PDA

View Full Version : SD P-Rails ervaringen?



Chris Winsemius
18 maart 2009, 22:54
Hoi allemaal

Ik wil wat experimenteren met wat PU's op 1 van m'n Gibsons en ik zat te denken aan 'n SD P-Rails bij de hals. Op dit moment kan ik alleen nog vrij weinig reviews zien en ik wil ook weten of het qua output "matcht" met bijvoorbeeld 'n stock LP Studio hals- of brug-HB bij de brug. Plan is om het hals-element bij de brug te zetten of eventueel te vervangen door 'n SD PearlyGates of wat van Bare Knuckles maar die SD P-rails LIJKT iig. interessant qua P90/SC/HB-opties.

Hierbij 'n plaatje:

http://www.seymourduncan.com/images/products/electric/humbuckers/p_rails.jpg

Ben benieuwd, bvD!!!

bass blom
18 maart 2009, 23:07
ik ga ze bijna bestellen voor die nieuwe gele van mij.
ik wil dan meteen die triple shot rings er bij :cheerup:

Orpheo
18 maart 2009, 23:08
ik ben een van de weinigen die ze heeft geloof ik, in nederland in ieder geval, en de meesten die 'm hier getest hebben, hebben 'm gehoord in mijn gitaar. tja, chris, had je maar mijn warmoth's moeten testen op de meeting ;) daar zat 't in.

maar goed, de tone.

TE GEK! de p90 is scheurend, brullend, ranzigheid ten top. de stratkant is lekker stratty. echt die quack. de parallelmode is heel warm, bluesy. beetje 'still got the blues' van gary moore zeg maar. slash kan er ook makkelijk mee. en serie: brulboei de gekste. Ik vind 'm in mijn gitaren het lekkerst met 1meg ohm pots, maar dat is niet vanwege de treble die ie mist, maar vanwege de grit en grind die ik erbij wil. Ik vind ze het meest veelzijdig van welke pup ook.

hij is hotter dan een gemiddelde gibson humbucker, be warned! het is echt een brulboei. hij werkt het best als set trouwens. als enkeltje vind ik 'm wat missen, maar als set van 2 is ie te gek. als brughum ook, maar als duo krijg je er veel meer dingen uit, van een ranzige telecaster tot een over z'n nek gaande les paul. ik heb 'm nu in een LP met tremolo :blast:, dikke hals, en een loodzwaar body (koa en walnut), en dat merk je heel erg. echt een LP over the top als ie humbucker is, en een agressieve, door je ziel snijdende strattone. denk aan sultan of swing, los lonely boys, SRV. hangt af van welke positie je kiest; midden is sultan, hals is los lonely, en midden met brug iets dicht (of hals iets dicht en tone op brug iets dicht) geeft instant SRV.

uit een les paul, dat dan weer wel ;)

Orpheo
18 maart 2009, 23:12
effe technobabble.

hij heeft een overwound spoel en 1 underwound spoel. dat geeft een enorme mismatch natuurlijk in parallel, maar juist dat geeft extra harmonics die je anders in serie niet hoort. in serie is 't daarom ook zo'n enorme brulboei.

hij heeft 2 alnico5 magneten uit mijn hoofd, in ieder geval; 2 magneten, opgesteld als bij de p90. de p90 is de hoofdschotel, met de stratrail voor ruisonderdrukking eigenlijk, maar dan wel ZO groot, dat ie echt een aandeel heeft in 't geluid. het is seymour duncan's antwoord op de bluesbucker denk ik. ook een hotte spoel en een mildere spoel. maar, die heeft maar EEN magneet, en niet een brede spoel en een smallere. de brede spoel pakt meer frequenties op, en geeft een breder geluid dan een smalle. dat merk je bij de stratkant heel erg. maar die voelt zeg maar het heel brede magneetveld, en pikt dus daar wel wat van op zeg maar.

het werkt imho perfect. liefst wel met een ceramische magneet (zo ver als kan van de stratkant) voor meer scheur, maar daar heb ik dan weer de 1megohm pots voor.

Chris Winsemius
18 maart 2009, 23:19
Orph: ik groette je nog bij de laatste meeting maar geen reactie, moest natuurlijk ook voornamelijk bij m'n ampjes/etc. staan dus geen gelegenheid gehad die Warmoth te testen, wist het trouwens ook niet van die pu-config.

Als HB (in serie) is ie dus vrij hot qua output....

Ben benieuwd naar de ervaringen van Bass, dat andere "ding" is toch 'n switch in de HB-ring?

bass blom
18 maart 2009, 23:24
Ben benieuwd naar de ervaringen van Bass, dat andere "ding" is toch 'n switch in de HB-ring?

ja, 2 mini switches waarmee je P90/SC/HUMPAR/HUMSER kan doen, kicke. :cheerup:

Orpheo
18 maart 2009, 23:25
Orph: ik groette je nog bij de laatste meeting maar geen reactie, moest natuurlijk ook voornamelijk bij m'n ampjes/etc. staan dus geen gelegenheid gehad die Warmoth te testen, wist het trouwens ook niet van die pu-config.

Als HB (in serie) is ie dus vrij hot qua output....

Ben benieuwd naar de ervaringen van Bass, dat andere "ding" is toch 'n switch in de HB-ring?

heb nog met je staan babbelen hoor... maar goed, is niet cruciaal.

de triple shots zijn ringen waar inderdaad slider switches inzitten.

Chris Winsemius
18 maart 2009, 23:39
Ok (dan vergis ik me, te druk ici/etc.....)

Zijn die switches 'n beetje "stevig"?

Op zich vind ik de PU interessant maar ik hoef geen mega high output HB-mode, zeker niet bij de hals....

bass blom
18 maart 2009, 23:41
http://www.seymourduncan.com/images/products/electric/humbuckers/triple_shot.jpg

ik twijfel ook over hoe klein/makkelijk te pakken/slopen ze zijn. :chicken:

Orpheo
18 maart 2009, 23:46
ze zijn behoorlijk sterk heb ik begrepen. ze kunnen rustig een tik hebben. meer dan push pots in ieder geval.

macwilliams
19 maart 2009, 09:17
Hoe zijn ze als set ( brug& neck) in een lp ? Wat kun je verwachten qua geluid. Misschien zijn dit de elementen voor mn ouwe custom? Of is dit juist wat voor de wb met zn mid freq karakter?

bass blom
19 maart 2009, 10:55
ze zijn behoorlijk sterk heb ik begrepen. ze kunnen rustig een tik hebben. meer dan push pots in ieder geval.

ja, dat was 1 van de dingen waardoor die shecter afviel voor mij, die hum/split pushpull klapte zomaar naar beneden als je ff snel je volume wilde bijstellen.

Orpheo
19 maart 2009, 11:51
Hoe zijn ze als set ( brug& neck) in een lp ? Wat kun je verwachten qua geluid. Misschien zijn dit de elementen voor mn ouwe custom? Of is dit juist wat voor de wb met zn mid freq karakter?

ik heb ze in een les paul, en ik vind ze geweldig in een les paul. ik vind ze in een custom lekkerder dan in een studio of standard, maar als je die andere pots erbij pakt, is het alweer en stuk beter. vind ik dan.

en de sounds. tja, tis gewoon echt een p90. nja, zie mijn eersteposthier :P

wellicht een minimeet voor prails maken...? jij, bass, chris, ik, en nog een stuk of wat mensen die prails willen testen? ergens en 't midden van t land ofzo.

bass blom
19 maart 2009, 11:53
ik heb ze in een les paul, en ik vind ze geweldig in een les paul. ik vind ze in een custom lekkerder dan in een studio of standard, maar als je die andere pots erbij pakt, is het alweer en stuk beter. vind ik dan.

en de sounds. tja, tis gewoon echt een p90. nja, zie mijn eersteposthier :P

wellicht een minimeet voor prails maken...? jij, bass, chris, ik, en nog een stuk of wat mensen die prails willen testen? ergens en 't midden van t land ofzo.

in chris zijn tuinhuisje?
of huurt rickje dat nog steeds? :D

macwilliams
19 maart 2009, 12:40
De p94 in de cutstom van bass klinken toch anders dan de p90 in mijn GT, veel harder voornamelijk. Mochten jullie besluiten om een vergelijkend waren onderzoek te willen starten tussen de94 van bass en de sd van orph dan wil ik die test wel bijwonen met mn GT met p90's. Afhankelijk van datum want ik moet binnenkort voor mn werk naar Der Bundesrepubliek Deutschland.

Grusse :)

Chris Winsemius
19 maart 2009, 14:35
Mini-meeting lijkt mij 'n tof idee.

'n Benadering v/d P90 is, denk ik, re-eel haalbaar, de breedte v/e HB (fysiek) is minder dan die v/e soapbar/dogear P90 dus precies hetzelfde zal het nooit worden en (zeker bij oude P90s) had je nog redelijk wat verschillen onderling en door de jaren heen.

Vond trouwens gisteren nog 'n BurstBucker hier dus waarschijnlijk doe ik die eerst bij de hals en de stock-hals-HB bij de brug.

@Bass:
Rick heeft zich niet aan het wurgcontract gehouden en hij wil nu 'n blauw mini tuinhuisje met ingebouwde speaker aanschaffen. ;)

Orpheo
19 maart 2009, 15:22
Chris, ik heb het opgemeten,met diverse p90's,en de prail is letterlijk even breed als de p90 kant en maar 2mm smaller dan een echte. eigenlijk zelfs iets breder...daarom klinkt ie ook als een p90. de p94 klinkt ook zo goed als een p90 omdat ie ook zo enorm dicht,bijna op de millimeter af,bij de specs van een p90 komt.ik heb gemerkt,vanuit de theorie en de praktica die ik ermee doe,dat die ene millimter niet uit maakt. de hoeveelheid lucht in een soapbar is immers behoorlijk.

als men mijn prailset wil horen op een mimimeet,hoor ik t wel.

Pepe
19 maart 2009, 15:25
Ja zeg, de blackout's hype is nog niet eens voorbij en de Prails staat al weer voor de deur. Tis niet meer bij te houden! Ik zit nog met een paar setjes GFS'en...

Orpheo
19 maart 2009, 15:28
oh ja. de parallelsound is veel milder dan de serie. niet dat t geen ballen meer heeft,maar tis veel minder hot. pickuphoogte is ook heel erg cruciaal voor de output.

en juist omdat je zoveel soorten en variaties in p90 had,mag je wel zeggen dat deze heel erg p90 zijn in sound ;) het is vooral de breedte die uitmaakt en de locatie van de polepiecrs,en magneetconfiguratie die cruciaal voor de p90 tone...de lengte maakt significant minder uit.

Orpheo
19 maart 2009, 15:29
Ja zeg, de blackout's hype is nog niet eens voorbij en de Prails staat al weer voor de deur. Tis niet meer bij te houden! Ik zit nog met een paar setjes GFS'en...

en dat terwijl ik al dik n jaar prails promoot...

Pepe
19 maart 2009, 15:42
Ja, maar jij loopt natuurlijk dik een jaar op de rest vooruit he.

macwilliams
19 maart 2009, 15:57
De blackout hype is niet voorbij, die blijven gewoon zitten in de WB.
Echter zoek ik voor de custom een element type die ik kan splitten enz.
Eerst dacht ik aan de P94 maar dan mis ik wellicht de humbucker sound
maar nu ik de specs van de SD-prails heb doorgenomen is dat misschien
wat ik zoek.
Ik kan binnenkort de hand leggen op dikke brede planken dennehout en
daar wil ik een cabinet van maken met 4maal 15" eminence speakers.
Denk daarbij mijn ENGL'tje sound bij. Vol vette smeerkaas op roomboter.

