PDA

View Full Version : Marshall JVM410H



Daafmarshall
17 maart 2009, 02:05
Hey allemaal,

Ik vroeg me af of ik mijn Marshall JVM410Head over mijn Marshall MG50DFX kan versterken of dat het echt alleen mogelijk is via een 'echt' kabinet?
En zo ja, beschadig ik mijn JVM dan niet?
En hoe zou ik dat moeten doen? Zou ik gewoon de output van mijn JVM Head naar de input vna mijn Marshall MG50DFX moeten leiden en dan over het cleankanaal spelen, of zal ik inpluggen in de CD-in..

Bedankt voor de hulp alvast,
Groeten,
David :lp:

iWishmaster
17 maart 2009, 09:22
Wat je zelf voorstelt zal niet werken.

Je kunt wel de speakers van de combo gebruiken met die top. Misschien moet je de kabels daarvoor verlengen of een tussenstukje kopen. En let op de impedantie natuurlijk (zie impedantie topic).

Rutger Molenberghs
17 maart 2009, 11:12
Volgens je handleiding heeft jouw MG, naast de ventilator, een 8 Ohm aansluiting. Het kabeltje dat daarin zit, kan je in de 8 Ohm aansluiting van een JVM stoppen. Het is natuurlijk maar de vraag of:
- het kabeltje lang genoeg is (kan opgelost worden met een verlengstukje).
- het gaat klinken.
- hoeveel die speaker aankan.
Het is een 50 watt combo speaker waar jij een 100 watt versterker gaat doorjagen. Ik heb niet kunnen terugvinden hoeveel die speaker kan hebben, maar ik vrees dat die niet berekend is op een veel zwaardere versterker. Natuurlijk, als jij je volume laag genoeg houdt, dan zou het moeten werken zonder brokken.

Het zou dus moeten kunnen, maar misschien kan toch beter een externe cabinet kopen. Dat hoeft niet heel duur te zijn. Hier op het forum zijn er meerdere mensen met een Harley Benton G212 vintage (198 EUR) of een Framus FR212 CB (298 EUR). Ikzelf gebruik die laatste in combinatie met een JVM410h. Maar uiteindelijk zal jij toch zelf moeten beslissen. Ik kan alleen voorstellen doen.

Daafmarshall
17 maart 2009, 15:45
Ja ik heb ook een 4x12 marshall kabinet, maar die wil ik in de repetitieruimte zetten, maar wat ik wilde proberen is dan om de top weer mee naar huis te nemen en dat ik dan thuis dat via de mg50dfx speaker zou kunnen doen. Het kabeltje is inderdaad te kort, dus ik moet even kijken hoe ik dat wil gaan doen.
Maar in ieder geval bedankt voor de hulp.