelen merk je dat ie gaat schuren. Dan is je schouder naar de kloten en kan je niet spelen. Heel vervelend. Mijn neef heeft er ook zo een, en die heeft wel gewone stof aan de binnenkant, bij de zelfde winkel vandaan. Misschien hebben ze te veel klachten over die schurende stof gehad, en het materiaal veranderd.

Tho
20 maart 2009, 16:06
En die van mij was serieus bedoeld?

daar ging ik van uit, omdat ik je niet ken en ik geen smiley zag.

Vind je het vervelend dat je zo slecht begrepen wordt?

Harry
20 maart 2009, 16:48
Ik heb ene Levys gitaarband die best prijzig was maar altijd goed vast blijft zitten met straplocks

volgens mij heb ik ook een Levy, en ook zonder straplocks zit die goed vast.

gitaarvrouwtje
20 maart 2009, 18:47
ook een levy, elke cent waard geweest
mooi en zelfs zonder straplocks zit hij goed
een slechte gitaarband op een goede gitaar is verkeerde zuinigheid