:D

Echt vette sound.

bass blom
19 maart 2009, 17:14
thomann mailt me net dat ze verwachten die ringen over 1,5 a 2 weken te hebben.
prijs nog niet bekend.

G.G.
19 maart 2009, 18:34
Heb net een Prail in huis, kan hem helaas niet aansluiten want mijn eerste gitaar met hum fresing is helaas nog niet klaar, maar heb hoge verwachtingen....

Chris Winsemius
19 maart 2009, 18:43
Ok, het idee v/e soort mini-meeting vind ik erg goed.
Datum nog even onbekend maar wat mij betreft kan het hier in april plaatsvinden of ergens in Utrecht.

Als je dit leuk vindt; post het even.

Lexvandoef
19 maart 2009, 18:45
Ja leuk! Als niet P-rail eigenaars ook mogen komen dan. :soinnocent:
Ben best wel nieuwsgierig namelijk. :)

Pepe
19 maart 2009, 18:55
Ja leuk! Als niet P-rail eigenaars ook mogen komen dan. :soinnocent:
Ben best wel nieuwsgierig namelijk. :)

Volgens mij heeft het anders geen zin he, allemaal hetzelde pickupje voor mensen die hem al hebben: ja, dat is hem dan, die heb ik ook...

Het zou nog leuker zijn om een goldtop of junior in de stijd te gooien en kijken hoe goed ze het P90 ding doen.

Orpheo
19 maart 2009, 19:18
Ja leuk! Als niet P-rail eigenaars ook mogen komen dan. :soinnocent:
Ben best wel nieuwsgierig namelijk. :)

tis speciaal voor juist als je de prails wilt HOREN of testen, en ze nog niet hebt ;) ik neem dan gelijk mijn kahler equipped gitaar mee (waar dus de prails in zitten).

G.G.
19 maart 2009, 19:20
Ok, het idee v/e soort mini-meeting vind ik erg goed.
Datum nog even onbekend maar wat mij betreft kan het hier in april plaatsvinden of ergens in Utrecht.

Als je dit leuk vindt; post het even.
Redelijk wat interesse, als het uitkomt.

G.G.
19 maart 2009, 20:47
Orpheo, weet jij misschien of je met een TBXpot ofzo kan blenden tussen P90, singlecoil en Humbucker?

macwilliams
19 maart 2009, 20:47
Ok, het idee v/e soort mini-meeting vind ik erg goed.
Datum nog even onbekend maar wat mij betreft kan het hier in april plaatsvinden of ergens in Utrecht.

Als je dit leuk vindt; post het even.

Heel graag zelfs, graag op een zaterdag of zondag a.u.b.
En zoals ik al eerder zei kan ik mijn gold top met P90 meenemen.

Tony L
19 maart 2009, 20:56
Ik ben wel geinteresseerd in een mini-meeting. Mocht iemand dan ook blackouts kunnen meenemen dan zou dat heel gaaf zijn! Blackouts is meer voor metal terwijl de prails meer voor het rustigere werk (hardrock / pop / blues) is toch? Ik zoek eigenlijk een Gary Moore geluid (heb een LP Faded 2006 met volgens mij de standaard burstbuckers). Valt er qua klank veel winst te behalen om te switchen naar bv blackouts of prails? Blijft subjectief maar ben wel benieuwd naar wat meningen.

macwilliams
19 maart 2009, 21:11
Ik ben wel geinteresseerd in een mini-meeting. Mocht iemand dan ook blackouts kunnen meenemen dan zou dat heel gaaf zijn! Blackouts is meer voor metal terwijl de prails meer voor het rustigere werk (hardrock / pop / blues) is toch? Ik zoek eigenlijk een Gary Moore geluid (heb een LP Faded 2006 met volgens mij de standaard burstbuckers). Valt er qua klank veel winst te behalen om te switchen naar bv blackouts of prails? Blijft subjectief maar ben wel benieuwd naar wat meningen.

Die blackouts voor gary more werk? Lijkt mij wel een beetje te bruut.

Tony L
19 maart 2009, 21:18
Die blackouts voor gary more werk? Lijkt mij wel een beetje te bruut.

Dat idee had ik ook maar ik wil er eigenlijk ook gewoon metal mee kunnen blijven spelen. Ik denk dat ik een aantal nieuwe gitaren moet aanschaffen elk met een eigen charme :soinnocent: Zou je door met de volume op je gitaar te spelen een minder bruut geluid uit een blackout kunnen halen wat richting Gary gaat? (Vandaar dat ik dus geinteresseerd ben in een meeting :sssh:)

Orpheo
19 maart 2009, 21:20
Orpheo, weet jij misschien of je met een TBXpot ofzo kan blenden tussen P90, singlecoil en Humbucker?
poeh... ik denk 't wel. denk zelfs dat 't met een gewone pot ook kan. maar ik zou 't niet doen. lijkt me veel te lastig wekren.

Chris Winsemius
19 maart 2009, 21:30
GG: check even 'n dual PU Silvertone (serie) of stock LP (parallel) schakeling, jez ou dat ook met de spoelen v/e p-rail kunnen doen maar 'lijkt mij ten eerste niet mega ergonomisch met meerdere elementen op 1 gitaar.

Mini-meeting: locatie is afhankelijk v/d opkomst en het volume.

Aangezien gitaren/planken hout onderling behoorlijk verschillen raad ik wel aan 0om goed te onthouden dat 'n specifieke gitaar (qua design, hout, afstelling en hardware) de sound (ook) onzettend be-invloedt.
Misschien 1 gitaar regelen voor elementen-swap of iig. een gitaar eerst unplugged beoordelen.

macwilliams
19 maart 2009, 21:37
Dat idee had ik ook maar ik wil er eigenlijk ook gewoon metal mee kunnen blijven spelen. Ik denk dat ik een aantal nieuwe gitaren moet aanschaffen elk met een eigen charme :soinnocent: Zou je door met de volume op je gitaar te spelen een minder bruut geluid uit een blackout kunnen halen wat richting Gary gaat? (Vandaar dat ik dus geinteresseerd ben in een meeting :sssh:)

Ik zou die van mij kunnen meenemen maar dat is een gekamerde studio en die klinkt heel ander dan die anderen.
Maar ik zou het kunnen doen.

Lexvandoef
20 maart 2009, 02:10
Volgens mij heeft het anders geen zin he, allemaal hetzelde pickupje voor mensen die hem al hebben: ja, dat is hem dan, die heb ik ook...

Het zou nog leuker zijn om een goldtop of junior in de stijd te gooien en kijken hoe goed ze het P90 ding doen.

Ik heb een , vind ik, erg fijne gem met p90's ;).

bass blom
21 maart 2009, 12:39
yo orph, waar heb jij die triple shot rings besteld?

Orpheo
21 maart 2009, 14:29
yo orph, waar heb jij die triple shot rings besteld?

nog nergens. zijn nog niet te koop. weet ook niet of ik dat ga doen zo snel :chicken: heb net een nieuwe strat gekregen waar een floyd op moet namelijk ;) (de rest heb ik al in huis).

bass blom
21 maart 2009, 14:31
ah ok, ik dacht dat jij ze al had.

jij hebt toch alles een jaar eerder? :D

jerome
21 maart 2009, 19:38
nog nergens. zijn nog niet te koop. weet ook niet of ik dat ga doen zo snel :chicken: heb net een nieuwe strat gekregen waar een floyd op moet namelijk ;) (de rest heb ik al in huis).

Orpheo op een Strat, niets is zeker meer in deze wereld...;)

straks ga je ze nog écht fijn vinden en ga je de helft van je LP's inruilen voor Stratjes....:sssh:

Orpheo
21 maart 2009, 23:40
Orpheo op een Strat, niets is zeker meer in deze wereld...;)

straks ga je ze nog écht fijn vinden en ga je de helft van je LP's inruilen voor Stratjes....:sssh:

heb 'm gekregen hoor ;) maar echt lekker vinden spelen? weet ik niet. deze hals is eigenlijk voor mij te dun. ik ga er dikke humbuckers en een floyd op zetten, beetje superstrat idee. ben benieuwd :)

De Beer
22 maart 2009, 17:04
Meting?...ik ben erbij!

Of om te testen, of als de belasting inmiddels heeft gelapt met P-railsde Ibanez RG.

bass blom
24 maart 2009, 00:28
Hallo BB,

Thomann bedankt U voor het vertrouwen in onze produkten en diensten.

wij krijgen iets binnen hier komen artiklenummers

maar die staan eerst morgen op onze website.

227274

227279

227281

227283

227285

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben. Aarzel niet om bij vragen kontakt met mij op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Musikhaus Thomann
Eugen de Ryck

Orpheo
24 maart 2009, 01:18
Hallo BB,

Thomann bedankt U voor het vertrouwen in onze produkten en diensten.

wij krijgen iets binnen hier komen artiklenummers

maar die staan eerst morgen op onze website.

227274

227279

227281

227283

227285

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben. Aarzel niet om bij vragen kontakt met mij op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Musikhaus Thomann
Eugen de Ryck
ik neem aan dat dat dus de prails zijn?!?! zo ja: IK BESTEL ZE!!! ben helemaal inde upgrademood, heb net weer geld gekregen. gelijk 2 concentrische pots en knoppen erbij. eind april is m'n gitaar helemaal af, en mag ie echt meedingen naar niet alleen de mooiste, maar ook mooist afgewerkte gitaar ;) (krijgt een filtertron-achtig element in 't midden, moet nog kijken welke ik precies wil).

bass blom
24 maart 2009, 10:52
nee, de prails hadden ze al een tijd.
dit gaat om die triple shot rings :cheerup:

Orpheo
24 maart 2009, 11:46
nee, de prails hadden ze al een tijd.
dit gaat om die triple shot rings :cheerup:

*smacks his head* jezus wat ben ik een mongool. ik bedoelde natuurlijk de ringen...

Orpheo
24 maart 2009, 11:53
ik kan ze niet vinden...

bass blom
25 maart 2009, 09:01
yess! ze staan er op :cheerup:

wel vaag nog:


Availability of this item:
on request

51 euro een setje.

morgen ga ik ze bestellen, ff afwachten nog of er een flink bootje geld echt binnen is :D

Orpheo
25 maart 2009, 11:41
yess! ze staan er op :cheerup:

wel vaag nog:


51 euro een setje.

morgen ga ik ze bestellen, ff afwachten nog of er een flink bootje geld echt binnen is :D

ik zie ze ook nu. Bass, er is een site, iets van wymore ofzo, moet ik nog effe goed naar kijken, en die verkoopt ze ook. 60$ incl. shipping, naar NL. direct leverbaar. is de shipping zonder tracking, overigens. met tracking kost 't wat meer.

ik heb ze NET besteld. gevraagd of het kon dat iedere ring apart verzonden werd, met de waarde van iedere ring voor zich. dus iedere ring is dan 28$ waard, dus onder de grens van 22 euro; dus; geen belasting.

Uitzuigerige KUTstaat.

De Beer
25 maart 2009, 15:00
I
SD site is er wat vaag in:
trembucker (f)spacing of LP spacing voor de p-rails?

otw, een setje S of T trippleshots?
En hoe zit het met de hoogte, een LP heeft een behoorlijk verschil in Neck en brug Pup ring, hoe is dat met de triple shots. Bij mij gaan ze nl niet op een LP maar op een RG met minder hoogte verschil.

Orpheo
25 maart 2009, 15:29
I
SD site is er wat vaag in:
trembucker (f)spacing of LP spacing voor de p-rails?

otw, een setje S of T trippleshots?
En hoe zit het met de hoogte, een LP heeft een behoorlijk verschil in Neck en brug Pup ring, hoe is dat met de triple shots. Bij mij gaan ze nl niet op een LP maar op een RG met minder hoogte verschil.

dan moet je een platte versie nemen. en de spacing is f en lp. de rail maakt het natuurlijk niet uit, en de polepieces op de p90 kant zijn zo groot dat het gewoon beiden kant.

je moet dus de vlakke tripleshots hebben. het hoogteverschil is relatief, niet absoluut.

bass blom
25 maart 2009, 22:25
Thank you very much for your order!

