PDA

View Full Version : jackson, ibanez, bc rich of nog iets anders?



gorgasm
18 maart 2003, 18:05
hey,
ik ben "verplicht" van een andere gitaar te kopen, speel nu met een epiphone en als ik niet speel en gewoon mn handpalm op mn mic's leg piept die verschrikkelijk(mic's liggen uiteraard aan)en ik denk niet dat het zinnig is om humbuckers ofzo in te steken.
kspeel rechtstreeks op n marshall jcm2000tsl
so, ik wou gewoon jullie raad ff weten
thx

Neals
18 maart 2003, 18:12
omdat deze site bijna de jemsite is geworden, kan ik je niks anders dan ibanez aanbevelen..

Maar voor metal zijn ze erg lekker.

hoofd
18 maart 2003, 18:12
Wat voor muziek wil je spelen, wat is je budget, welke modellen heb je in je gedachten, welke eisen stel je aan de gitaar, kortom, iets meer info kan wel helpen :wink:.

gorgasm
18 maart 2003, 18:39
speel idd metal(death)
zou wel graag hebben dat ik kan tappen, arpeggio's lekker klinken, toonladders goed doorkomen, kortom lekker speelt&goed klinkt,liefst zonder effects..
budget staat niet echt vast maar ben niet van plan om 3000€ aan te spenderen
en ibanez, eerlijk gezegd vind ik de modellen niet zo enorm bij ibanez.
een "V" van jackson staat me wel aan, GEEN hetfield model, en ja de modellen van b.c. rich ogen ook mooi..

BLOK182
18 maart 2003, 18:44
Je wil geen 3000 euro uitgeven, maar wat dan wel, 500, 1500, 2500? Misschien handig als je zegt "tussen dit en dat", dan kunnen wij je beter helpen.

Fluffy
18 maart 2003, 18:59
Op 2003-03-18 18:39, schreef gorgasm:
speel idd metal(death)
zou wel graag hebben dat ik kan tappen, arpeggio's lekker klinken, toonladders goed doorkomen, kortom lekker speelt&goed klinkt,liefst zonder effects..
budget staat niet echt vast maar ben niet van plan om 3000€ aan te spenderen
en ibanez, eerlijk gezegd vind ik de modellen niet zo enorm bij ibanez.
een "V" van jackson staat me wel aan, GEEN hetfield model, en ja de modellen van b.c. rich ogen ook mooi..


ga ze dan uit proberen

gorgasm
18 maart 2003, 19:15
dacht max 1000€
dan moet ik toch al iets hebben,dikwijls 2dehands...
uitproberen zal ik doen maar dan krijg je modellen in je hand dat je nooit kunt betalen,weglopen met die gitaar is dan zeer aantrekkelijk :wink:
ik ga testen in piens(gent,belgie)ik woon daar 45min van...dit kan ik niet doen na mn werk want wil r wel mn tijd van maken...

Neals
18 maart 2003, 19:20
Rhandy roads zou misschien wat voor je wezen.... Erg metal, en lekker spelend.

FNaRK
18 maart 2003, 19:38
Jackson Kelly KE3
vette metal gitaar, klinkt ook nog eens goed en nieuw onder de 1000 euro

Neals
18 maart 2003, 20:01
kelly is idd ook erg leuk, als je toch iets als een explorer wil met een prijskaartje waarvan je geen hartaanval wilt krijgen.

andy
18 maart 2003, 20:39
Op 2003-03-18 19:38, schreef roadkill:
Jackson Kelly KE3
vette metal gitaar, klinkt ook nog eens goed en nieuw onder de 1000 euro

Da's dus een aardige tip van M. Zeker omdat ik de gitaar ben tegen gekomen voor 499 euro nieuw.
http://www.westerhaven.nl en dan naar de aanbiedingen.

FNaRK
18 maart 2003, 20:55
fuck fuck fuck man
je wilt niet weten wat ik voor mijn Kelly heb betaald.........AAAAAAAAAARGH

anyway, zeker de moeite waard om eens te proberen !

andy
18 maart 2003, 21:33
Is die Kelly dat ding die jij in je poten hebt die je op het "idols" biertje er bij forum gepost hebt??? Of is dat het RR model?
Westerhaven heeft vaak waanzinnige aanbiedingen als het om Jackson gitaren gaat. Als nog een keer in Groningen speelt, moet je ff wat eerder komen om wat rond te neuzen.
Zal eens kijken of ik voor de zomer nog wat in Simplon kan regelen. Hebben daar regelmatig avonden met 2 regio metalbands en twee buiten de regio, maar of het veel betaald......

