PDA

View Full Version : zwabberende neck prs



Gitaar4LifeDude
17 maart 2009, 14:46
zoals de titel al aangeeft heb ik nogal veel last van een zwabberende neck op m'n prs ce24. De gitaar is een bolt-on dus ik weet niet of dit enigzins hoort daarbij maar ik heb ook op andere bolt ons gespeeld waar 't lang niet zo erg was. Ik heb de neckschroeven al wat aangedraaid en daar lag 't dus duidelijk niet aan. De tremolo op de prs is vastgezet, zou 't iets oplossen als ik die los maak?
het is echt zo erg dat als ik een beetje te veel beweeg het lijkt alsof ik de tremolo aan 't gebruiken ben en dat zorgt dat ik geen enkele stage appearance heb omdat ik stil moet staan.
iemand enig idee wat hieraan te doen is?
bvd.

Rinze
17 maart 2009, 15:29
Wat gebeurt er als je beweegt? Is de hals zo dun dat ie dan voor- en achterwaarts gaat zwabberen? Daar is vrij weinig aan te doen, een dunne hals is instabieler dan een dikkere. Een afstelbeurt waarbij even naar de halspen gekeken wordt zou niet verkeerd zijn, wat voor snaren heb je erop en is ie daarop afgesteld? Als de halspen niet goed is aangedraaid kan de hals wat minder stabiel zijn omdat ie dan geen ruggesteun van de pen heeft. Naast een hals met weinig massa is dat het enige dat ik kan bedenken. Een 24 is wat zwabberiger dan een 22 bij gelijke halsdikte..

De hals beweegt toch niet zijwaarts? Dan zou het nog aan de schroeven kunnen liggen, heb ik nog nooit zo extreem meegemaakt. Kijk uit dat je de schroeven van de halsbevestiging niet dol draait, dan moeten de gaten opgevuld worden.. Ze zijn nog niet dol, de schroeven draaien nog goed vast aan het eind?

Je trem heeft er verder niks mee te maken lijkt mij, als die vast zit levert ie minder gedonder dan wanneer ie los staat.

Gitaar4LifeDude
17 maart 2009, 16:22
De hals is wel vrij dun ja, misschien dat het daar aan ligt maar ik kan me niet voorstellen dat een merk als prs een gitaar zou verkopen die zo erg zwabbert als deze, ik zal zeker eens naar de winkel gaan en even vragen of ze 't even na willen kijken bedankt voor de hulp rinze.

de hals beweegt niet zijwaarts alleen vooruit zodat de snaren losser gaan en actheruit zodat de snaren strakker gaan

fhensen
20 maart 2009, 13:49
PRS heeft bij de eerste series gebruik gemaakt van een dunne hals en daarbij kan dit optreden. Later zijn ze overgegaan op dikkere halsen om dit tegen te gaan.

Hoe oud is de gitaar?