PDA

View Full Version : noten programma



domie
18 maart 2003, 18:19
wie weet er een programma, dat een beetje makkelijk en niet te uitgebreid is die noten kan maken, zodat je notenbalken met noten erin kan maken, dus gewoon muziek.
Ik bedoel dus GEEN tabs.

domie
18 maart 2003, 21:53
niemand heeft een idee?
Tis dus gewoon voor het uitprinten van een notebalk met wat nootjes erop, ik hoef er niet hele muziekstukken mee te schrijven

Barrios
18 maart 2003, 22:38
Wellicht heb je wat aan Table Edit
Kun je gelijk horen hoe het klinkt.

Suc6

Rectifier
18 maart 2003, 22:51
Sibelius.
Erg makkelijk en overzichtelijk programma en als je't genoteerd hebt kan je't ook nog laten afspelen.

Ic3gl0vE
18 maart 2003, 22:55
Cubase

extreeeeem uitgebreid. maar je hoeft natuurlijk niet alle functies te gebruiken :smile:

delphiro
20 maart 2003, 13:58
linux installeren (of een emulator (cygwin) onder windhoos) en met lilypond kun je alles

zie http://www.nedlinux.nl/~delphiro/git_le4.html

voor een voorbeeld dat ik met lilypond heb gemaakt.

Het is geen muisklikwerk maar dat vind ik eigenlijk een heel groot pre want je blijft klikken (kruizen / mollen, 32ste.. gepuncteerd.. herstel aaarg!)

in lilypond schrijf je gewoon een tekstbestand als cis'8 d'8 etc. en deze wordt geinterpreteerd door het programma en als png / dvi / ps of pdf geexporteerd.

domie
22 maart 2003, 11:50
ok hartstikke bedankt, kan ik eindelijk aan de slag

Ic3gl0vE
23 maart 2003, 21:51
trouwens, als je het goed wilt aanpakken, koop dan een keer een goedkoop midikeyboardje en leer daar een beetje op spelen. gaat zo'n 1600 keer sneller dan alles aanklikken of intypen

delphiro
24 maart 2003, 16:03
ja das waar.. maar aangezien mijn gemiddele compositie toch wel flink wat notenwerk is moet ik dan wel errug lekker keyboard kunnen spelen :smile: (even Bach's Prelude op het keyboard leren.. dan kan ik beter meteen op keyboard overschakelen)

Maar voor wat simpelere nummers heb je helemaal gelijk. Overigens kan lilypond ook van midi -> notenschrift (met midi2ly)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: delphiro op 2003-03-24 16:05 ]</font>

Ic3gl0vE
26 maart 2003, 14:51
van midi naar notenschrift is vaak een goed uitgangspunt ja. Alleen is het bij mij wel altijd zo dat als ik een partituur wil maken (wat weinig gebeurd), ik er 1 maak zoals het moet klinken en 1 die ook nog leesbaar is. Want shuffeltjes enzo erdoor zien er niet uit als er in noten staat wat je precies moet spelen :smile:

Toaster
26 maart 2003, 16:52
Je moet Finale nemen (versie 2000, 2001, 2002 of 2003 kweenie precies welke pak de laatste maar is meestal de beste :smile: )

Noten kunnen worden ingespeeld met een midi keyboard

Zelf kun je ze ook makkelijk invoeren. Je ziet gewoon de notenbalk staan en je cursor is een noot. Very easy.

Kun je wel van één of andere Kazaa rippen.

Mag niet, weet ik :wink:

Maar ja