Soulflyhigh
18 maart 2003, 22:02
Wat dacht je van een ESP/Ltd b.v. F series (metal! :smile: ) of een Viper

Rock on!

Ic3gl0vE
18 maart 2003, 22:26
499 voor een KE3 lijkt me erg weinig.. is vast een goedkoper model Kelly.
een RR is een V vorm. ik heb er zelf een en die speelt echt super. 19mm dikke hals en zoals elke jackson een 16" radius.
Dan heb ik ook nog een jackson dinky, is ook super. Heeft een wat dikkere hals dan de RR.
Tja jackson is gewoon mijn merk :smile:

lupoloco
18 maart 2003, 22:34
euh 499 is niet weinig voor een kelly3, of zijn jullie al vergeten dat fender jackson heeft overgenomen? dit is dus vanaf heden de normale prijs voor een kelly, alle japanse modellen zijn 20-40 procent goedkoper geworden (zelfs de sl3)

andy
18 maart 2003, 22:38
Jackson is inderdaad ook mijn merk. Maar ik las Kelly en was de gitaar net tegen gekomen op het net, vandaar. Of het een goedkoper model is weet ik niet. Was nieuw 799 euro.
Die winkel had een half jaar geleden waterschade, toen gingen al die Jacksons voor 3 a 400 euro goedkoper de deur uit. Niks mee aan de hand verder, wij klanten profiteerden gewoon mee van het geld dat hij in die gevallen van de verzekering terug kreeg. Heb toen ook maar een Jackson prof fusion voor nog geen 400 euro meegenomen.
Iets minder vet dan mijn soloist, maar het speelt wel sneller.

Maiden Michiel
19 maart 2003, 09:13
ESP/LTD dan?
Een M-1000 bijvoorbeeld?

Ibanez RuleZ
19 maart 2003, 09:26
Op 2003-03-18 22:34, schreef lupoloco:
euh 499 is niet weinig voor een kelly3, of zijn jullie al vergeten dat fender jackson heeft overgenomen? dit is dus vanaf heden de normale prijs voor een kelly, alle japanse modellen zijn 20-40 procent goedkoper geworden (zelfs de sl3)


wat kost die dan tegenwoordig? lijkt me best interessant!

Harrald

Phyrexian
19 maart 2003, 09:33
Jow Gorgasm (wat vind je trouwens van de laatste Gorgasm CD :wink: I love it! :grin: )

ESP vind ik persoonlijk aanraders. Een vriend van me heeft er twee en hij speelt ook death metal. Hij heeft er EMG pickups in zitten en zijn sound is enorm strak.

Ga naast Piens ook eens langs bij Key Music in St-Niklaas, daar hebben ze ook een mooie collectie (metal)-gitaren.

btw,
elke gitaar die kwalitatief in orde is zou in staat moeten zijn om aan jouw eisen (tapping, ...) te voldoen...

Izegrim
19 maart 2003, 11:21
Een SL3 soloist is toch ook rond de €1000? Ik zoek het voor je na...

*later*

Foutje, het is deze. Mischien iets?

Jackson - SLMSG
Jackson SLMSG E-Guitar, Mahogany with Carved Top,Neck-Through-Body Mahogany with Satin Finish with RosewoodFretboard, 24 Frets, 2 EMG® HZ, JT390 Tunamatic Bridgewith Strings-Through-Body, 3 way switch, Hardware black,Color Satin Black 1035.00 EUR

*nog later*

Een SL3 zou waarschijnlijk een paar honderd euro meer kosten.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Izegrim op 2003-03-19 11:23 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Izegrim op 2003-03-19 11:28 ]</font>

Anders Destium
19 maart 2003, 11:24
SL-3s zijn denk ik 1300-1700 euro tegenwoordig. Mooie gitaren.

gerrekat
19 maart 2003, 11:41
DEAN????? HAHAHAHAHA, maar mocht je een oude USA vinden, ben ik bang dat je hem mij moet verkopen AHHAHAHAHAAH, als het al lukt onder de € 1000.

