PDA

View Full Version : Telecaster GAS; MIJ Squier of Lite Ash



Nitefly7
18 maart 2009, 12:22
Beste mensen, ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar deze vraag is een beetje specifiek en is gewoon een 'A of B'-vraag..

ik heb een Tele op het oog, en heb er 2 gezien die erg interessant zijn..
de vraag is nu aan jullie welke ik 'het beste' kan nemen..

de keuze is er tussen de (MIK) Lite Ash Tele, of de (MIJ; A-serie) Squier..

roept u maar, ik ben redelijk ingelezen in het JV- en E-series verhaal, maar deze A-dingetjes zie je niet zo vaak; en worden ook niet zo gehyped als de JV's..

wie weet er meer ?!

Luke-wannabe
18 maart 2009, 12:30
Ik zou voor de Jappaner gaan. Dat zijn vaak vrij lekkere gitaartjes. De Lite Ash vind ik zelf niet veel soeps. Ik vond hem in een AB-test met een Squier Classic Vibe de mindere.
Je kunt ook voor de Classic Vibe gaan. Erg lekkere gitaartjes.

Nitefly7
18 maart 2009, 12:33
Ik zou voor de Jappaner gaan. Dat zijn vaak vrij lekkere gitaartjes. De Lite Ash vind ik zelf niet veel soeps. Ik vond hem in een AB-test met een Squier Classic Vibe de mindere.
Je kunt ook voor de Classic Vibe gaan. Erg lekkere gitaartjes.

kun je uitleggen wat er aan de Koreaan ontbrak?

ik hoor goede dingen over die Classic Vibe, kost ook nog eens geen hol..

zou ik misschien zelfs zo'n CV halen, eerder dan die Japanner?

Luke-wannabe
18 maart 2009, 12:38
Gewoon geen lekkere ballen in de sound. Klonk levenloos en het nodigde niet echt uit tot spelen. Kan natuurlijk ook exemplarisch zijn. Vrij vlakke sound enzo. Maar het kan natuurlijk ook exemplarisch zijn.

Classic Vibe is een lekker gitaartje. Klinkt nog wel iets meer als een 'Dikke strat', maar met een paar bronzen zadels en een iets meer vintage gevoiced pickuppie heb je echt een te gekke Tele voor het geld.

blademan
18 maart 2009, 13:49
hey Nitefly,
check je post, ik heb je een PM gestuurd.

MarkV
18 maart 2009, 13:59
De lite-ash, ondanks de leuke specs, mist m.i. gewoon het twangy geluid van de Tele. Ik heb nooit echt uitvinden waarom, misschien de pickups, misschien toch het hout dat op e.o.a. manier iets anders mee gebeurt, maar elke lite-ash die ik heb geprobeerd (toch zeker 5) die waren het net niet. Wel aardig gebouwd hoor, kwaliteit was prima. Elke MiM speelt zo'n Lite-ash eruit qua Tele geluid.

Nitefly7
18 maart 2009, 14:43
hey Nitefly,
check je post, ik heb je een PM gestuurd.

hey Blademan,

check je post, ik heb een PM-reply gestuurd..!

rocker_71
18 maart 2009, 15:47
Misschien een London City Comet? :ok:

Nitefly7
18 maart 2009, 16:18
Misschien een London City Comet? :ok:

ik vind alleen 2ehands Comets met een rosewood toets, en ik zoek meā-puhl..