PDA

View Full Version : welke amp zou jij kiezen



tompie
17 maart 2009, 14:38
ik hoop dat jullie me kunnen helpen: ik speel op een ibanez sz en speel rockmuziek genre kane, anouk, coldplay, u2,... ik ben op zoek naar een versterker die ik kan gebruiken in repetities én op het podium. we spelen meestal in middelgrote zalen en doen dit slechts voor hobby. ik zoek iets dat middenklasse-kwalitatief is, maar zeker ook praktisch in gebruik (geen loeizware en grote versterker). vandaar dacht ik aan een combo.. welk merk + type denken jullie dat wel iets voor me is. ik wil er niet meer dan 400 euro aan uitgeven. ik heb al heel vaak gezocht via zoekfunctie maar kom niet tot een juist antwoord op mijn vraag. kan iemand me helpen?

iWishmaster
17 maart 2009, 14:44
Net boven je budget, maar tweedehands misschien met veel geluk rond de 500 euro: Koch Studiotone. Mooie clean, lekkere crunch, voetschakelbaar.

Anders misschien een Vox (AC15) of Fender (Blues Junior ofzo?) met een boostpedaaltje ervoor.

tompie
17 maart 2009, 15:04
Net boven je budget, maar tweedehands misschien met veel geluk rond de 500 euro: Koch Studiotone. Mooie clean, lekkere crunch, voetschakelbaar.

Anders misschien een Vox (AC15) of Fender (Blues Junior ofzo?) met een boostpedaaltje ervoor.

is een vox ac 15 we voldoende voor op te treden in middelgrote zalen? hoeveel wattage is dat? 15? want dat lijkt me toch veel te weinig. ik vermoed dat ik toch iets tussen 60 tot 100 watt nodig heb.

hole
17 maart 2009, 15:06
Ik doe even alsof ik niet gezien heb dat je Coldplay als 'rock' durft te categoriseren ;)

Mijn tip: ga naar een grote gitaarboer (bv Feedback) en ga heel de middag testen met je eigen gitaar. Let in eerste instantie even niet (al teveel) op de prijs.

Je krijgt dan een goeie indicatie welk geluid JIJ mooi vind en wat JIJ wil. Dat maakt de shortlist in ieder geval wat overzichtelijker.

Mocht nu blijken dat die ene versterker die (net) boven je budget is, is mijn advies: spaar even door. Niets zo GAS bevorderlijk als iets kopen wat net-niet-dat-is-wat-je-zoekt....


wat betreft de Ac15: ik neem aan dat er in middelgrote zalen wel enige vorm van uitversterking is? Daarbij: 15 watt knalt al flink hoor.

tompie
17 maart 2009, 15:09
Ik doe even alsof ik niet gezien heb dat je Coldplay als 'rock' durft te categoriseren ;)

Mijn tip: ga naar een grote gitaarboer (bv Feedback) en ga heel de middag testen met je eigen gitaar. Let in eerste instantie even niet (al teveel) op de prijs.

Je krijgt dan een goeie indicatie welk geluid JIJ mooi vind en wat JIJ wil. Dat maakt de shortlist in ieder geval wat overzichtelijker.

Mocht nu blijken dat die ene versterker die (net) boven je budget is, is mijn advies: spaar even door. Niets zo GAS bevorderlijk als iets kopen wat net-niet-dat-is-wat-je-zoekt....


wat betreft de Ac15: ik neem aan dat er in middelgrote zalen wel enige vorm van uitversterking is? Daarbij: 15 watt knalt al flink hoor.

tnx for the advice... njah euhm onder wat genre moet ik coldplay eigenlijk steken, kwam er even niet op...sowwy:???:

hole
17 maart 2009, 15:10
njah euhm onder wat genre moet ik coldplay eigenlijk steken, kwam er even niet op...sowwy:???:
hehe ik heb geen idee..ik wil er ook niet over nadenken.. Ik vind het maar kattengejank (maar ieder zijn meug hoor! )

Ferraririk
17 maart 2009, 15:18
ik deel het in als Softie Puke, ik dacht dat ik dat net al gezegd had, maar blijkbaar niet :P

tompie
17 maart 2009, 15:25
;)
Ik doe even alsof ik niet gezien heb dat je Coldplay als 'rock' durft te categoriseren ;)

Mijn tip: ga naar een grote gitaarboer (bv Feedback) en ga heel de middag testen met je eigen gitaar. Let in eerste instantie even niet (al teveel) op de prijs.