Your order has been submitted and will be processed by the Thomann team as quickly as possible.

yuhww, 2 prails + rings..

:supercool:

Orpheo
25 maart 2009, 23:02
tof man. enig idee hoe lang t duurt voor je de ringen in huis hebt?

bass blom
25 maart 2009, 23:06
tof man. enig idee hoe lang t duurt voor je de ringen in huis hebt?

geen idee, geen vraag gesteld, zie wel.
goede kans dat ze de pups meteen opsturen en de rings later.
vertrouwd bij thomann, dat clubje van jou is mij onbekend en ik heb geen stress.
las berichten over bijna failliete post in america ook nog net :crazyhappy:

dat gele dingetje wordt een uber vet plankje dan :cheerup:

Orpheo
25 maart 2009, 23:24
geen idee, geen vraag gesteld, zie wel.
goede kans dat ze de pups meteen opsturen en de rings later.
vertrouwd bij thomann, dat clubje van jou is mij onbekend en ik heb geen stress.
las berichten over bijna failliete post in america ook nog net :crazyhappy:

dat gele dingetje wordt een uber vet plankje dan :cheerup:

ah ik ken die tent al wel langer dan vandaag, met goeie resultaten vaak. Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat van jou en mijn axe :) het grootste werk bij mij is af, nu nog element-dingetjes, en dan is ie echt HELEMAAL af.

bass blom
25 maart 2009, 23:27
ah ik ken die tent al wel langer dan vandaag, met goeie resultaten vaak. Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat van jou en mijn axe :) het grootste werk bij mij is af, nu nog element-dingetjes, en dan is ie echt HELEMAAL af.

lijkt me echt super kicke, je hebt gewoon feitelijk 4 pups in je gitaar :rockon:

of 6 eigenlijk

Orpheo
25 maart 2009, 23:37
lijkt me echt super kicke, je hebt gewoon feitelijk 4 pups in je gitaar :rockon:

of 6 eigenlijk

nee, 8. 'series' humbucker, 'parallel' humbucker, strat, p90.


en ik heb er dan straks nog meer met die middenpup erbij :D en alles handig te schakelen met die sliders en triple shots. te gek

bass blom
25 maart 2009, 23:41
ohja, 8 dus, overkill? :D

Orpheo
25 maart 2009, 23:45
ohja, 8 dus, overkill? :D

nja in een gewone LP heb je dat natuurlijk ook wel he, met je 4 spoelen. de diverse wiringopties klinken dan alleen niet zo overduidelijk verschillend.

bass blom
25 maart 2009, 23:48
ben heel benieuwd ;)

bass blom
26 maart 2009, 11:21
order is onderweg :cheerup:

of die ringen nou meteen meekomen of later blijft nog ff een verrassing..


Availability: please contact us for availability

staat daarbij :dontgeti:

Orpheo
26 maart 2009, 11:51
order is onderweg :cheerup:

of die ringen nou meteen meekomen of later blijft nog ff een verrassing..



staat daarbij :dontgeti:

same here. ik heb 'm gemaild, maar nog niks...

Ik heb al wel bericht dat mijn pickup aan gaat komen, en de concentrische pots met knoppen er ook aankomen!

De Beer
26 maart 2009, 12:16
dan moet je een platte versie nemen. en de spacing is f en lp. de rail maakt het natuurlijk niet uit, en de polepieces op de p90 kant zijn zo groot dat het gewoon beiden kant.

je moet dus de vlakke tripleshots hebben. het hoogteverschil is relatief, niet absoluut.Dat van de P-rails is duidelijk want er is maar 1 soort.

effe gezocht op de thomann site, er zijn er 3 los(28,-eu) en 2 setjes(51,-eu).(gisteren alleen de setjes gezien)

STS-1 T: Trembucker/F-spacing
STS-2B: LP style bridge
STS-2N: LP style Neck

STS-1S T: Setje trembucker(2x STS-1 T)
STS-2S: Setje Lp style (2B+2N)

Ik moet dus de 1S hebben(2x 1 T) dan zal de Pup er iets in zwemmen maar heb ik iig geen kieren naast de ring.
Ik wacht effe de belasting af en jullie ervarigen.
Jullie doen ze beiden in LP's toch?(....beetje overbodige vraag bij Orpheo....maar BB?)

bass blom
26 maart 2009, 12:18
ja zo komen in mijn 'nieuwe' gele special.

ik moet kennelijk wachten tot de rings er zijn..


status: Backorder - Order cannot be shipped, because some items are out of stock.

geen drama.

De Beer
26 maart 2009, 12:25
ja zo komen in mijn 'nieuwe' gele special.

ik moet kennelijk wachten tot de rings er zijn..


geen drama.Nice! Jammer van de backorder maar dat heb je met pioniers werk gehehehe.

Ik hoop dat jullie ze snel hebben want ik ben wel erg benieuwd naar jullie ervaringen...al weet ik eigenlijk al dat het een ideale combinatie is.
Tegen de tijd dat ik mijn centen klaar heb(eerst effe verhuizen) zijn de kinderziektes er wel uit en de voorraden vast rijkelijk.

Zal je net zien dat de 2e partij inferieur is aan de eerste van de band gerolde(vintage) exemplaren.:seriousf:

bass blom
26 maart 2009, 12:27
Nice! Jammer van de backorder maar dat heb je met pioniers werk gehehehe.

Ik hoop dat jullie ze snel hebben want ik ben wel erg benieuwd naar jullie ervaringen...al weet ik eigenlijk al dat het een ideale combinatie is.
Tegen de tijd dat ik mijn centen klaar heb(eerst effe verhuizen) zijn de kinderziektes er wel uit en de voorraden vast rijkelijk.

Zal je net zien dat de 2e partij inferieur is aan de eerste van de band gerolde(vintage) exemplaren.:seriousf:

de pups zijn er toch al een tijd?

als je het over de rings hebt, ja, vast, ik krijg de eerste serie, met extra verborgen toooooone chambers :seriousf:

De Beer
26 maart 2009, 12:31
idd de ringen ja!
Oude partij pre-crissis 2008 plastic. Nog van Russische Olie van vóór het Oecraine debacle.

bass blom
26 maart 2009, 12:32
btw.. ik lees net nog even chris zijn opening, weinig reviews..
dat valt toch best mee?

http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=shpr-1&aq=f

Chris Winsemius
26 maart 2009, 12:38
btw.. ik lees net nog even chris zijn opening, weinig reviews..
dat valt toch best mee?

http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=shpr-1&aq=f

Jij gaat 'n beetje tegen de puber inpuberen?

:D

Doelde op HC-reviews...

Anyway: heb nog wel wat schakel-elektronica-achtigs bedacht voor die P-rails PUs. Voor mij is het iig. belangrijke dat ze in HB/series-mode geen mega, ultra hot, output hebben... daar ben ik dus zeer benieuwd naar.

Zijn ze ook in geel of blauw leverbaar? ;)

bass blom
26 maart 2009, 12:40
pubers onder mekaar kunnen tegen een stootje :D

geel of blauw?

http://www.henkdebouter.com/images/e1571.jpg

Orpheo
26 maart 2009, 12:41
@Chris: ze zijn ongeveer even hot als de 490/498 set van gibson, in serie. Ik heb er nog meer power uit kunnen persen door middel van de 1megohm pots, ze hoog af te stellen, en een sterkere magneet erin te prakken. en anders doe je toch parallel ipv serie? parallel geeft een veel 'smoothere' mildere tone.

Bastin
26 maart 2009, 16:47
Net ook maar even een P-rail besteld

ze zijn hier in Hengelooo 99 eu per stuk en setje is 179
duurder als in Duitsland maar ik vind het te doen....

Help ik de Nederlandse detail handel ook nog een beetje..

ze komen in mn explorer. Daar zitten nu EMGs in
en ik moet te veel regelen aan mn preamp als ik wissel van gitaren

Als ik een lekker pomp geluid heb op mn amp met mn les paul en ik wissel met mn explorer er aan fluit de bende als een ziekte en heb ik nog geen fatsoenlijk pomp geluid.

Pepe
26 maart 2009, 20:27
Ik heb niks tegen P-rails, mooie uitvinding, maar het concept, alles uit 1 gitaar te willen halen, het is alsof ik de seventies opnieuw beleef. Serie/parallel schakelingen met pre-amps was het toen dat zijn oorsprong vond in Jerry Garcia's gitaren en via alembic naar Ibanez de free world bereikte... Hoogtepunt was een gitaar in de Musikmaker van een top40 gitarist die 32 knopjes had ingebouwd.
De fun van gitaren voor mij is dat wanneer ik een junior zie ik een junior geluid wil horen, met strats strats enz enz.
Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je niet veel gitaren hebt of op een podium niet wil wisselen het een uitkomst kan zijn. Ik heb nou een stuk of 6 youtube filmpjes bekeken en inderdaad, niks voor mij.

Orpheo
26 maart 2009, 20:30
Ik heb niks tegen P-rails, mooie uitvinding, maar het concept, alles uit 1 gitaar te willen halen, het is alsof ik de seventies opnieuw beleef. Serie/parallel schakelingen met pre-amps was het toen dat zijn oorsprong vond in Jerry Garcia's gitaren en via alembic naar Ibanez de free world bereikte... Hoogtepunt was een gitaar in de Musikmaker van een top40 gitarist die 32 knopjes had ingebouwd.
De fun van gitaren voor mij is dat wanneer ik een junior zie ik een junior geluid wil horen, met strats strats enz enz.
Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je niet veel gitaren hebt of op een podium niet wil wisselen het een uitkomst kan zijn. Ik heb nou een stuk of 6 youtube filmpjes bekeken en inderdaad, niks voor mij.

snap ik wel, maar ik wil alles uit mijn mainaxe kunnen trekken. liefst natuurlijk alles uit een les paul, omdat ik strats juniors etc etc niet lekker vind spelen :)

Pepe
26 maart 2009, 20:33
snap ik wel, maar ik wil alles uit mijn mainaxe kunnen trekken. liefst natuurlijk alles uit een les paul, omdat ik strats juniors etc etc niet lekker vind spelen :)

Maar zou je nou gewoon niet eerst die 2 gitaren in aanbouw willen afwachten? Of heb je al besloten dat die geen "main" gaan worden.

Orpheo
26 maart 2009, 20:45
Maar zou je nou gewoon niet eerst die 2 gitaren in aanbouw willen afwachten? Of heb je al besloten dat die geen "main" gaan worden.

duurt nog wel een maand of 3 hoor. heb dus 'nu' ook toch dan een mainaxe nodig? maar goed, ik heb er nu 5 :chicken: (lees: al mijn warmoths). tis echt zonde of idioot, wat je wilt, maar m'n gibsons staan een beetje te verstoffen. m'n studios vooral, en 2 van de 3 customs. mn natural top custom is mijn favoriet in tone en bespeelbaarheid.de andere 2 spelen ook goed en klinken ook te gek, maar toch..

lastig uit te leggen denk ik :chicken:

simpel gezegd, de 'koa' les paul vind ik het lekkerst klinken en spelen van wat ik nu heb, en wil 'm eindelijk af hebben, hoe ie had moeten zijn vanaf het allereerste begin (maar niet kon vanwege fysieke en financiele beperkingen ;) )

Chris Winsemius
26 maart 2009, 22:21
Ik heb niks tegen P-rails, mooie uitvinding, maar het concept, alles uit 1 gitaar te willen halen, het is alsof ik de seventies opnieuw beleef. Serie/parallel schakelingen met pre-amps was het toen dat zijn oorsprong vond in Jerry Garcia's gitaren en via alembic naar Ibanez de free world bereikte... Hoogtepunt was een gitaar in de Musikmaker van een top40 gitarist die 32 knopjes had ingebouwd.
De fun van gitaren voor mij is dat wanneer ik een junior zie ik een junior geluid wil horen, met strats strats enz enz.
Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je niet veel gitaren hebt of op een podium niet wil wisselen het een uitkomst kan zijn. Ik heb nou een stuk of 6 youtube filmpjes bekeken en inderdaad, niks voor mij.

