PDA

View Full Version : Concert ukulele



Zjef
17 maart 2009, 18:01
Ik heb besloten om zelf eens een ukulele te bouwen. Het hout is al besteld (bubinga, khaya mahonie, vuren en ebben). Nu heb ik enkel nog een bouwplan tekort.

Wat ik zoek is het bouwplan een concert ukulele. Liefst aan een schappelijke prijs.

Ik heb het bouwplan voor Javaca's sopraan ukulele liggen, maar die is me net iets te klein. De bouwplannen voor concert ukulele's die ik al gevonden heb hebben allemaal een te hoog prijskaartje qua verzendingskosten. Het lijkt me een beetje te gek om zoveel verzendingskosten te betalen in verhouding tot de prijs van de aankoop.

stijnkenens
18 maart 2009, 01:08
Een goed bouwplan kost nu eenmaal geld.
Daar heeft iemand tijd en moeite ingestoken om het te maken.
Die transportkosten, tja, jammer dat er achter je hoek geen gitaarplan bibliotheek is.

Lijkt mij een beetje hetzelfde als zeggen: Ik ga een gitaar bouwen en wil gratis hout, of dat het gratis aan m'n deur wordt geleverd (natuurlijk is dat niet het geval, ook daar heeft iemand in een bos een boom staan kappen en verzagen, en de postorder bedrijf moet zijn personeel ook betalen.)

Langs de andere kant, ik heb nog geen enkel plan gevonden dat ik blindelings kon vertrouwen.
En zonder een dikke nek: enkel de plannen die ik zelf tekende van een bestaand instrument vond ik goed genoeg. En dan nog...


s

Zjef
18 maart 2009, 07:56
Misschien zal ik het erop wagen en zelf iets tekenen. We gaan het erop wagen. :noob:

ernieman
18 maart 2009, 09:28
Jammer idd van die verzendkosten.
Maar waarom de tekening van Javaca niet laten verschalen tot het mensuur dat jij wilt?

Zjef
18 maart 2009, 17:34
Dat is inderdaad wat ik op het oog heb, alleen de bebalking moet nog aangepast worden, maar daarvoor baseer ik me wel op de miniatuur afbeelingen op sites waar plannen verkocht worden. :chicken:

Ik ben eens begonnen met Photoshop (naast paint het enige tekenprogramma op m'n computer) om een ontwerpje te maken. Dit is wat ik tot nu toe heb:

http://i51.photobucket.com/albums/f378/pieterdescan/Uke.jpg