PDA

View Full Version : Digitech gsp 2101



Joe_scumbag
18 december 2001, 22:40
Ik ben van plan een boss gt-6 te kopen. Maar een vriend van me, die om onbegrijpelijke redenen gestopt is met gitaar te spelen, heeft me zijn digitech gsp2101 aangeboden. Ik herinner mij dat die dingen 5 a 6 jaar geleden schandalig veel geld kostten, maar tweedehands zal de prijs wel in de buurt komen van de boss gt-6 nieuw. Nu is mijn vraag: wat zouden jullie doen? Kheb op harmony central al reviews gelezen en ze zijn er precies niet laaiend enthousiast over, vooral qua distortions (wel belangrijk voor me want de dist van mijn huidige amp suckt) krijgt rake klappen.

Bruvtilov
20 december 2001, 10:05
Ik ken de 2101 uit mijn metaltijd wel; de andere gitarist vaN de metalband waarin ik speelde bezat er een. Ik herinner me dat het apparaat zeer veel mogelijkheden had, maar erg steriel klonk. Dat is m.i. voor een groot deel te wijten aan het feit dat er een vrij langzame processor in zit. Inmiddels zijn goedkopere apparaten uitgerust met veel snellere processoren. De 2101 was heeft m.i. veel van die "showroom" effecten die vooral bedoeld zijn om in de winkel bij het uitproberen indruk te maken. Als ik jou was zou ik de voorkeur geven aan de GT6, maar ik zelf zou eerder proberen een zo goed mogelijke gitaar en amp setup voorelkaar te krijgen (in jou geval een goede buizenversterker met volvette, muzikale vervorming) in plaats van je te richten op effectenbakken die de originele klank van de gitaar veel te veel vertroebelen. Bovendien leert de ervaring dat verreweg de meeste gitaristen hooguit 5 tot 10 % van de mogelijkheden benutten. Maar laten uiteindelijk je oren de doorslag geven!

Joe_scumbag
20 december 2001, 18:57
thx, ik bezit momenteel een redelijk goede gitaar (strat japan) en fender performer1000amp, maar ik ben dus vooral op zoek naar goede distortions en evenntueel nog wat effecten (ikheb vroeger een gx-700 gehad, goed spul, maar ik gebruikte hem helemaal verkeerd). Van die gsp2101, daar zitten inderdaad erg overdonderende sounds op maar qua nuttigheid stel ik mij er toch vragen bij. Ik heb ook gehoord dathet erg ingewikkeld is om er zelf je sounds mee te maken.