+11!

Zelf ben ik gewoon benieuwd naar die PUs, voor echte Strat/P90/HB-sounds heb ik gelukkig al wat gitaartjes.

OT: zit even te kijken wat ik op m'n LP Studio ga zetten. Op de R7 hou ik de huidige PUs of 'n keertje boutique PAF clones. Eerste (cheap ass) optie is het hals-element bij de brug schroeven en 'n burstbucker (gemod) bij de hals maar die P-rails wekte mij interesse...

bass blom
26 maart 2009, 22:23
mijn gele special is zonet uitgebreid getest door goede oude vriend piet van buiten.
die vindt het ook een heel spannend idee die prails.

Chris Winsemius
26 maart 2009, 22:25
mijn gele special is zonet uitgebreid getest door goede oude vriend piet van buiten.
die vindt het ook een heel spannend idee die prails.

We gaan gewoon 'n gele of blauwe (p-rails) meeting houden!

bass blom
26 maart 2009, 22:27
en dan bij gebrek aan dames rick in een oranje string :cheerup:

rickert
26 maart 2009, 22:30
Fuck no, oranje maakt me dik!

bass blom
26 maart 2009, 22:31
:seriousf:

Pepe
26 maart 2009, 22:38
en dan bij gebrek aan dames rick in een oranje string :cheerup:

...als Rick dan nog de nieuwe schoentjes van Lex aan doet.. dan ben ik ERBIJ!
:crazyhappy::crazyhappy:

macwilliams
26 maart 2009, 22:47
Waar, wanneer en welke tijd?
Is dat echt zo van dat oranje?
Ik dacht dat tiramisu juist dik maakte!
Weten jullie wat vet geluid maakt? Een speklap tegen een oliedrum slaan!

Lexvandoef
27 maart 2009, 02:45
...als Rick dan nog de nieuwe schoentjes van Lex aan doet.. dan ben ik ERBIJ!
:crazyhappy::crazyhappy:

Fak, volgens mij ben ik iets te bekend hiero... :seriousf:

bass blom
27 maart 2009, 08:34
hmm, de rings gaan nog ff duren :chicken:


shipment due to arrive on 20.04.2009

macwilliams
27 maart 2009, 08:46
hmm, de rings gaan nog ff duren :chicken:

Ach joh, lekker iets om je op te verheugen. :)
Ik denk dat ik binnenkort even naar zwolle rijd voor de P-rails.
Voor dat tientje wil ik de lokale detailhandel niet in de steek laten.
Beetje keuvelen onder het genot van een bakkie koffie. Koffie kost bij
de horeca ook gauw 2,5€ dus die prails vallen dan nog wel mee.

bass blom
27 maart 2009, 08:47
heel goed.
ja, ik ben ook zo'n luie reet :D

Chris Winsemius
27 maart 2009, 11:05
Bass, heb je ze al binnen?

Goeie morgen trouwens!

Orpheo
27 maart 2009, 11:29
de gozer waar ik ze besteld heb, krijg ze zelf volgende week binnen, dus ik waarschijnlijk binnen 2 a 3 weken. de rest al voor het eind van volgende week!

Bastin
27 maart 2009, 12:30
@ Orph

Met welke SD/Dimarzio/Gibson kun je het humbucker geluid van de P-rails vergelijken?

Orpheo
27 maart 2009, 12:36
@ Orph

Met welke SD/Dimarzio/Gibson kun je het humbucker geluid van de P-rails vergelijken?

toevallig heb ik daar gisteren naar zitten kijken/luisteren! de air norton was de eerste die ik testte. mensen die mij(n) verhalen een beetje kennen weten dat ik helemaal gek ben van de air norton, maar ik vind 'm nu wat vlak klinken tegenover de prails, en hij heeft wat meer hoog dan de prails. de prails zijn vetter, maar wel strakker en transparanter.

ik denk dat de rio grande BBQ heel erg in de buurt komt. is een beetje de duncan custom5 qua idee. van dimarzio zou ik 't eigenlijk niet weten. superdisortion meets JB is een goeie omschrijving denk ik? ik krijg 't niet goed beschreven, sorry. de JB zelf is veel te fel en scherp als vergelijk overigens. van wat ik begrepen heb, fullshred en alternative 8. iets in die lijn. maar de BBQ komt het meest in de buurt.

Bastin
27 maart 2009, 12:39
en vergeleken met een standaard 498t?

Dat geluid ligt mij wel in mn les paul
Heeftie een beetje de zelfde oomphf met palmmutes

De Beer
27 maart 2009, 13:43
Ik heb niks tegen P-rails, mooie uitvinding, maar het concept, alles uit 1 gitaar te willen halen, het is alsof ik de seventies opnieuw beleef. Serie/parallel schakelingen met pre-amps was het toen dat zijn oorsprong vond in Jerry Garcia's gitaren en via alembic naar Ibanez de free world bereikte... Hoogtepunt was een gitaar in de Musikmaker van een top40 gitarist die 32 knopjes had ingebouwd.
De fun van gitaren voor mij is dat wanneer ik een junior zie ik een junior geluid wil horen, met strats strats enz enz.
Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je niet veel gitaren hebt of op een podium niet wil wisselen het een uitkomst kan zijn. Ik heb nou een stuk of 6 youtube filmpjes bekeken en inderdaad, niks voor mij.Plus 111,

Bij mij wordt het niet een "Main-Axe" want die heb ik niet, voor LP geluid pak ik m'n LP, en voor Tele een......Tele, etc.

Ik wil met deze een veelzijdiger gitaar maken van een RG die ik niet tot nauwelijks meer gebruik vanwege een 7 snarige versie die deze inmiddels heeft vervangen.
En moet voornamelijk als backup gaan dienen.

Daarbij heb ik geen strat, daar wilde ik ze eerst in gaan schroeven(Wietses guitaar inkoop actie) dus dat geluid wil ik hier uitgaan halen aangezien ik deze plank toch heb liggen. Refinish, nieuwe brug...hobby gitaartje.

bass blom
27 maart 2009, 20:21
Bass, heb je ze al binnen?

Goeie morgen trouwens!

goedenavond :D

Citaat:
shipment due to arrive on 20.04.2009 :chicken:

Orpheo
27 maart 2009, 21:22
en vergeleken met een standaard 498t?

Dat geluid ligt mij wel in mn les paul
Heeftie een beetje de zelfde oomphf met palmmutes
Veel strakkere palmmutes, veel meer oompf. De 498 is een krasserige rammlbak hierbij vergeleken.

Nicks
16 april 2009, 13:02
Sorry voor de bump maar ik vroeg me af,
heeft iemand of kent iemand hier een persoon met ervaring van de P-rail in een telecaster '72 custom? (dus single coil bridge, HB in de neck). Ik vroeg me af of dat nog een beetje klinkt bij elkaar of dat je dan altijd tussen pickups mag gaan switchen.

(wat me eigenlijk ook nog niet eens zo gek lijkt, die heerlijke brug voor ritme stukken en dan een heerlijke P-rail voor loopjes/solos. Of zit ik hier nu in een verkeerde gedachtegang?)

nvm
http://www.youtube.com/watch?v=MZ6lLi00Jfg&feature=related
klinkt goed :)

dml
25 april 2009, 10:57
Zojuist een setje P-rails besteld, ze komen in een Squier Double Fat Telecaster deluxe, hij's helemaal van mahony, gelijmde hals, rosewood toets en string-thru. Ik denk dat ik er twee DPDT-switches in zet voor P-90/HB/SC-schakeling. Ben erg benieuwd!!

Bram+
28 april 2009, 22:15
Ja ja, hier ook een P-Rail-overweger, voor mijn Ibanez Saber in dit geval (voor de volledigheid: mahonie body, maple hals, rosewood fingerboard, geen basswood dus). Dat is een HSH-gitaar, maar die middelste 'S' wilde ik toch al droppen omdat ik een HH-configuratie eigenlijk veel functioneler vind. Nu overweeg ik dus om een P-rail in de hals en brug.

Komen we bij het puntje schakelingen. De triple shots zijn er natuurlijk ideaal voor, maar ik vind ze denk ik toch erg ontsierend vergeleken met de dunne ringen die er nu op zitten en ik ben ook niet overtuigd van de handigheid van de knoppen op die positie.

Nu zag ik op de site van SD de volgende oplossing:
http://www.seymourduncan.com/images/support/schematics/2_prails_1v_1t_tspp.jpg

Net zoveel variatie als een triple shot ring dus (series, parallel, P-kant en R-kant) én toe te passen bij mijn gitaar als ik de bestaande electronica vervang voor twee push-pullpots en een 3-way lever. Het enige nadeel vergeleken met TS-ringen is dat beide elementen altijd in dezelfde kant staan, je kunt dus bijvoorbeeld geen brugpup in humbuckerstand combineren met een halspup in P-stand als ik het goed begrijp.
Mijn eigenlijke vraag: in hoeverre is dit een groot gemis? Combineert men vaak twee P-rails in verschillende standen?

Bonusvraag: wie heeft er nog een andere mooie (eventueel reversibele) oplossing? Ik heb dus plek voor twee pots en een 3/5-way lever. Ik boor dus liever geen extra gaten voor schakelaars e.d.

Orpheo
28 april 2009, 23:53
Waarom gebruik je geen pushpull pots? en de vlakke versie van de triple shots kan je toch ook gebruiken. die zijn behoorlijk 'stealthy' hoor

nemmo
29 april 2009, 11:40
Zo ik heb voor mn ibanez s670 ook p-rails besteld. in de single coil positie komt een dimarzio vintage blues 2.

Er komen 2 mini switches op voor alle combinaties die mogelijk zijn. tenminste ik schakel het zo dat ik bij elke prail de humbucker, single of p90 kan selecteren.

met de 5 way schakel ik dan de combinaties van alle pickups en 2 kleine switches voor de control over de prail.

misschien nog op de volume positie een push pull voor het schakelen tussen de serie en parallel standjes.

Lijkt me redelijk veelzijdig dan zo al met al:P

Groeten! En als ze binnen zijn zal ik mijn ervaringen wel posten!!

Bram+
29 april 2009, 11:40
Euh in de oplossing die ik postte zitten toch pushpullpots? :D

Het is meer dat die triple shots zwart zijn en mijn hardware 'cosmo black' is (lang leve Ibanez), dat houdt het qua looks ook een beetje bij elkaar:

http://i106.photobucket.com/albums/m251/bramboerboom/PCM.jpg

P-Rails erin kan ik me nog wel voorstellen, die vind ik ook niet bruutmooi, maar dan wordt het nog een geheel door de cosmo ringen. Als ik die ga vervangen ben ik dat dus ook kwijt. Aan de andere kant zit dus met dat zwarte kapje voor de switch, maar dat is dan het enige compromis dat Ibanez zelf heeft moeten maken.

nemmo
29 april 2009, 11:56
Ik heb ook een ibanez s en daarin is in de control cavity niet genoeg ruimte voor een push pull op de tone positie:)

zodoende. En dit is een blijvertje als gitaar dus 2 keer boren voor switches vind ik niet erg

Bram+
29 april 2009, 12:01
Ik heb ook een ibanez s en daarin is in de control cavity niet genoeg ruimte voor een push pull op de tone positie:)

Hmm da's balen, toch eens kijken of ik een andere oplossing kan verzinnen. Misschien op de plek waar nu de switch zit, dat plaatje vervangen voor een (zelfgemaakt) plaatje met twee (of drie) miniswitches en op de plek van de tone misschien een toggle of een rotary switch om de looks enigszins te behouden (als ik daar niet dezelfde problemen mee krijg als met een pushpullpot).

nemmo
29 april 2009, 12:17
Hmm nja aangezien je de elementen wilt vervangen en in deze gitaar zetten ga ik ervanuit dat die ibanez van je nu een blijvertje is. Daarbij meegerekend dat een ibanez tweedehands niet echt heel veel waard is. Heb ik de keuze gemaakt om er wel in te boren en er 2 toggles in te zetten.

