PDA

View Full Version : 15 jaar oud



peter_heijnen
19 maart 2009, 11:13
Ik vond weer eens een leuk stukkie uit de oude doos op youtube, 'free your mind' van 'en vogue'.

Karin bloemen - 'la bloemen' tour, opgenomen ergens in 93/94. Hele tour zonder backline gedaan met een soldano sp77 en intellifex in een marshall se100 speakersim en naar twee hotspot mini-monitortjes. In de laatste maanden van die tour werd ik echt lui en heb ik het hele rack maar vervangen door een se70. Vanaf dat moment ging de ene hotspot na de andere bij mij kapot, zal wel iets met 'minder druk en daarom harder willen' te maken hebben gehad. Anyway, niemand in de zaal die het verschil hoorde.... :)

Nummer begint op 2.20 min.
http://www.youtube.com/watch?v=lGR5zL8ixrI

marc_o
19 maart 2009, 11:24
hehehe, mooi he, die 90-er jaren....foute colbertjes.
Jammer dat je geen knallende solospot hebt daar, heb je daar niets van?

Bloodline
19 maart 2009, 11:27
Tof nummer dat free your mind!
Doet mij wel erg aan M. Jackson denken (leave me alone).

Lekker gitaar geluid kan ik zeggen! Hoor ik daar wat wah ?

Han S
19 maart 2009, 11:58
Mooi Peter, koele drummer ook. Die dubbelslagen op de kick aan het eind, deed hij dat met een dubbel pedaal of met zijn ene voetje? Het kan namelijk wel met een enkel pedaal en ik vond dat altijd de kick als het lukte.

peter_heijnen
20 maart 2009, 09:10
@Marc: ja kekke jasjes he, dat waren mooie zijden pakken. De mijne wilde ik laatst nog eens passen maar de motten waren me helaas al voor geweest. Helaas geen knallende solospots, alleen knallende hotspots.

@Bloodline: thnx, en je hoort idd wah.

@Han: ja Dave is een te gekke drummer he. Zo te zien en te horen speelt hij hier met een dubbel pedaal.

marc_o
20 maart 2009, 09:50
haha, wees maar blij met motten.....

Waar speel je nu dan?

VHsologitarist
20 maart 2009, 10:24
Dat klinkt zeker niet verkeerd Peter!
Super... En wat een eer om in die band te mogen spelen!

Pepe
20 maart 2009, 11:01
Afgezien dat het pretty good klinkt;
het verbaast me dat Bloemen niks met het nummer heeft gedaan, een nummertje voor een onszelf moment lijkt het.
Daarnaast schande dat juist die lekker gitaarsolo het moet ontgelden voor wat Mark King patserij van de 4 snaren afdeling. Bassist gewonnen met ver piesen?

Klaasj Vaak
20 maart 2009, 11:36
Misschien is het omdat het nummer al bestaat dat ze verder niks met het nummer heeft gedaan?;) Is van En Vogue als ik het goed heb?

Verder, puike band, professioneel gitaarspel, echt helemaal niks op af te dingen. Het doet me alleen weinig.

pasqual
20 maart 2009, 19:20
Misschien is het omdat het nummer al bestaat dat ze verder niks met het nummer heeft gedaan?;) Is van En Vogue als ik het goed heb?

Verder, puike band, professioneel gitaarspel, echt helemaal niks op af te dingen. Het doet me alleen weinig.

het doet me wel wat. ik ben zelf een rocker in hart en nieren, maar het lijkt me geen straf om met Karin Bloemen te spelen. een goeie artiest met een super stem. en...goeie band trouwens en goed gitaarspel.

groeten Pasqual.

peter_heijnen
21 maart 2009, 11:00
Hey Marc, helaas ben ik momenteel 'between jobs' zoals dat tegenwoordig zo fraai heet. Volgend seizoen komt er weer iets en tot die tijd lekker jammen op bruiloften en partijen en in de kroeg.

Dank je VHs, ik heb zes jaar in die band gespeeld en het was een bijzondere periode, veel leuke dingen in meegemaakt.

Pepe, karin vond het waarschijnlijk prima zoals we het deden en uiteindelijk ging toch de muzikaal leider willem ennes 'er' over, ik weet niet meer hoe dat toen is gegaan. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat we richting premiere nog snel een stuk nodig hadden. Er waren altijd wel een paar van die last minute stukken in iedere show.

Klaasj, dat het je niets doet is toch best jammer. Als we iedereen hiermee hadden kunnen bekoren, hadden we 10 miljoen ipv 10 duizend cd's verkocht en dan had er voor mij ook nog wel een bonusje ingezeten... :)

Tnx Pasqual.

meul
28 maart 2009, 20:07
Hoi peter,

lekker bandje dit, dat was vast lekker spelen? Bloemen gaat natuurlijk ook niet in zee met dumbo's. erg leuk!

gr,
jan