PDA

View Full Version : Phonic Am220



Staon
17 maart 2009, 15:22
Hallo volk,

Ik ben van plan een klein mixertje te kopen om m'n opnamekwaliteit wat te verbeteren, en wel de Phonic AM220. Het ding levert me phantom stroom (wat ik momenteel niet heb) en is geen usb, wat ik fijner vind. 4 sporen (2 mic, 2 stereo jack) etc

http://www.phonic.com/en/mixers/nonpowered-mixers/am-220.html

Nou zal het ongetwijfeld mogelijk zijn om zonder mixertje mét phantom power op te nemen e.d. maar deze sprak me aan omdat hij ook portable is en kleine projectjes simultaan kan opnemen (like 2 akoestische gitaren), en ik al die amp moddeling prut niet hoef.

Wat denken jullie ervan? 69 euro weggegooid geld, of gaan met die banaan?

B~Rock
17 maart 2009, 15:40
Hoe neem je nu op, en hoe verwacht je dat deze mixer je kwaliteit gaat verbeteren? Gezien het feit dat het geen USB is heb je uiteraard wel een interface (geluidskaart nodig).

Highway49
17 maart 2009, 16:18
Inderdaad, zolang je dezelfde geluidskaart en/of mics zal blijven gebruiken verwacht ik eigenlijk geen verbetering in geluidskwaliteit...

Staon
17 maart 2009, 16:47
Ik heb een Sennheiser condensator mic, die ik door een Behringer Guitar Link usb ding (in de gitaar line in) met Audacity opneem. Maar omdat dat ding minimale stroom levert (5v ipv 48v) heb ik veel ruis, en een extreem laag opname volume. Dus met een mixer met phantom power, kan ik gewoon goed (en simultaan) opnemen met een line out naar kleine jack naar line in van m'n geluidskaart, dat moet te lukken zijn (denk ik)

B~Rock
17 maart 2009, 16:56
Ah,

als dit de situatie is dan kun je allicht wel iets verbeteren met de genoemde mixer.

Roman
18 maart 2009, 13:11
gewoon gaan met die abrikoos.
Phonic levert mooi spul voor weinig. De mixers hebben functionaliteit en kunnen tegen een stootje. Verwacht geen wereldse pre-amps.

bert k
18 maart 2009, 14:14
Kopen die mixer, goed plan.
Als je hem hebt, sluit hem dan niet aan op de line-in van de computer, maar op die Behringer interface die je al hebt. Dat is een betere geluidskaart dan wat er in je comp zit.