PDA

View Full Version : batterijen effect pedaal



UNIMOG
17 maart 2009, 18:31
Heey,

Ik had al eerder gevraagd wat voor effecten ik het beste kan kopen, en vandaag heb ik een distortion en een delay van GLX gekocht. bevalt tot nu toe prima. ik heb er nog geen adapter bij want die hadden ze niet meer, er zitten nu gewoon batterijen in. als ik niet speel kan ik dan gewoon alles ingeplugd laten zitten, of moet ik de kabels eruit halen? of gaan mijn batterijen niet leeg als ik niet speel? alvast bedankt.

(leek op dit gebied):sssh:

Brewskie
17 maart 2009, 18:33
Je batterijen gaan wel leeg als je ingeplugd blijft. Ook als je de pedaal uitdrukt. Het lampje is dan wel uit, maar je batterij gaat toch leeg. Dus de plug verwijderen.

UNIMOG
17 maart 2009, 18:44
oke, hoelang gaat zo'n batterij mee? asl hij uit is dan.

titzenpitzer
17 maart 2009, 18:49
Hangt af van het type pedaal. Batterijen in distortions, overdrives, fuzzes, ...gaan meestal lang mee. Voor delay- en modulatiepedalen zit dat anders. Heb ooit een batterij gebruikt ik mijn boss ps2 en die was na 2 uur compléét leeg, terwijl ik het pedaal niet eens zo vaak gebruikte.

Aan te raden is een onespot, al is dat wat overbodig voor 2 pedalen. Ik zou zeggen: koop een universele, maar dat kan soms zorgen voor een vervelende brom. Eén adaptor voor je delaypedaal en een heroplaadbaar batterijtje voor je distortion lijkt ook goed :)

Brewskie
17 maart 2009, 18:52
Ik gebruik ook oplaadbare batterijen.

UNIMOG
17 maart 2009, 20:53
oke, ik heb ze der maar gauw uitgehaald.;)

Comfortably Daniel
17 maart 2009, 21:20
Zo'n one-spot adapter is z'n geld wel waard, moet ik zeggen. Je kan er altijd nog zonder problemen meer aan hangen als je meer pedalen koopt.

Geoffrey
17 maart 2009, 21:23
Wel even de "pluggen" (ik kom even niet op de naam)die je niet gebruikt aftapen.