Maargoed dat is natuurlijk eigen keuze.

Groeten

Bram+
29 april 2009, 16:00
Het is niet zo zeer tweedehands waarde, maar wel het feit dat het visueel wat rommelig wordt als er nog twee mini-toggles bij komen. Ik neig naar de oplossing met drie toggles op de plek waar nu de 5 way lever zit, al zal dat misschien ook een ontzettend gepruts worden, tussen de twee schroeven zit 'ruim' 3 cm.

Waar heb je die twee toggles overigens zitten? Als ik zo kijk is er tussen de volume en tone knop nauwelijks plek dankzij de input.

Edit: hier nog een plaatje van de control cavity die ik al eens ergens anders had gepost ter illustratie:
http://i106.photobucket.com/albums/m251/bramboerboom/IMAGE_083.jpg

macwilliams
1 mei 2009, 13:33
Vandaag besteld !!!!:cheerup::cheerup::cheerup:
Bij mn plaatselijke service verlenende muziek boer!!

nemmo
1 mei 2009, 16:08
Ik heb ze nog niet gepaatst maar de schakelaars komen tussen de 2 pots in.!

bestelling is gedaan inmiddels. en geld overgemaakt dus nu maar afwachten en installeren:D

ik laat het horen hoe het is geworden!

groeten

Bram+
3 mei 2009, 14:58
Ga je ook nog een mid-pickup gebruiken? Ik ben weer even aan het fantaseren geweest, en ik dacht dat het misschien ook wel een idee was om twee p-rails te combineren met een hot rail/cool rail in het midden (waarschijnlijk is een cool rail verstandiger aangezien een hot rail de p-rails een beetje gaat overstemmen?). Dan ontkom ik denk ik toch niet aan triple shot rings, aangezien ik dan wel een 5 way lever nodig heb (met deze standen denk ik: 1=B, 2=BM, 3=BN, 4=MN, 5=N) en eventueel een push-pull volume om de rail te splitten.

Ik wacht sowieso even foto's af i.p.v. die stock plaatjes van de triple shots om er achter te komen hoe ze er echt uitzien.

nemmo
3 mei 2009, 15:31
Nou ik gebruik idd een single in het midden nog erbij. h-s-h dus

de schakeling word als volgt: 5 way lever:
1 = neck,
2 = neck+mid,
3 = mid,
4 = mid + bridge
5 = bridge

erbij heb ik dan nog een tweetal kleine schakelaars waarmee ik bij de p - rails kan schakelen tussen single, p90 of humbucker, dit kan ik door die 2 schakelaars bij allebei afzonderlijk doen! dus bridge op hum en de neck op single zodat ik ineens een hss config heb.
Hierbij ga ik mss op de volume nog tzt een push pull installeren voor een serie parallel schakelings optie.. alleen nog geen idee wat de schakeling daarvoor zou moeten worden

Groeten!

Rinze
4 mei 2009, 11:12
Dr staat nu een setje op gitaarmarkt, helaas geen geld op dit moment, lijkt me wel wat voor mijn p90-strat :dontgeti:

De Beer
4 mei 2009, 14:25
Dr staat nu een setje op gitaarmarkt, helaas geen geld op dit moment, lijkt me wel wat voor mijn p90-strat :dontgeti:
Oei in Creme....dan pas ik ook even...als ze zwart waren geweest......had ik eigenlijk ook het geld niet..:makeup:

dml
4 mei 2009, 19:41
Yes!! P-rails in da house. Misschien dat ik ze er vanavond in ga zetten!!

nemmo
4 mei 2009, 20:10
mijne komen morgen aan:D

dus als het goed is woensdag avond soundsamples!

kan niet wachten!

dml
7 mei 2009, 19:06
Nou, heb ze er nu in zitten maar ik denk niet dat het blijvers zijn, sterker nog, bij deze zijn ze te koop (zie sig). Bij de eerste cleane tonen (HB in serie) werd me gelijk weer duidelijk waarom ik niet zo'n fan van Seymour Duncan ben: een ietwat gecompreste, weke HB-sound. Met week bedoel ik niet zacht qua volume, want dat zit absoluut snor, maar het spreekt me totaal niet aan. Als je de demo-cd van Seymour Duncan kent, weet je misschien wel wat ik bedoel. Bijna alle HB's lijken op elkaar met een paar uitzonderingen. Wellicht is de Alnico magneet hier ook debet aan. P-90 doet hij uitmuntend, geen enkele punt van kritiek. Rails is een flink stuk zachter en ik vind zelfs dat een combinatie van twee gesplitte Dimarzio Super Distortions meer Strat-terig klinkt dan de twee Rails. De Rails alleen in de brug knauwt me niet genoeg en de Rails alleen in nek is met een beetje oversturing enigszins wollig, knauwt ook niet echt zoals een gesplitte Super Disto dat wel doet. HB in parallel is ook aardig, met oversturing opent dat standje het geluid mooi. Maar verder niet mijn kopje thee.......

Wat betreft schakeling, heb ik ze aangesloten op twee push-pull pots, dus beide pots pushed is HB in serie, volumepot pulled is Rails, tonepot pulled is P-90, volume- en tonepot pulled is HB in parallel.

dml
9 mei 2009, 10:46
Nou, heb ze er nu in zitten maar ik denk niet dat het blijvers zijn, sterker nog, bij ........................... t/m ....................op twee push-pull pots, dus beide pots pushed is HB in serie, volumepot pulled is Rails, tonepot pulled is P-90, volume- en tonepot pulled is HB in parallel.

Al het negatieve, dat ik hierboven postte, is gelogen. Wat een rot buisje (V1) al niet teweeg kan brengen. De P-Rails zijn zeker wel blijvers. Ik kwam er achter toen ik mijn andere Tele's inplugde, ze klonken allemaal muf, week en wollig, geen dynamiek, de verschillende schakelingen hadden allen een ander resultaat dan ik gewend was. V1 vervangen voor een nieuwe, en het was alsof de zon begon te schijnen. Zo ook met de P-Rails, ineens kwamen ze tot leven, niets geen week geluid, de P-90 stand maakt de boel nog veel levendiger dan voor de buisvervanging. Totaal heb ik nu 12 verschillende geluiden. Niet alle zal ik gebruiken maar er zijn een paar standen die nu toch wel mijn favo zijn: alle P-90 standen, alle serie HB standen en het tussenstandje met alleen de Rails en een oversturing. Parallel HB klinkt mooi open maar voor mezelf zie ik de toepassing niet zo.
Dus voor allen die nog enigszins twijfelen: gewoon kopen!!

Bij deze wat plaatjes van de plank waar ze in zitten (de onderste plank):

http://inlinethumb49.webshots.com/44720/2357217790102437750S500x500Q85.jpg (http://news.webshots.com/photo/2357217790102437750QQjoPX)

http://inlinethumb12.webshots.com/43723/2972827710102437750S500x500Q85.jpg (http://news.webshots.com/photo/2972827710102437750acLckO)

macwilliams
9 mei 2009, 12:25
Ik schrok al...


Die van mij komen volgende week binnen. Ik ben blij dat het bij jou een rotte buis was. Dus je gaat ze niet verkopen?

Rinze
9 mei 2009, 12:45
Ik had ze al te koop zien staan, toen dacht ik al dat dat geen goed teken was dat er zo snel al setjes weer te koop worden aangeboden. Aan de ene kant mooi dat DML ze toch ok vindt, want dat betekent dat ik er meer vertrouwen in hou, aan de andere kant jammer want nu zijn die van DML niet meer te koop :dontgeti:

Mooi Tele's trouwens :ok:

Orpheo
9 mei 2009, 13:05
Al het negatieve, dat ik hierboven postte, is gelogen. Wat een rot buisje (V1) al niet teweeg kan brengen. De P-Rails zijn zeker wel blijvers. Ik kwam er achter toen ik mijn andere Tele's inplugde, ze klonken allemaal muf, week en wollig, geen dynamiek, de verschillende schakelingen hadden allen een ander resultaat dan ik gewend was. V1 vervangen voor een nieuwe, en het was alsof de zon begon te schijnen. Zo ook met de P-Rails, ineens kwamen ze tot leven, niets geen week geluid, de P-90 stand maakt de boel nog veel levendiger dan voor de buisvervanging. Totaal heb ik nu 12 verschillende geluiden. Niet alle zal ik gebruiken maar er zijn een paar standen die nu toch wel mijn favo zijn: alle P-90 standen, alle serie HB standen en het tussenstandje met alleen de Rails en een oversturing. Parallel HB klinkt mooi open maar voor mezelf zie ik de toepassing niet zo.
Dus voor allen die nog enigszins twijfelen: gewoon kopen!!

Bij deze wat plaatjes van de plank waar ze in zitten (de onderste plank):

http://inlinethumb49.webshots.com/44720/2357217790102437750S500x500Q85.jpg (http://news.webshots.com/photo/2357217790102437750QQjoPX)

http://inlinethumb12.webshots.com/43723/2972827710102437750S500x500Q85.jpg (http://news.webshots.com/photo/2972827710102437750acLckO)

hier kan ik mij inderdaad veel meer in herkennen dan in de vorige :) Ik vind het zelf geweldige pups, kan er alle kanten mee op, en ben nog steeds niet klaar met tones ontdekken.

dml
9 mei 2009, 13:47
Ik neem 'm morgen mee naar de repetitie, dan gaat 'ie via m'n Recto. Als dat positief uitpakt, dan zal de pupkeuze voor m'n custom te bouwen Tele wellicht anders uitvallen.

Jimwoud
9 mei 2009, 14:00
Dennis,

Wat zijn dat voor tele's? En wat voor body hout hebben ze?

Ik las gister nog je tread over die Gibson 500T pickup(heb er ook een in een SG zitten, dus was even aan het zoeken, tevens nu vervangen voor een GFS crunchy Pat) wat ook niet helemaal goed ging, hehe.

dml
9 mei 2009, 18:55
Dennis,

Wat zijn dat voor tele's? En wat voor body hout hebben ze?

Ik las gister nog je tread over die Gibson 500T pickup(heb er ook een in een SG zitten, dus was even aan het zoeken, tevens nu vervangen voor een GFS crunchy Pat) wat ook niet helemaal goed ging, hehe.

Het zijn Squier Double Fat Tele's Deluxe. Beetje een kruising tussen een LP en een Tele. Body en neck (gelijmd) zijn van mahony, rosewood toets. Ze worden al een aantal jaar niet meer onder de naam Squier gemaakt, maar wel onder de naam Fender, echter voorzien van twee echte Seymour Duncan pups en een gevlamd esdoorn topje:
http://www.fender.com/products//search.php?partno=0262000520

nemmo
10 mei 2009, 13:50
Ik heb ze inmiddels ook geinstalleerd! geweldige sound. Maar de rail kant is wel een stuk zachter dan de anderen.. Iemand enig idee hoe je dit op kunt lossen?

mss iets met de pots? zitten nu 500k standaard ibanez pots in..

groeten!

