PDA

View Full Version : Avalon stelt zich aan u voor..



Avalon
18 maart 2009, 20:23
Hallo mensen.

Misschien zijn er mensen die erg goed zijn met hun vingers, maar minder goed met de pen.

Een jaar of wat geleden ben ik begonnen om -Nederlandstalige- nummers te schrijven op muziek van anderen.
Gewoon als een hobby. Ben er nooit mee naar buiten getreden, maar iemand zei dat ik dit wel moest doen.
Na jaren trek ik de schoenen aan.
Hoewel dit misschien niet het juiste forum is, zijn er misschien mensen die me even op het goede pad kunnen zetten.
Alle hulp is welkom.

Groeten
Ed

bass blom
18 maart 2009, 21:03
nederlandstalig?
ik hoor meteen roxy music :D

welkom!

Avalon
18 maart 2009, 21:26
nederlandstalig?
ik hoor meteen roxy music :D

welkom!


Hahahaa....
So the party's over.......

Dank je

hole
19 maart 2009, 08:34
Hoi Ed

Klinkt interessant.

Bedoel je dat je bestaande nummers van NL-tekst voorziet, of dat je iemand anders hebt die de muziek voor je schrijft?

Misschien een voorbeeldje???? :D

ben benieuwd!

Avalon
19 maart 2009, 17:33
Hoi Ed

Klinkt interessant.

Bedoel je dat je bestaande nummers van NL-tekst voorziet, of dat je iemand anders hebt die de muziek voor je schrijft?

Misschien een voorbeeldje???? :D

ben benieuwd!

Hallo Hole (in1) :-)

In 2001 ben ik begonnen met schrijven. Eerst zo, uit de losse pols zeg maar. En later "hoorde" ik als het ware andere teksten in Nederlandstalige nummers van bijvoorbeeld Borsato, of Guus Meeuwis, Blof etc....

Ik ben niet schizofreen hoor, en hoor ook geen stemmen, maar sommige nummers laten me dan niet los.
:crazyhappy:

Veel van die teksten hebben een persoonlijke inslag, voortgekomen hoe ik me toen voelde en wat ik meemaakte, echter veel later begon ik ook niet persoonlijke teksten te schrijven.


Zo...om op jou vraag terug te komen.
Ik pak een nummer die al van tekst voorzien is, en "bouw" deze om naar mijn tekst. Ik heb nl. niemand die muziek speelt en daarbij een goede tekst nodig heeft. Dit ombouwen zie ik dan even als een goed alternatief.

Een voorbeeldje....ik kan een stukje naar je PM sturen over een paar dagen als je wilt.......???

wietse
19 maart 2009, 19:16
en dat is nu net de reden waarom ik zo'n hekel heb aan de meeste nederlandstalige muziek, honderden verschillende teksten op dezelfde melodie.
man wat verafschuw ik dat, probeer iemand te vinden die goed melodien kan bedenken en werk daar mee samen en creeer iets unieks inplaats van dit te doen.

hole
19 maart 2009, 19:27
Nou Wietse,

Ieder zijn ding..ik hou niet van onbekende-merk-japanse-gitaren, maar ik vind het wel top dat jij daar zo mee bezig bent.

Als Avalon dit leuk vind...waarom niet..hij dwingt je niet om te luisteren.

@avalon: ja..ik ben wel benieuwd, dus stuur maar een PM-etje hoor!

Avalon
19 maart 2009, 19:53
en dat is nu net de reden waarom ik zo'n hekel heb aan de meeste nederlandstalige muziek, honderden verschillende teksten op dezelfde melodie.
man wat verafschuw ik dat, probeer iemand te vinden die goed melodien kan bedenken en werk daar mee samen en creeer iets unieks inplaats van dit te doen.

Ik doe dat omdat ik niemand heb die melodieen bedenkt, en let wel, ik sta liever niet in de bak naast de CD van Nick en Simon. Ik heb ook dingen geschreven zonder muziek, met een refrein e.d.

Zo probeer ik me eigen draai eraan te geven en dus uniek te zijn....

Avalon
19 maart 2009, 19:55
Nou Wietse,

Ieder zijn ding..ik hou niet van onbekende-merk-japanse-gitaren, maar ik vind het wel top dat jij daar zo mee bezig bent.

Als Avalon dit leuk vind...waarom niet..hij dwingt je niet om te luisteren.

@avalon: ja..ik ben wel benieuwd, dus stuur maar een PM-etje hoor!
Ok....

Je ziet hem vanzelf komen.

stratie
20 maart 2009, 15:07
Welkom :) Ik hoop dat je je een beetje vermaakt op het fora

Avalon
20 maart 2009, 20:09
Welkom :) Ik hoop dat je je een beetje vermaakt op het fora


Dank je. Dank je.

Svedberg991
25 maart 2009, 00:36
Echter veel later begon ik ook niet persoonlijke teksten te schrijven. Veel van die teksten hebben een persoonlijke inslag, voortgekomen hoe ik me toen voelde en wat ik meemaakte.




------------------------------
für Frei Spielen (http://www.bestewaardebonnen.nl/Categorieen/Sports/)