Maar serieus z maken zupervette koreaantjes de nieuwe 79 series, precies gemodelleerd volgens de originelen uit 1979 uit de US, de elementen vervangen en je hebt een scheurmonster, en dat meen ik echt!

de bespeelbaarheid is ongeevenaard, vanwege de comfy neckjoint en het fretboard dat bijne niet de body ingaat (zeer goede toegang tot de horgere frets).

Ik heb een Bil Lawrence L 500 XL in de brug, en wat er dan gebeurt is pure METAL MAGIC!

A3
19 maart 2003, 12:30
ik denk dat je zowel van jackson als van esp/ltd niet teleurgesteld zal zijn. Ik kan je trouwens heel sterk aanraden om naast piens zeer zeker ook eens key music in sint niklaas te bekijken. Ik ben nog maar 1 keer in piens geweest, ook wel best een grave winkel trouwens, maar in sint niklaas hangen (als ik het mij goed herinner) veel meer metalgitaren, je komt er gegarandeerd bc rich, jackson en esp/ltd tegen. De ervaringen die ik er mee heb zijn goed en de prijzen zijn echt laag!!! Ter voorbeeld een v-amp kostte in piens 1,5 jaar geleden nieuw 9500 BEF (een vriend van mij had toen zo'n piens ambassadeur kaart waar je korting mee krijgt en we hebben hem meegekregen voor 7777 Bef) kom ik een paar weken later in key, en daar kosste hij gewoon 6900!!! De gitaar die ik heb gekocht kostte in piens 26000 BEF, ik heb ze (wel een drie kwart jaar later) gekocht in key voor 620 euro ofwel net geen 25000 BEF.

En moest ik nu een gitaar kopen, ik zou een esp/ltd viper 301 of als je het kunt betalen een viper deluxe kopen.

Ibanez RuleZ
19 maart 2003, 12:36
Op 2003-03-19 11:21, schreef Izegrim:
Een SL3 soloist is toch ook rond de €1000? Ik zoek het voor je na...

*later*

Foutje, het is deze. Mischien iets?

Jackson - SLMSG
Jackson SLMSG E-Guitar, Mahogany with Carved Top,Neck-Through-Body Mahogany with Satin Finish with RosewoodFretboard, 24 Frets, 2 EMG® HZ, JT390 Tunamatic Bridgewith Strings-Through-Body, 3 way switch, Hardware black,Color Satin Black 1035.00 EUR

*nog later*

Een SL3 zou waarschijnlijk een paar honderd euro meer kosten.


dank.

Op zich is het wel mooi dat die jappaners goedkoper zijn geworden, want de betere japanners zijn niet eens zoveel minder dan de amerikaanse versies.

Harrald

gorgasm
19 maart 2003, 17:45
phyrexian, love it!! culross is a god. wordt wel tijd dat ze een nieuwe uitbrengen
kelly vind ik ietwat teveel een hetfield gitaar.
so emg/esp ook proberen?
btw hoe smaller de nek/hals hoe beter bespeelbaarder die is?
thx 4 your advice guys

Phyrexian
19 maart 2003, 18:04
Op 2003-03-19 17:45, schreef gorgasm:
btw hoe smaller de nek/hals hoe beter bespeelbaarder die is?


misschien niet altijd waar,
als ge gewoon bent om op brede halsen te spelen, kan een veel smallere hals wel es een serieuze aanpassing zijn, maar soit, gewoon proberen zou'k zeggen.

ps - gorgasm - new death metal band in town in belgium: 'Orb of Torture' check them out on stage...!

sash
19 maart 2003, 18:06
Op 2003-03-19 17:45, schreef gorgasm:

btw hoe smaller de nek/hals hoe beter bespeelbaarder die is?



Tis maar net wat je zelf het lekkerst vind spelen. Ik hou van dikke, brede boomstammen en niet van die twijgjes.

Shay
19 maart 2003, 18:39
Die master of puppets gedoe was toch ook meteen Jackson gedaan?? Klonk wel vet iid.

