PDA

View Full Version : Overschakelen tussen fx zonder vetraging



cazmodean
17 maart 2009, 10:05
Ik vraag me af of de Line 6 Pod Pro naadloos kan schakelen tussen cleane en overdrive presets. Ik gebruik nu een RP150 van digitech en als je bijvoorbeeld een galmpreset hebt, dan breekt ie abrupt af bij het kiezen van een andere preset. Nu weet ik dat de Replifex en Intellifex van Rocktron de galm laten doorklinken waardoor het vloeiender overloopt. Kan dit met de Pod Pro ook?

Daarnaast vond ik het vreemd dat als ik de Digitech via de fx loop van mijn Peavey 5150 laat lopen, de overdrives niet werken en het volume van het Rythm kanaal niet meer aan te passen is. Als ik het apparaat via mijn Koch laat lopen werkt het wel gewoon. Iemand enig idee?

Bram78
17 maart 2009, 19:58
Waar jij op doelt heet spill-over. Bij mijn weten is dit niet mogelijk met de Pod Pro.

Voor wat betreft je tweede vraag vermoed ik dat het met de loop van jouw 5150 te maken heeft. Het feit dat de rythmvolume (volume van de pre-amp) niet werkt zal komen doordat je, doordat je de fxloop gebruikt, je preamp bypasst. Waarschijnlijk plug je de digitech in de return?

cazmodean
18 maart 2009, 10:36
Ja klopt op de return van de Peavey. Moet ook opmerken dat mijn Koch een seriële en parallele fx loop heeft.

Heeft de G-Major wel die spillover functie?

Bram78
18 maart 2009, 10:41
Ja, die wel.

Edit: voor de delay, niet voor de reverb...

cazmodean
19 maart 2009, 08:44
Ok. Nu ben ik even een tijdje aan het zoeken geweest in de forums en waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een apparaat met zo'n spillover functie (het liefst ook voor reverb) die gelijktijdig ook de kanalen van m'n peavey kan schakelen. De gitarist van mijn vorige band had een Replifex en schakelde met die midi-m8 zijn Rectifier en dat leek mij wel ideaal. Er zijn echter nergens tweedehands Replifexen te koop en vandaar dat mijn oog was gevallen op de G-Major. Nu kwam ik ook de Rocktron Xpression tegen en daar lees ik op zich ook goeie verhalen over, maar kan dat apparaat de kanalen switchen van je versterker?

hole
19 maart 2009, 08:50
Geen idee (http://www.manualnguide.com/manual-get/11227/)

10 tekens!!!!!

Bram78
19 maart 2009, 09:13
Ok. Nu ben ik even een tijdje aan het zoeken geweest in de forums en waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een apparaat met zo'n spillover functie (het liefst ook voor reverb) die gelijktijdig ook de kanalen van m'n peavey kan schakelen. De gitarist van mijn vorige band had een Replifex en schakelde met die midi-m8 zijn Rectifier en dat leek mij wel ideaal. Er zijn echter nergens tweedehands Replifexen te koop en vandaar dat mijn oog was gevallen op de G-Major. Nu kwam ik ook de Rocktron Xpression tegen en daar lees ik op zich ook goeie verhalen over, maar kan dat apparaat de kanalen switchen van je versterker?

Nope... + 10 tekens

cazmodean
19 maart 2009, 11:26
Bedankt voor de input! Ik ga de manuals doorlezen en eens testen wat me goed bevalt.