PDA

View Full Version : Favoriete stukken fingerpicking?



Electrical Storm
18 maart 2003, 19:19
Ben er achter gekomen dat ik fingerpicking de meest vermakelijke speelstijl vind om te LEREN :grin:! Solo's leren vind ik namelijk uitermate vervelend moet ik zeggen. Wie weet er nog mooie nummers met redelijk ingewikkelde tokkelstukjes? Ik vind

Led Zeppelin - Stairway to Heaven
Creed - With Arms Wide Open / One last breath / Inside us all
Metallica - NOEM (makkelijk :razz:)
Silverchair - World Upon Your Shoulders
Pearl Jam - Oceans / Release
en sommige nummers van 3 Doors Down in ieder geval al heel erg relaxed...

Negative K3 fan
18 maart 2003, 19:35
leer noten lezen en ga dan wat klassieke/falmenco nummers oefenen.

Negative K3 fan
18 maart 2003, 19:35
en anders blackbird van ded beatles, wel een beetje aan de makkelijke kant maar wel een redeleijk nummers.

bunited
24 maart 2003, 18:07
Luister eens een paar nummers van Tommy Emmanuel zou ik zeggen. Dat zijn toch wel aardig moeilijke stukken wat hij speelt (hij komt deze week trouwens in Nederland spelen). Neem bijvoorbeeld Daytripper Lady Madonna. Het origineel is van The Beatles...

Toaster
24 maart 2003, 21:15
Neem bijvoorbeeld Daytripper Lady Madonna. Het origineel is van The Beatles...


Eej heb je daar tablatuur van? Dat is echt zo vet gespeeld van die mijnheer Tommy.

Meesterlijke gast trouwens.

bunited
25 maart 2003, 16:14
Dit is volgens mij wel een goede tab: http://www.fretplay.com/tabs/e/emmanuel_tommy/day_tripper-tab.shtml

Butcher
25 maart 2003, 17:47
Zoek effe wat country chicken-picking zooi op.

Toaster
25 maart 2003, 20:48
THNX Bunited for the tabs!!!

Heb ik weer wat te doen :wink:

Dit is trouwens zijn site:
http://www.tommyemmanuel.com/

Staan leuke (video)tips op, van tommy zelf.

Ohzoso
27 maart 2003, 17:23
als je echt van fingerstyle houdt moet je eens naar Bert Jansch (when the circus comes to town cd)luisteren.Als je dees kan spelen kun je wel stellen dat je the art of fingerstyle enigszins onder de knie hebt.John Renbourn is een maatje van hem.
Als je hun gehoord heb zul je er waarschijnlijk wel mee kappen. Ik ben er 3 jaar mee bezig geweest. Ik heb er veel van opgestoken maar begon het geram op mn electrische gitaren te missen. Good Luck 2u

sugarfish
31 maart 2003, 14:27
ook niet al te ingewikkeld (vind ik)
Radiohead - Street Spirit(fade out)

gjlp
14 april 2003, 22:33
new york is not my home van jim croce. hele leuke partij.

rainbow day
14 april 2003, 23:29
Ok, voor de echte picking liefhebber; Roadkill van Martin Simpson. Icarus van hem is ook great! Beide nummers vallen mijns inziens in de catagorie waar Ohzoso het over heeft als hij praat over Bert Jansch en zijn maatje Renbourne.......Kortom.." bloody fingers" en een licht gevoel van frustatie.....

Enjoy....

RD

Ohzoso
14 april 2003, 23:49
enneuhh...remember Gordon Giltrap? ook zo`n kei.Gaat Sacksioni van janken,lol

Negative K3 fan
15 april 2003, 12:06
ik werk nuz elf aan een klassiek stuk (estudio vijf van een bekende componist die ik niet ken) en daar zitten 2 incidentiele apayando's per maat in wat mijn eerste aanraking daarmee is geweest, maar ik heb het nu al wel redelijk onder de knie, bij dat stuk dan :smile:

Ohzoso
15 april 2003, 12:52
apayando`s? wat zijn dat..zuidvruchten?lol
ja ik ben niet zo klassiek

lupoloco
15 april 2003, 14:05
de klassieke valbeweging ofzo?

Negative K3 fan
15 april 2003, 16:08
tirando is als je de snaren plukt
apayando is dat je vingers overslaan opde onderliggende snaar als het ware (was bassisten ook doen)

incidentiele apayando is dus een een tirando stuk waar af en toe apayando's inzitten om op die noten extra nadruk te leggen.

Toaster
15 april 2003, 16:12
Eejs en wat te denken van de techniek van Mister Mark Knofler...?

En dan niet zeggen dat zijn techniek op dit moment niet zo goed is hè :wink: Motorongelukje