PDA

View Full Version : Fender Aerodyne



Markbass
17 maart 2009, 18:35
Hallo

Ik ben van plan binnekort een zo'n nieuwe Aerodyne bas te gaan halen. Omdat het een soort kruising is tussen de p-bas en de J-bas. Maar nu twijfel ik ook nog een beetje om misschien een oude P-bas te kopen ( jaren '70? ) en er zelf een Jazz element bij te bouwen. De ouwe Fender kost natuurlijk wel veel meer geld maar behoudt zijn waarde ook. Wat moet ik doen?? Klinken die Aerodyne bassen eigenlijk wel een beetje?

DeGecko
18 maart 2009, 10:19
Als je een oude P koopt in vrijwel originele staat, geen probleem, dat ding betaald zichzelf dubbel terug binnen 15 jaar ALS IE in dezelfde staat blijft.

Als gelijk gaat frezen en boren om er een element bij te zetten mag je er vanaf dag 1 al gelijk 30% aftrekken en naargelang het edonomisch klimaat en de kwaliteit van de ombouw zelfs meer :s...

Zou je hem dan ook actief maken? D.w.z. nog meer gaten voor de preamp + knoppen en ga zo maar door...

Mijn raad: koop zo'n Aerodyne of als je een vrij typische actieve Fender-sound wil, een (American) Deluxe P-Bass ;-)

Henkie spenkie
18 maart 2009, 11:04
Hallo

Ik ben van plan binnekort een zo'n nieuwe Aerodyne bas te gaan halen. Omdat het een soort kruising is tussen de p-bas en de J-bas. Maar nu twijfel ik ook nog een beetje om misschien een oude P-bas te kopen ( jaren '70? ) en er zelf een Jazz element bij te bouwen. De ouwe Fender kost natuurlijk wel veel meer geld maar behoudt zijn waarde ook. Wat moet ik doen?? Klinken die Aerodyne bassen eigenlijk wel een beetje?

Ik meen me te herinneren dat er meer van die P-J combibassen zijn. Als je de Aerodyne nog niet kent, waarom ga je dat niet gewoon naar de winkel om een keer te testen, en probeer je meteen die anderen uit?

Een oude P-bas zou ik sowieso niet snel verbouwen.. is zonde en de waarde daalt er volgens mij enorm mee!