Orpheo
10 mei 2009, 14:55
Ik heb ze inmiddels ook geinstalleerd! geweldige sound. Maar de rail kant is wel een stuk zachter dan de anderen.. Iemand enig idee hoe je dit op kunt lossen?

mss iets met de pots? zitten nu 500k standaard ibanez pots in..

groeten!

nop, krijg je niet opgelost. is natuurlijk ook logisch. de rail pakt maar een klein(er) deel van het magnetisch veld, en heeft ook nog eens een veel kleinere spoel (weerstand is lager), dus minder output. maar dat 'hoort' zo, zo is de pup ontworpen. bij een strat is de output toch ook lager dan bij een gibson les paul of sg?

nemmo
10 mei 2009, 15:27
jaa dat weet ik. Heb ook wat aan de hoogtes gedraaid nu en het is al meer in balans! Iig nog bedankt voor het aanraden van deze pup's.. echt een geniale sound!!

binnenkort kan ik waarschijnlijk wat opnemen en dan kan ik proberen wat samples op te nemen.. Ben alleen niet zo goed:P

ik ga weer verder spelen!

Groeten

Orpheo
10 mei 2009, 15:33
ze zijn zeker geniaal! over 3 weken krijg ik mijn triple shot ringen binnen (seymour duncan kreeg de verkeerde switches van hun leverancier, en dus de eerste batch was compleet fout), en dan kan ik nog meer dingen doen ermee (evenals mijn geliefde 1 meg ohm pot erin prakken). de 1meg geeft iets meer hoog, iets meer strakheid, punch en 'grit'.

een andere set waar ik ook zwaar tevreden mee ben is de motherbucker set. motherbucker in 1 gitaar, prails in de ander. wat heb je nog meer nodig?

Rinze
10 mei 2009, 15:54
motherbucker in 1 gitaar, prails in de ander. wat heb je nog meer nodig?


Hahaha, heb je zelf wel gelezen wat je daar schrijft? :seriousf:

nemmo
10 mei 2009, 15:57
Ja ik kan nu de rail, p90 en humbucker afzonderlijk regelen per prail pickup en moet zeggen dat echt elke van de 3 standen in de bridge en neck positie zeer bruikbaar is. Samen met een heavy blues 2 van dimarzio in de middenpositie is het echt een hele universele configuratie.

3 single coils, hss, hsh, p90 met 2 singles. en dan ook nog de gesplitte 5 way standen erbij! neck p90 + heavy blues 2 geeft echt een heerlijke tone! Samen met mijn fulldrive 2 over de twin amp. Echt precies de tone die ik zoek! gedefineerd maar toch lekker dik. 1 schakelaar omzetten en ik heb een neck rail en midden single coil te pakken voor ineens een hele andere tone.

Vind alleen dat er weinig respons is op de tone knopt. Maar die gebruik ik toch zeer weinig. Af en toen wat dichtdraaien voor wat santana. maar dat red het bereik nu net.

Verder zijn deze pickups echt voor iedereen een aanrader! Zeker als je veel verschillende stijlen speelt!

macwilliams
10 mei 2009, 16:32
Damn de prails liggen bij Big1 de gitaar waar ze inkomen in den haag en ik kom over anderhalve week pas terug uit zwitserland... Work sucks!

Orpheo,
Be gentle to my new lady okay?

Orpheo
10 mei 2009, 17:52
Damn de prails liggen bij Big1 de gitaar waar ze inkomen in den haag en ik kom over anderhalve week pas terug uit zwitserland... Work sucks!

Orpheo,
Be gentle to my new lady okay?

your lady is in great condition ;) Ze staat netjes in het rek, word eens in de 4 dagen afgestoft, en rustig toegesproken vanwege het idee van de eigenaarswissel ;)

dml
10 mei 2009, 19:12
een andere set waar ik ook zwaar tevreden mee ben is de motherbucker set. motherbucker in 1 gitaar, prails in de ander. wat heb je nog meer nodig?

*kuch - zie mijn sig - kuch*

macwilliams
10 mei 2009, 21:18
your lady is in great condition ;) Ze staat netjes in het rek, word eens in de 4 dagen afgestoft, en rustig toegesproken vanwege het idee van de eigenaarswissel ;)

Thnkx mate, ze zal een goed thuis vinden met nieuwe pups en al.
Wat zijn motherbuckers eigenlijk?

Orpheo
10 mei 2009, 22:10
*kuch - zie mijn sig - kuch*

nee man, echte motherbuckers ;) kent armstrong pups. dat zijn feitelijk 2 hotrails naast elkaar, met alle draadjes. meesterlijk veel tone opties. vind ze zelf echt heerlijk.

Lexvandoef
10 mei 2009, 22:13
your lady is in great condition ;) Ze staat netjes in het rek, word eens in de 4 dagen afgestoft, en rustig toegesproken vanwege het idee van de eigenaarswissel ;)

heb je zijn epi gekocht? Damn Orpheo, je gaat achteruit man... ;)

rickert
10 mei 2009, 22:16
Het moet ook allemaal niet gekker worden ook he:seriousf:

Lexvandoef
10 mei 2009, 22:25
Het moet ook allemaal niet gekker worden ook he:seriousf:

Ach, misschien wil hij mijn behringer stratje dan ook wel kopen... :seriousf:.

Orpheo
11 mei 2009, 01:21
heb je zijn epi gekocht? Damn Orpheo, je gaat achteruit man... ;)

ja man! beste gitaar die ik ooit heb gekocht! Gibson? warmoth? crimson? welnee. epi Rulezzzzzz

macwilliams
11 mei 2009, 04:59
Yeah, bijna net zo goed als die vintage v100 les paul.

dml
11 mei 2009, 10:53
Gisteren met P-Rails over m'n Triple Recto. Ik kan er vrij kort over zijn. Qua SC-sound moet hij het mijns inziens afleggen tegen gesplitte Dimarzio Super Distortions, de P-rails missen dan toch die ietwat Tele-achtige knauw die de Super Disto's wel hebben. Ik heb gisteren het meest gespeeld met de P90- en de serie HB-standen, daar exceleren de P-rails i.c.m. gitaar en Recto in.

Wat Orpheo zegt met betrekking tot de diversiteit (één gitaar met Motherbukers en één gitaar met P-Rails), kan ik bevestigen/ delen, alleen is het bij mij één gitaar met Super Distortions en één met P-Rails. Nice!!

Orpheo
11 mei 2009, 11:37
grappig dat DML de superdistortions zo lekker vind. Ik vind ze juist heel zompig en modderig, en totaal onbruikbaar de air norton is veel opener, en kan veel lekkerder scheuren,en gesplit vind ik die juist veel meer tele style in een les paul dan de superD. (beiden gesplit in 't midden is weer meer strat, maar ok).

de kent armstrong motherbucker is imho de beste pup eigenlijk voor allround werk. buitenste 2 spoelen in serie is n beetje p90 achtig, binnenste 2 in serie tele, buitenste 2 of binnenste 2 parallel is weer veel meer stratty. de 2 hotrails intern parallel, en dat in serie is weer lekker paf-achtig. nja ik kan zo nog wel doorgaan met alles op te noemen :D wat ik wel weet, is dat je met motherbuckers enorm veel sounds hebt, direct en makkelijk te verkrijgen.

macwilliams
11 mei 2009, 12:03
Ik heb een paar dimarzios in mn strat gepropt, zowel brug als neck zijn megadrives. Deze zijn me in geen enkele gitaar ooit tegengevallen.

Maar voor totale eenzeidigheid toch blackouts.

Ik ben zo nieuwschierig enthausiast over de prails. Kan haast niet wachten. :)

Orpheo
11 mei 2009, 12:11
Ik heb een paar dimarzios in mn strat gepropt, zowel brug als neck zijn megadrives. Deze zijn me in geen enkele gitaar ooit tegengevallen.

Maar voor totale eenzeidigheid toch blackouts.

Ik ben zo nieuwschierig enthausiast over de prails. Kan haast niet wachten. :)
voor eenzijdigheid, precies ja :D

mijn favo pupcombinaties blijven toch echt de motherbuckerset in een gitaar, prails set in een gitaar en de bluesbucker van dimarzio in een gitaar met een omgekeerde coilsplit (zodat je dus de zwakste spoel hoort zodra je coiltapped, geeft bij deze pup ook nog eens de binnenste spoelen, en daardoor een veel quackier geluid, de tone van de buitenste spoel is teveel gelijk aan volledig humbucker)

dml
11 mei 2009, 13:13
grappig dat DML de superdistortions zo lekker vind. Ik vind ze juist heel zompig en modderig, en totaal onbruikbaar de air norton ..............

Zo zie je maar weer dat:
1. smaken verschillen
2. gebruikte gitaren (en de bouw ervan) en amps van invloed zijn
3. speelstijl een hele hoop uitmaken
4. referentiekader enorm van invloed is.

Leuke materie, al die gitaarrommel. ;)

omni
11 mei 2009, 13:36
Ik ben sinds kort ook in het bezit van een Prail neck element die ik wil in bouwen in een tele die ik aan het samenstellen ben, maar ik kom niet uit de bedrading, wie kan me helpen.

Wat ik wil: een Prail in de neck een standaard tele-element in de brug aansluiten via een 5 way switch:
stand 1 p90
stand 2 humbucker
stand 3 rail
stand 4 rail en brug
stand 5 brug element

verder heb ik alleen een volumepot.

Nu is mijn vraag: Kan dit wel met een 5 standen schakelaar of maak ik hiermee een denkfout? Ben nog een redelijke noob op dit gebied ;) en kan iemand me helpen met een schakelschema. Ik heb de SD website afgestruind maar kan nog niet vinden wat ik zoek.

Orpheo
11 mei 2009, 13:50
Ik ben sinds kort ook in het bezit van een Prail neck element die ik wil in bouwen in een tele die ik aan het samenstellen ben, maar ik kom niet uit de bedrading, wie kan me helpen.

Wat ik wil: een Prail in de neck een standaard tele-element in de brug aansluiten via een 5 way switch:
stand 1 p90
stand 2 humbucker
stand 3 rail
stand 4 rail en brug
stand 5 brug element

verder heb ik alleen een volumepot.

Nu is mijn vraag: Kan dit wel met een 5 standen schakelaar of maak ik hiermee een denkfout? Ben nog een redelijke noob op dit gebied ;) en kan iemand me helpen met een schakelschema. Ik heb de SD website afgestruind maar kan nog niet vinden wat ik zoek.

gaat je niet lukken. Je moet dan heen en weer splitten, wat niet gaat met zo'n schakelaar. neem gewoon een 3 standen switch voor pickup selectie, en dan een 3 weg toggletje voor rail, humbucker, p90.

omni
11 mei 2009, 14:17
Thanks, ja zoiets dacht ik al. Hoewel ik nog steeds niet snap waarom precies, maar dat maakt niet uit. Ik moet dus een aparte schakelaar maken voor de prail en dat moet dan een on-on-on switch zijn toch?

Orpheo
11 mei 2009, 14:23
Thanks, ja zoiets dacht ik al. Hoewel ik nog steeds niet snap waarom precies, maar dat maakt niet uit. Ik moet dus een aparte schakelaar maken voor de prail en dat moet dan een on-on-on switch zijn toch?

ik probeer het heel simpel uit te leggen.

