PDA

View Full Version : Even wat advies nodig



KoenB
18 maart 2009, 14:14
Ik speel in een skabandje, maar we neigen af en toe een beetje richting ska-punk. Nu heb ik het volgende probleem: ik speel op een 2 humbucker gitaar, en ik vind ska het lekkerst klinken met beide humbo's samen. Echter, knal je dan je distortion aan, dan klinkt het al gauw modderig, ookal klooi je nog zo met de instellingen je mist gewoon dat strakke rauwe wat je krijgt als je alleen je brugelement gebruikt.

Wat ik nu dus wil bouwen is een soort ska-box: een kastje wat lekker scherpe distortion levert en een clean sound die vol klinkt. Wat mijn idee was: mijn gitaar voorzien van een stereo out, stereo kabel kopen en dan een stereo input. Op de ene input zit het brugelement, op de andere het neck element. Blenden maar, in distortion-mode alleen de brug en anders beide elementen! Dit zou moeten werken.

En nou komt de bottleneck. Ik gebruik live altijd een draadloos systeem. En je raad het al: die is mono:chicken: dus dat verziekt de boel.

Hebben jullie misschien ideeen hoe je dit probleem op een andere manier kunt oplossen? Ik zat te denken om iets te maken waarbij je het brugelement altijd gebruikt, en dat ie in de clean-mode het geluid voller maakt dmv filters. Toch krijg je dan wss niet de lekkere sound die je van de 2 HB's samen krijgt...

lastig




en ja tuurlijk kun je even snel de pickupsswitch omrammen maar in veel gevallen komt dat totaal niet lekker uit bij onze nummertjes

Shaggy
19 maart 2009, 20:29
De crunch box van mi audio geeft je genoeg scherpte. Check youtube, toevallig luisterde ik vandaag nog naar samples van de crunchbox.. lekkere felle donderpedaal