PDA

View Full Version : Arion chorus



Oppy
17 maart 2009, 19:34
Ik ben op zoek naar een Arion chorus en nu kom ik 2 types tegen.
Weet iemand het verschil tussen de SCH-1 en de SCH-Z?
Er is wel een prijsverschil tussen de twee, maar is er ook verschil in kwaliteit van geluid?

Dirk_Hendrik
17 maart 2009, 21:31
ja.
In het algemeen zijn de SCH1, de SCHZ en de SFC1 (Stereo Fat Chorus) verschillende circuits met dus ook een verschillende klank. Daarna is het een simpel feit dat de verschillen niet heel groot zijn en je dus in alle 3 de gevallen een prettige chorus hebt. De SFC1 heeft m'n persoonlijke voorkeur. Met de andere 2 zou ik even gemakkelijk het podium op stappen.

future2future
17 maart 2009, 22:36
Ik zelf heb de SCH-1, te gek ding, gat nooit meer weg, maar volgens mij kan je met de SCH-Z ook prima uit de voeten!

JeroenSchaaf
17 maart 2009, 23:37
Te gekke chorus! lekker fout!:D

Ik heb Sch-z kan er goed mee uit de voeten! heb me Ibanez cs9 er voor weg gedaan! ( wat overigens ook een lekkere chorus is, maar anders qua sound )

the sure thing
18 maart 2009, 09:57
En hoe zit het met de tonesuck en/of de kwaliteit van de buffers van dit pedaaltje?

Dirk_Hendrik
18 maart 2009, 18:29
....
Moelluk.
Ik gebruik meestal niet meer dan 4 pedalen tegelijk dus heb daar niet zoveel last van (en helemaal niet als drums en percussie bezig zijn). Considering hoeveel Arion's ik al heb ge-TB-ed, soms in combi met vibrato mod (leuk!) is de tonesuk behoorlijk.

Oppy
16 april 2009, 20:41
Ik heb sinds vorige week een Arion sch-z chorus, gekocht op Ebay.
Precies wat ik zocht. Gebruik het pedaal voor leslie-achtige dingen, voor langzame chorus heb ik een Boss CE2. De beide chorus pedalen zitten samen in een TB loop, dus van tonesuck merk ik weinig.