De prails, net als iedere humbucker, heeft 4 draadjes waar je mee kunt knutselen. Door te spelen het begin en het einde van de humbucker (dus of je een spoel, 2 in serie, 2 parallel, of de andere hebt), krij gje dus al die opties. je verlegt de aarde simpel gezegd. omdat de 5 weg schakelaar dat niet kan, of je moet een heeeeel erg uit de kluiten gewassen hebben, wat volgens mij niet eens bestaat, of veel te lastig te solderen is, kan het niet. Waarom het ook niet kan, is omdat je de aarde (begin van de spoel) halverwege omdraait. je sluit de pickup in het midden kort, en gebruikt dan de andere uitgang als hot; dat doe je dus met de p90 of de railkant aanzetten. Dat is het heeel makkelijk en plat gezegd.

Die gedachtensprong kan de switch niet maken zeg maar.

En je hebt overigens een on/OFF/on nodig. niet on/on/on. anders krijg je 'linkerspoel', parallel en serie. niet p90/humbuckerserie/rail.

omni
11 mei 2009, 14:41
Hee Orpheo, Bedankt voor deze Jip-en-Janneke uitleg, ik geloof zowaar dat ik hem begin te vatten ;) Ik post binnenkort wel even een schema ter goed keuring. THX

omni
12 mei 2009, 09:19
Hier het beloofde schema:

http://img.photobucket.com/albums/v639/nielsvanommeren/schema.gif

Willen de echte techneuten opstaan en kijken of dit zo gaat werken? THX

macwilliams
17 mei 2009, 11:30
Die van mij zijn binnen moet ze nog wel ophalen in zwolle.
Kan pas woensdag ofzomoet eerst nog terug naar NL, misschien is mn bestelde 15" eminence er dan ook.


Nu zit ik echter met wat vragen,

1. Welke pots zijn het best met betrekking soliditeit? Cts?
2. Welke waardes zijn het best voor de pots? En waarom?
3. Welke is voor volume en welke voor tone? linear/ logaritmisch.
4. Waarom gebruikt gibson de pot als een regelbare kortsluiting die paralel geschakeld staat met het element? En niet in serie? Als een soort kraantje zeg maar.

@ Omni,

Werkt het??

grayfink
17 mei 2009, 11:34
Voor welke gitaar dan? Had jij iets van Orpheo overgenomen of zo?(Ik meen me een opmerking in die richting te herinneren)

macwilliams
17 mei 2009, 11:36
Jep, de wb van orpheo.

grayfink
17 mei 2009, 11:41
Aha, jij gaat ook voor symmetrie :D

macwilliams
17 mei 2009, 11:48
Nee ik ben als beginnende amateur natuurkundiggeintereseerde meer into dualiteit van de natuurkunde. Plus/min ying/yang licht/donker materie/antimaterie.

Orpheo
17 mei 2009, 11:57
Die van mij zijn binnen moet ze nog wel ophalen in zwolle.
Kan pas woensdag ofzomoet eerst nog terug naar NL, misschien is mn bestelde 15" eminence er dan ook.


Nu zit ik echter met wat vragen,

1. Welke pots zijn het best met betrekking soliditeit? Cts?
2. Welke waardes zijn het best voor de pots? En waarom?
3. Welke is voor volume en welke voor tone? linear/ logaritmisch.
4. Waarom gebruikt gibson de pot als een regelbare kortsluiting die paralel geschakeld staat met het element? En niet in serie? Als een soort kraantje zeg maar.

@ Omni,

Werkt het??

mijn antwoorden:

1: CTS is imho het best. PUNT.
2: voor volume, omdat dat het meeste invloed heeft op je tone, gebruik het liefst bij prails 1 megaohm pots (cts natuurlijk). geven iets meer helderheid, knauw, en grit aan de tone, wat ik lekker vind. voor tone is dan 1meg ook best, tenzij je push pull wilt ofzo, dan 500, omdat 1 meg niet in push pull te verkrijgen is.met 2 push pulls kan je ook rail/p90/serie/parallel krijgen, alleen dan 2 pups tegelijk geschakeld, en niet onafhankelijk (wat met triple shots dus WEL kan, maar dit geeft al zo godsgruwelijk veel tones, dat je de rest nauwelijks mist zeg maar).
3: lineair is voor tone, logaritme voor volume, omdat je gehoor volumes in een logaritmische schaal oppikt, en niet lineair, maar frequenties weer wel (tone dus).
4: Het is geen regelbare kortsluiting alleen. het is een regelbare spanningsdeler.

http://users.telenet.be/annette-guy/elec/voltDivider.jpg

de spanning van de pickup gaat de pup in, en die word dus gedeeld. een deel gaat naar aarde, en een ander deel gaat naar de output, en dat stel je dus in met je pot. simpel gezegd.

het 'afknijpen' van de spanning doe je met een weerstand, en dan krijg je een hoger ampere, omdat de wet van ohm blijft gelden, en het vermogen van het signaal niet minder kan worden.

Orpheo
17 mei 2009, 11:58
Hier het beloofde schema:

http://img.photobucket.com/albums/v639/nielsvanommeren/schema.gif

Willen de echte techneuten opstaan en kijken of dit zo gaat werken? THX

je hebt 't wel wat moeilijker gemaakt dan nodig door de brugpup ook op de switch aan te sluiten, maar als je de pot aardt (of eigenlijk, de output zelf!), dan zou ie moeten werken.

let er wel op overigens, dat het on/off/on moet zijn, anders doet ie heel andere dingen dan dat jij wilt.

macwilliams
17 mei 2009, 12:04
Stom, dit had ik kunnen berekenen.
Meteen toen ik je antwoord las dacht ik al van logisch eigenlijk.

Wat bedoel je met meer grid, heb je daar een voorbeeld van thuis? Misschien red ik aankomend weekend!!!! :)

Orpheo
17 mei 2009, 12:06
Stom, dit had ik kunnen berekenen.
Meteen toen ik je antwoord las dacht ik al van logisch eigenlijk.

Wat bedoel je met meer grid, heb je daar een voorbeeld van thuis? Misschien red ik aankomend weekend!!!! :)

niet meer grid, meer griT ;) meer knarsend, scheurend. niet zo smooth. ik kan je wel het ongeveer laten horen, maar niet precies, omdat de wiring te 'moeilijk' erin zit om effe het potje erin en eruit te solderen (de coiltappers zitten vast aan de volumepot, vandaar, anders was 't zo gepiept).

en supercool als 't dit weekend kan gebeuren!

macwilliams
22 mei 2009, 11:48
Zo,

De brug P-rail is binnen
De gitaar is opgehaald

Het wachten is nu enkel op de hals pu en dan kan het veranderen beginnen.

Orpheo,
Het was een enerverende dag waarin duidelijk is geworden hoe ontzettend veelzeidig de prail is. Jouw speelstijl lange de mijne niet en toch allebeide voor dezelfde pu gekozen. Ook zijn de warmoths mij enorm bevallen en zal wanneer mijn gitaar mij in een droom verschijnt deze gebouwd gaan worden. Waarschijnlijk zal de top zoals jouw koa zijn. Daar ben ik al wel uit.

Bis spater aligator

Orpheo
22 mei 2009, 11:54
Zo,

De brug P-rail is binnen
De gitaar is opgehaald

Het wachten is nu enkel op de hals pu en dan kan het veranderen beginnen.

Orpheo,
Het was een enerverende dag waarin duidelijk is geworden hoe ontzettend veelzeidig de prail is. Jouw speelstijl lange de mijne niet en toch allebeide voor dezelfde pu gekozen. Ook zijn de warmoths mij enorm bevallen en zal wanneer mijn gitaar mij in een droom verschijnt deze gebouwd gaan worden. Waarschijnlijk zal de top zoals jouw koa zijn. Daar ben ik al wel uit.

Bis spater aligator

precies, dat bedoelde ik dus. totaal niet dezelfde stijl in spelen, en toch kunnen we met elkaars gear heel erg goed uit de voeten (duh, Engl/les paul). was wel lache om te zien dat jij qua tone een heel andere kant op gaat dan ik. ik wil juist veel meer treble en 'grit' in mijn tone, jij veel meer smooth en warm, en toch gaat dat perfect met precies dezelfde gear. Ik zie natuurlijk graag foto's van de gitaar als ie helemaal af is. veel plezier ermee!

macwilliams
22 mei 2009, 12:01
Ik zal in ieders belang natuurlijk een revieuwtje maken van het om en verbouwen van de gitaar. Ik heb al een tijdje kunnen nadenken hoe de looks moet gaan worden.

vijl-> check
Dremel-> check
Ketting zaag-> check
Lastoorts-> check

eddewien3
1 juli 2009, 20:16
Kan de prails ook in een prs Santana se?:crazyhappy:

http://www.gitaarnet.nl/magazine/gitaartests/santanaprs/santanase.php3

Orpheo
1 juli 2009, 20:38
Kan de prails ook in een prs Santana se?:crazyhappy:

http://www.gitaarnet.nl/magazine/gitaartests/santanaprs/santanase.php3

absoluut. ikh eb het gehad in een gitaar die erop leek, en dat klonk waanzinnig. in de p90 stand is het echt een LP special/junior tone, en in serie is het een lekker scheurende brulboei, parallel is het precies de santana tone, en met de railkant is het een heerlijk quacky strattone. als je die pups wilt hebben, PM me dan. kheb een setje voor belachelijk weinig te koop :)

eddewien3
1 juli 2009, 21:25
uuhhh....

Ik heb vanochtend de prail bridge besteld voor iets meer dan 90 euro. Ik dacht, laat ik nu eens geen impulsieve aankoop doen om er direct twee te bestellen.
Ik ben zelf zéker niet kundig genoeg om ze er zelf in te bouwen. Bij Feedback gaat me dat rond de 100 euro kosten.
Ik heb alleen begrepen dat er ook een schakelaar ingebouwd dient te worden om zo volledig gebruik te kunnen maken van de mogelijkheden van de Prail.
Klopt dat? En moet er dan nog meer aan mijn gitaar veranderd worden?

Enne.... ik hoop alleen dat ze bij Feedback kundig genoeg zijn.:dontgeti:

Orpheo
1 juli 2009, 22:11
uuhhh....

Ik heb vanochtend de prail bridge besteld voor iets meer dan 90 euro. Ik dacht, laat ik nu eens geen impulsieve aankoop doen om er direct twee te bestellen.
Ik ben zelf zéker niet kundig genoeg om ze er zelf in te bouwen. Bij Feedback gaat me dat rond de 100 euro kosten.
Ik heb alleen begrepen dat er ook een schakelaar ingebouwd dient te worden om zo volledig gebruik te kunnen maken van de mogelijkheden van de Prail.
Klopt dat? En moet er dan nog meer aan mijn gitaar veranderd worden?

Enne.... ik hoop alleen dat ze bij Feedback kundig genoeg zijn.:dontgeti:

pff zonde van je knaken joh. voor 100 euro krijg je van mij brug+hals en het er gelijk ingesoldeerd ;) (2ehands pups, dat wel). maar, tis niet nodig om een toggle erin gesoldeerd te krijgen. ook niet nodig, en zonde van je geld en het boren. het kan op een methode die het houtwerk niet aantast, en supermakkelijk om te zetten is naar hoe het eerst was.

men neme 2 push push pots, of push pull, en daarmee kan je alle 4 de wiring opties krijgen; serie, parallel, rail en p90. wiring staat op de duncan-site.

en je kunt dan met 2 pots ook gelijktijdig brug en hals gedaan krijgen, dus je hebt aan 2 pots genoeg.

eddewien3
2 juli 2009, 23:16
Klinkt uiteraard verleidelijk!
De term pups is mij onbekend maar ik neem aan dat je daarmee de prails bedoelt.

Ik heb die bridge al besteld dus daar zit ik aan vast maar als jij mijn gitaartje kan voorzien van de rest dan zijn dat wat mij betreft goede berichten!:cooler:
Hoeveel vraag je daarvoor?

Hoe kom je eigenlijk aan die tweedehandjes? Heb je ze uit je eigen gitaar gemeubeld ofzo?