Je krijgt dan een goeie indicatie welk geluid JIJ mooi vind en wat JIJ wil. Dat maakt de shortlist in ieder geval wat overzichtelijker.

Mocht nu blijken dat die ene versterker die (net) boven je budget is, is mijn advies: spaar even door. Niets zo GAS bevorderlijk als iets kopen wat net-niet-dat-is-wat-je-zoekt....


wat betreft de Ac15: ik neem aan dat er in middelgrote zalen wel enige vorm van uitversterking is? Daarbij: 15 watt knalt al flink hoor.

nou in ieder geval was ik al eens in een muziekzaak geweest en die verkoper vertelde me dat on stage staan met bv een roland cube 60 helemaal niet te vertrouwen was. hij zei dat dat niet hard genoeg ging. hij stelde ook dat het clean kanaal vaak te weinig geluid geeft op bv een 50 watt versterker. dus vandaar dacht ik dat ik beter iets koop wat meer dan 50 watt, maar ik weet er niet veel van, vandaar probeer ik info in te winnen niet alleen via (onbetrouwbare) verkopers, maar ook via dit forum ;) verder heb ik in die zaak op een hi-watt gespeeld, want dit raadde hij me absoluut aan in mijn prijsklasse, maar dat ding is zo groot :s klonk niet slecht maar...buh.. btw ik had vroeger een hughes & kettner edition blonde 40 watt en dat ding begon te rammelen vanbinnen wanneer je het volume een beetje de hoogte in joeg :s dusja vandaar mijn overweging meer wattage aan te schaffen?

Timor
17 maart 2009, 15:46
Transistor is natuurlijk wel iets anders dan buizen he. Buizen móet je eigenlijk wel mee knallen, goed hard zetten terwijl dit bij transistor echt niet aan te raden is. Ik zou even zoeken naar een epiphone blues custom, kleine 400 euro nieuw, 30 watt, ook lekker geluid ( is mijn mening..). Enige minpuntje is wel dat hij een kleine 30 kilo o.i.d. weegt.. Maar daar heb je roadies voor, toch? :D

Ferraririk
17 maart 2009, 15:52
Niet te zwaar?
Je kan je eigen lichaamsgewicht wel tillen hea?
70kg?

http://link.marktplaats.nl/227969680 :D Ziet er lekker vintage uit ook :P
het geluid weet ik overigens neit maar moet hard zat zijn!

sjaak1990
17 maart 2009, 16:00
15 watt vox gaat HARD onderschat dat niet... Je wilt serieus niet weten hoe hard een 100 watt buizenbak kan... dat volume heb je echt niet nodig, en een 150 watt gaat pas 2 keer harder dan 15 watt, iets wat niemand lijkt te begrijpen...

hole
17 maart 2009, 16:06
"marktplaatslink"

TS zoekt een combo danwel iets wat niet te zwaar/onhandig is om te vervoeren. Een top + 4x12 cab is volgens mij niet helemaal waar hij aan zit te denken.

Ferraririk
17 maart 2009, 16:09
ja da snapte ik wel, maar kvond em wel gaaaaaf

tompie
17 maart 2009, 16:25
ok een kennis van me heeft het over de peavey valveking 112. idd een buizenamp, maar hij vindt persoonlijk dat transistor maar rommel is. hij raadde me die aan omdat hij qua prijs net in men budget zit. ik moet er eens op gaan spelen denk ik.. ik weet niet of die btw bij mijn stijl... het ding weegt volgens mij wel loodzwaar :s en wat denken jullie van dit ding? http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Laney-VC-15/110-N-Vollroehrencombo-15-Watt-Class-A/B-1x10-Jensen/art-GIT0007769-000