PDA

View Full Version : HNGD: m'n 2e Hamer Vector XT/FT!



Speeddemon
17 maart 2009, 23:52
Vandaag binnen vanuit de UK: een Hamer Vector XT/FT.

Ik heb er nog geen goeie foto's van, maar hij oogt nagenoeg hetzelfde als dit plaatje:

http://image.www.rakuten.co.jp/gakki-genki/img10523710233.jpeg http://image.www.rakuten.co.jp/gakki-genki/img10523710230.jpeg

Verschil met deze foto is dat de jack input aan de bovenkant zit, onder de knoppen, ipv aan de binnenkant van de onderste punt.

Verschillen met de 1e Hamer Vector XT/FT (die dezelfde kleur zou MOETEN hebben):
-made in China (de 1e is uit Indonesië)
-halsdikte bij 12e fret 24mm ipv 21mm!
-Gotoh style stemmechanieken ipv die vintage Kluson types. Voelen degelijk aan.
-zwarte switch-tip ipv crème
-plaatsing van metalen V plaatje zit een centimeter hoger (dichter bij de brug) waardoor de snaren (string-through-body) een scherpere hoek maken. Weet niet of dit nou goed of slecht is.
-de frets zijn ietsje breder en een stuk platter; wel fijn!
-de body van deze bestaat uit 5 delen, van die vorige uit 6.
-Strap-buttons zijn wat smaller; da's wat minder.

Bouwkwaliteit en afwerking is 't zelfde, voor zover ik nu kan zien. M.a.w., Chinezen KUNNEN wel goeie gitaren maken. Er zitten ook Alpha potmeters in.

De volgende mods/upgrades staan gepland:
-Duncan Designed hb's vervangen met crème-kleurige Dimarzio's. Super Distortion bridge en Air Norton neck.
-topkam vervangen met Tusq versie (of Graphtech).
-volume potmeters vervangen door push/pull types (voor splitten van elementen)
-brug vervangen (Gotoh, roller bridge... ben er nog niet uit)
-strap-buttons vervangen door straplocks. (heb nog een nickel setje Dunlops liggen)
-evt. de stemmechanieken vervangen (voelen vooralsnog goed; maar ja, een setje locking mini-rotomatics voor 37 euro klinkt ook aanlokkelijk ).

I.i.g. een heerlijk spelend, heerlijk smoelend gitaartje! :cooler:

De Duncan Designed hb's klinken best aardig, maar ik weet van m'n andere Vector hoe Super Distortions erin klinken; ik heb wat meer scheur en output nodig.

HUESSEN
17 maart 2009, 23:58
De volgende mods/upgrades staan gepland:
-Duncan Designed hb's vervangen met crème-kleurige Dimarzio's. Super Distortion bridge en Air Norton neck.
-topkam vervangen met Tusq versie (of Graphtech).
-volume potmeters vervangen door push/pull types (voor splitten van elementen)
-brug vervangen (Gotoh, roller bridge... ben er nog niet uit)
-strap-buttons vervangen door straplocks. (heb nog een nickel setje Dunlops liggen)
-evt. de stemmechanieken vervangen (voelen vooralsnog goed; maar ja, een setje locking mini-rotomatics voor 37 euro klinkt ook aanlokkelijk ).

I.i.g. een heerlijk spelend, heerlijk smoelend gitaartje! :cooler:

De Duncan Designed hb's klinken best aardig, maar ik weet van m'n andere Vector hoe Super Distortions erin klinken; ik heb wat meer scheur en output nodig.

Koop dan gelijk een andere gitaar??

Speeddemon
18 maart 2009, 00:01
Koop dan gelijk een andere gitaar??

Die mods kosten bij elkaar zo'n 200 euro. Noem mij een gitaar onder de 600 euro waar dat allemaal STANDAARD/fabrieks-af op zit.
Daarbij:
1) ik maak de gitaar persoonlijker. MIJN voorkeuren worden er in verwerkt.
2) ik vind het al een behoorlijke tijd leuk om van leuke/best aardige goedkopere gitaren dmv wat upgrades wereldgitaren te maken!

Ik krijg nagenoeg uitsluitend complimenten over mijn sound van geluidstechnici (lekker duidelijk, goeie definitie, hier kan ik wat mee!), zonder te hoeven posen met gitaren van 2 ruggen op 't podium.

Maar verder bedankt voor je positieve bijdrage. :soinnocent:

HUESSEN
18 maart 2009, 00:18
Bedoel het niet zo negatief ,maar het lijkt wel een hele waslijst.Een welgemeend succes met de Hamer!:zz:

Orpheo
18 maart 2009, 01:21
hele waslijst... valt reuze mee. Hij gebruikt gewoon het hout, en gooit er goede hardware op. groot gelijk. dat is toch smaak? het is niet slecht, wat erop zit, maar het kan altijd beter. daarnaast, Speeddemon zal er alsnog andere pups in gooien als het bijvoorbeeld seymour duncan JB was wat erin zat :P ik noem d'r een

Speeddemon
18 maart 2009, 01:31
Orph, jij begrijpt het!