Groet Edwin

Orpheo
2 juli 2009, 23:55
Klinkt uiteraard verleidelijk!
De term pups is mij onbekend maar ik neem aan dat je daarmee de prails bedoelt.

Ik heb die bridge al besteld dus daar zit ik aan vast maar als jij mijn gitaartje kan voorzien van de rest dan zijn dat wat mij betreft goede berichten!:cooler:
Hoeveel vraag je daarvoor?

Hoe kom je eigenlijk aan die tweedehandjes? Heb je ze uit je eigen gitaar gemeubeld ofzo?

Groet Edwin

pups is afkorting voor pick-ups ;) dus elementen.

Ik heb ze in 2 gitaren, maar ik heb een 'fout' gemaakt. ik heb een soort-van policy om niet twee keer dezelfde pickupset in een gitaar te hebben. de prails klinken echt brutal, daar niet van, maar het 'hoort' niet in deze gitaar, en heb er eigenlijk geen gitaar voor deze pups (dus ja, gewoon uit mijn eigen gitaar gehaald ;) )

Ik wil ze eigenlijk alleen als set verkopen. zo kwamen ze, en zo gaan ze. Voor de hele set is 't dezelfde prijs als voor een enkele prail (nja... 10tje meer ;) )

en als je je gitaar langsbrengt, (en 2 push pull pots levert) soldeer ik de boel er gratis in overigens ;) (solderen is mijn hobby ghehe).


for the record: prails zijn waanzinnig, laat dat duidelijk zijn. maar ik wil en kan gewoon niet 2x dezeflde set hebben. Ik ga in de gitaar 3x bill lawrence pups zetten (500 xl of hoe die kregen ook mogen heten).

als Bill ze nog verkoopt, hoor slechte verhalen over de klantenservice van Bill, maar toch wil ik ze graag hebben (en via bv max guitars kosten ze een FORTUIN, en Bill vraagt slechts 60 dollar per stuk :D )

eddewien3
3 juli 2009, 08:12
Dan bel ik feedback wel even....:seriousf:

3 vraagjes,

Waar woon je, wanneer zou je ze erin kunnen zetten en kan ik erbij blijven?

Scheelt een rit en leer ik weer wat. :)

Kakihara
3 juli 2009, 08:40
for the record: prails zijn waanzinnig, laat dat duidelijk zijn. maar ik wil en kan gewoon niet 2x dezeflde set hebben. Ik ga in de gitaar 3x bill lawrence pups zetten (500 xl of hoe die kregen ook mogen heten).

als Bill ze nog verkoopt, hoor slechte verhalen over de klantenservice van Bill, maar toch wil ik ze graag hebben (en via bv max guitars kosten ze een FORTUIN, en Bill vraagt slechts 60 dollar per stuk :D )

Niets mis met de service van Bill en Becky, het zijn alleen niet zo'n internauten. Dus als je ze kan bellen, zou ik dat zeker doen. Het is vooral het e-mailverkeer dat hen op gebied van service een wat mindere naam geeft.
Als ik jou was Orpheo, zou ik ook een L90 overwegen, even strak en transparnt als de L500's, maar net een tikkeltje meer mids. Hou er ook wel rekening mee dat de L500's een tikkeltje kleiner zijn dan your average humbucker, maar met de mounting rings zouden ze wel een hb-gat moeten passen.

Orpheo
3 juli 2009, 11:29
Dan bel ik feedback wel even....:seriousf:

3 vraagjes,

Waar woon je, wanneer zou je ze erin kunnen zetten en kan ik erbij blijven?

Scheelt een rit en leer ik weer wat. :)

Den Haag, en de rest pm!

Orpheo
3 juli 2009, 11:30
Niets mis met de service van Bill en Becky, het zijn alleen niet zo'n internauten. Dus als je ze kan bellen, zou ik dat zeker doen. Het is vooral het e-mailverkeer dat hen op gebied van service een wat mindere naam geeft.
Als ik jou was Orpheo, zou ik ook een L90 overwegen, even strak en transparnt als de L500's, maar net een tikkeltje meer mids. Hou er ook wel rekening mee dat de L500's een tikkeltje kleiner zijn dan your average humbucker, maar met de mounting rings zouden ze wel een hb-gat moeten passen.

hmm... ik weet 't niet. de l500 spreekt me he tmeest aan, denk dat 't de naam is. de l500xl staat te boek als snoeiheet, en dat wil ik eigenlijk toch wel graag ;) die gaat dus in de brug. maar er zijn nog 3 of 4 varianten, en welke moet dus in de hals en mid?! wil toch wel 3x iets uit dezelfde serie.

Kakihara
3 juli 2009, 11:42
hmm... ik weet 't niet. de l500 spreekt me he tmeest aan, denk dat 't de naam is. de l500xl staat te boek als snoeiheet, en dat wil ik eigenlijk toch wel graag ;) die gaat dus in de brug. maar er zijn nog 3 of 4 varianten, en welke moet dus in de hals en mid?! wil toch wel 3x iets uit dezelfde serie.

Voor meer info kan je hier naar verwijzen : beetje uitleg over de specs (http://guitarsbyfender.yuku.com/topic/3027/t/L-500s-options-and-characteristics.html) van de L500 reeks. Zoals je misschien weet, gebruikt gekke ouwe Bill niet graag impedantie als het over output gaat. Hij heeft het liever over inductie, waarbij geldt dat - erg algemeen gesteld - hoe hoger de Henries, hoe minder je hoog je verliest (of zoiets in die trant denk ik - ben geen fysicawonder).

Orpheo
3 juli 2009, 11:48
Voor meer info kan je hier naar verwijzen : beetje uitleg over de specs (http://guitarsbyfender.yuku.com/topic/3027/t/L-500s-options-and-characteristics.html) van de L500 reeks. Zoals je misschien weet, gebruikt gekke ouwe Bill niet graag impedantie als het over output gaat. Hij heeft het liever over inductie, waarbij geldt dat - erg algemeen gesteld - hoe hoger de Henries, hoe minder je hoog je verliest (of zoiets in die trant denk ik - ben geen fysicawonder).

ik ga het doorspitten. Bill is een ouwe knar, en staat al met een been in zijn kist zeg maar (tis geen piepjonge vent meer!), en ik wil nog heeeel graag een set pups van zijn hand zeg maar :P ik ga dat leesvoer zo doorspitten, thnx :)

Kakihara
3 juli 2009, 12:26
78 is hij al :)
En wat een carrière (Fender, Gibson, 'leraar' van Kent Armstrong en Larry DiMarzio) ! En wat een controverse : je houdt van zijn spullen of niet. De 70er Super Humbuckers van Gibson, de Gibson L6, de SCN's van Fender, allemaal zijn ontwerp. De ene vindt het geweldig, de andere moet er niet van weten. Eigenlijk het enige waarop hij vrijwel niet bekritiseerd wordt, is zijn werk voor Ampeg, dat hij samen met Dan Armstrong deed. Waarschijnlijk omdat de naam van Armstrong daar sterker mee verbonden was.

Orpheo
3 juli 2009, 12:34
78 is hij al :)
En wat een carrière (Fender, Gibson, 'leraar' van Kent Armstrong en Larry DiMarzio) ! En wat een controverse : je houdt van zijn spullen of niet. De 70er Super Humbuckers van Gibson, de Gibson L6, de SCN's van Fender, allemaal zijn ontwerp. De ene vindt het geweldig, de andere moet er niet van weten. Eigenlijk het enige waarop hij vrijwel niet bekritiseerd wordt, is zijn werk voor Ampeg, dat hij samen met Dan Armstrong deed. Waarschijnlijk omdat de naam van Armstrong daar sterker mee verbonden was.

Ik vind hem als persoon al gewoon de coolheid zelve! Ik heb de meeste van de dingen die jij noemt al wel eens geprobeerd, en tis heel 'hifi', maar zeker niet verkeerd.

Chris Winsemius
3 juli 2009, 15:07
'n Vriend van mij kent BL goed.

Er zijn trouwens verschillen tussen de vroegere en huidige PUs en het "vereist" 'n gitaar die unplugged (hout/hardware/ontwerp) al goed moet zijn. Ze zijn idd. wat "hifi-achtig" maar dat kan voor bepaalde gitaren juist 'n dikke plus zijn (en bij mindere gitaren hoor je dan nog beter dat ze het "niet hebben"...)

Kakihara
3 juli 2009, 15:14
'n Vriend van mij kent BL goed.

Er zijn trouwens verschillen tussen de vroegere en huidige PUs en het "vereist" 'n gitaar die unplugged (hout/hardware/ontwerp) al goed moet zijn. Ze zijn idd. wat "hifi-achtig" maar dat kan voor bepaalde gitaren juist 'n dikke plus zijn (en bij mindere gitaren hoor je dan nog beter dat ze het "niet hebben"...)

Misschien dat dat hifi-achtige ook niet zo populair is omdat het de speler met zijn neus op zijn eigen (gitaar)spel drukt : elke fout die je speelt is beter hoorbaar :)

Chris Winsemius
3 juli 2009, 15:55
Misschien dat dat hifi-achtige ook niet zo populair is omdat het de speler met zijn neus op zijn eigen (gitaar)spel drukt : elke fout die je speelt is beter hoorbaar :)

:D

Ben zelf 'n enorm voorstander van gear die exact laat horen wat je als gitarist kan en doet, mijn post ging in dit geval even puur in op de basis v/e gitaar omdat het echt om de combinatie gaat; 'n slecht element kan 'n goede gitaar "naar beneden halen" en 'n zeer goed element kan 'n slechte gitaar nog meer "bloot leggen".

Hendriks
18 juli 2009, 22:49
Heeft er iemand ervaring met de P-rails in combinatie met andere pickups? Ik denk erover om een tele met een p-rail in de neck te bouwen in combie met een Quaterpounder.

groovieguitarguus
19 juli 2009, 00:37
Ik ben ook nog steeds 'gek' van mijn Bill Lawrence Pick-ups.
Jarenlang is bijgaande gitaar in onmin geweest. Maar de laatste tijd, ben ik weer helemaal happy... Klinkt gewoon heel lekker.
1x een (geloof) 250 in de neck een L500 in de brug en een oud fender elementje (met grijze Bobin) in het midden.
De Humbucker is te splitten en door de mini-schakelaars is zelfs alles 'aan' te zetten... geeft een super strak Funky sound.... Een lekker 'open' geluid, maar niet 'onpersoonlijk'.

http://rooockstar.com/useruploads/Guus%20Blankman/3309/gearpics/view-additionalphoto2.jpg

Ook de gitarist van Whistler - Courbois - Whistler was destijds helemaal gek van de L500.

Mijn elementen zijn van begin jaren '80....

Nitefly7
23 augustus 2009, 18:28
heeft iemand al ervaring met de P-rails in een combinatie met een brughumbucker?

ik wilde 'm combineren met een Suhr SSH+, maar toch toegang hebben tot serieel/parallel/p90/rails..

en dan 't liefst i.c.m. een 5-weg switch;
standje 4; rails + binnenste coil SSH (parallel?)
standje 3; beide PU's in serie

of een andere combo..

ik weet niet hoe de Triple Shot zou werken i.c.m. een 5-weg/andere brug PU..
verder lijkt 't me niet handig om te moeten schakelen met 5-weg en ook nog aan Trip-Shot standje moet denken..

Setius
25 augustus 2009, 09:59
geniet van de sound of Mayones met prails !!! wat een mogenlijkheden heeft deze Gitaar Ik ben er erg blij mee !!! hij is bijna klaar een wordt spec voor mij gebouwd in polen een echte Custom mmmmm kan niet wachten

http://www.youtube.com/watch?v=KTi5f2u97aY

Dit is echt top !!!