Al denk ik ook dat een JB in een Flying V veel te dun gaat klinken. In een vol/dik klinkende gitaar kan ie een mooie dosis strakheid/helderheid toevoegen, maar een Flying V kan wel wat low-end gebruiken in een pickup.

Sterker nog, met Super Distortions klinkt ie verre van modderig; daar kan nog een dot laag bij ook.

Misschien dat ik over een tijdje Crimson wel een custom V laat bouwen! :cooler:
Neck-through (met easy-access heel), een houtsoort die strak klinkt, maar wel meer als een Les Paul, misschien zelfs een carved top, al weet ik niet of dat mooi is op een V...

Orpheo
18 maart 2009, 01:50
Orph, jij begrijpt het!

Al denk ik ook dat een JB in een Flying V veel te dun gaat klinken. In een vol/dik klinkende gitaar kan ie een mooie dosis strakheid/helderheid toevoegen, maar een Flying V kan wel wat low-end gebruiken in een pickup.

Sterker nog, met Super Distortions klinkt ie verre van modderig; daar kan nog een dot laag bij ook.

Misschien dat ik over een tijdje Crimson wel een custom V laat bouwen! :cooler:
Neck-through (met easy-access heel), een houtsoort die strak klinkt, maar wel meer als een Les Paul, misschien zelfs een carved top, al weet ik niet of dat mooi is op een V...

moet je doen! te gek man :)

wat ik zou doen is een spalt beech back met een walnut of sycamore top. welicht zelfs sycamore wings met walnut midden. beech (berk) gebruikt Ben enorm veel. heeft het warme van les paul, maar een knorriger, grommender mid en een zingender hoog. als neck raad ik je aan: wenge! geeft je riffs een strakheid waar je helemaal blij van wordt, en je solo's een smeuigheid, bijna zingend, in 't engels noemen ze het een 'howl'... om van te kwijlen. en het voelt ook te gek!

de JB is zeker te helder en schel bijna. Ik zou er denk ik de duncan alternative 8 in proppen. brult veel meer dan de JB, heeft lekker wat laag, maar is niet modderig. de x2n is denk toch wel meer wat je nodig hebt denk ik zo he ;) push pull voor parallel voor de cleanere stukjes (hij cleant daar heel erg goed mee op).

of uhm... de duncan invader. die heeft me een dosis laag, niet te zunig. de bareknuckle warpig ook, en de motherbucker ook. wellicht dat je daar wat mee kunt (de warpig is even duur als de hele gitar zelf, maar motherbuckers van kent armstrong kan je soms voor 50E op ebay zien; dat heb ik er iig voor betaald).

almarvk
18 maart 2009, 08:29
Gave gitaar met dito finish!

Of was dit een te positieve bijdrage? ;)

Shaggy
18 maart 2009, 10:22
Wow, blijft lastig zo'n ding op je schoot toch?


Wat betekend HNGD?

Maroon
18 maart 2009, 10:29
Wat betekend HNGD?

Happy New Guitar Day!

Speeddemon
19 maart 2009, 18:57
Gave gitaar met dito finish!

Of was dit een te positieve bijdrage? ;)

DIe zijn zeer welkom, jeweetzelf! :cooler:

Foxey Freddie
19 maart 2009, 19:10
Ik vind hem eerlijk gezegd helemaal niet zo mooi, ik weet ook niet wat maar het mist iets/of iets teveel:P

maar gefeliciteerd

kenx
19 maart 2009, 20:19
Nou een beetje laat, maar toch proficiat!

Ben normaal niet zo voor V's, maar deze is een mooie;)

Mvg,

Kenny

macwilliams
19 maart 2009, 21:19
http://image.www.rakuten.co.jp/gakki-genki/img10523710230.jpeg


:zz:Gaaf. Niets voor mij maar in een woord Gaaf:zz:

RobertoL
19 maart 2009, 22:02
Mooie gitaar. Nice, die headstock. Hadden sommige Hamer Vectors niet headstocks in een andere vorm?

ccc
20 maart 2009, 15:39
Mooie gitaar. Nice, die headstock. Hadden sommige Hamer Vectors niet headstocks in een andere vorm?

USA Hamers hebben een ander headstock.

soup
20 maart 2009, 19:59
Mooie gitaar.


Van waar komt HNGD, beetje een belachelijke term.

toon-
20 maart 2009, 20:07
Holy shit, wat een fucking geile gitaar... Proficiat!

Speeddemon
22 maart 2009, 20:17
thanks! Onderdelen (brug en topkam) zijn onderweg, dus binnenkort erop zetten en gelijk goede afstelbeurt erbij en dan gaan met die banaan. :zz:

rijsberman
22 maart 2009, 22:28
Mooie gitaar.


Van waar komt HNGD, beetje een belachelijke term.

Happy New Guitar Day