Ic3gl0vE
20 maart 2003, 17:40
Hammett speelde op een RR vroeger.

die SLMG (ofzo) gitaar heeft vette specs! alleen een paar andere elementen erin :smile:

ìk vind dat een hals redelijk dun en plat moet zijn. wat je zelf vindt moet jij uitvinden

gorgasm
20 maart 2003, 17:51
weten jullie ongeveer welke nek ik heb(mn gitaar dus) epiphone(nagemaakt gibsonmodelletje)is dit een brede?
kga zeker een smalle nek proberen, om te zien of solowerk dan vlugger(gemakkelijker)loopt
phyr=>heeft da al iets uit?

zZoRgO
20 maart 2003, 18:03
[Quote]Ga naast Piens ook eens langs bij Key Music in St-Niklaas, daar hebben ze ook een mooie collectie (metal)-gitaren. [Quote]

sorry hoor, ma bij piens en key betaal je makkelijk tien tot vijftien procent meer dan bij andere winkels. Die winkels zijn heel handig om uit te proberen en te kiezen wat je wilt, maar daar blijft het dan ook bij, het echte kopen doe ik altijd in een kleinere winkel waar je ook een persoon blijft en je je portefeuille iets minder leeg terug naar huis neemt...

Anders Destium
20 maart 2003, 19:19
De neck van een Jackson zal dunner zijn dan die op je Epi, het is de bedoeling dat je dan makkelijker speelt (maar dat is persoonlijk).

Het is verder bij gitaren zo dat het een half jaar duurt voor ze hem hebben als je hem bestelt. Als ze hem bij een winkel hebben hangen waar hij misschien iets duurder is lijkt mij de keuze simpel. Een half jaar speelplezier is ook het een en ander waard :smile:

punetaro
21 maart 2003, 12:21
Op 2003-03-20 18:03, schreef zZoRgO:
[Quote]Ga naast Piens ook eens langs bij Key Music in St-Niklaas, daar hebben ze ook een mooie collectie (metal)-gitaren. [quote]

sorry hoor, ma bij piens en key betaal je makkelijk tien tot vijftien procent meer dan bij andere winkels. Die winkels zijn heel handig om uit te proberen en te kiezen wat je wilt, maar daar blijft het dan ook bij, het echte kopen doe ik altijd in een kleinere winkel waar je ook een persoon blijft en je je portefeuille iets minder leeg terug naar huis neemt...






INDERDAAD, piens en key music zijn inderdaad afzetters, mooie showroom en veel modellen binnen, dat wel en de service is ook best ok maar ze slagen het geld wel uit je zakken, hun prijzen liggen dan ook min. 10 % hoger dan bij de kleinere zaken.

Phyrexian
21 maart 2003, 12:31
Op 2003-03-21 12:21, schreef punetaro:


Op 2003-03-20 18:03, schreef zZoRgO:
[quote]Ga naast Piens ook eens langs bij Key Music in St-Niklaas, daar hebben ze ook een mooie collectie (metal)-gitaren. [quote]

sorry hoor, ma bij piens en key betaal je makkelijk tien tot vijftien procent meer dan bij andere winkels. Die winkels zijn heel handig om uit te proberen en te kiezen wat je wilt, maar daar blijft het dan ook bij, het echte kopen doe ik altijd in een kleinere winkel waar je ook een persoon blijft en je je portefeuille iets minder leeg terug naar huis neemt...






INDERDAAD, piens en key music zijn inderdaad afzetters, mooie showroom en veel modellen binnen, dat wel en de service is ook best ok maar ze slagen het geld wel uit je zakken, hun prijzen liggen dan ook min. 10 % hoger dan bij de kleinere zaken.



.... welke shops kan je aanraden in België owv hun goede prijzen... ik zoek, zoals iedereen, altijd naar de goedkoopste winkels... regio maakt niet uit.

Phyrexian
21 maart 2003, 12:32
Op 2003-03-20 17:51, schreef gorgasm:
phyr=>heeft da al iets uit?


nog niet, op de site, kan je songs downloaden, als ook een video van de liveshow onlangs... check out that drummer... you're gonna like it.

http://crash.to/orboftorture

gorgasm
22 maart 2003, 12:15
phyrex=>try die winkel in oostende :wink:
he's kind a cheap, krijgt bij sommige gitaren 20%korting(en nie omda ge zo'n goede klant bent:-)
of een klein winkeltje in tielt,naam weet ik nie juist,ligt int verlengde van de baan naar t station(weg van waregem)

and i'll look forward to it.
btw vanavond naar zottegem?(lengh t'che,aborted disavowed, leptorichia...)

Anders Destium
22 maart 2003, 12:51
Ik ken 1 winkeltje in Oostende, heeft die ook een site? Mijn zus woont daar, en als ze er goedkope gitaren hebben :wink:

gorgasm
23 maart 2003, 10:50
dunno,
tligt nie ver van een kerk(int winkelcentrum)

gorgasm
29 maart 2003, 20:46
geweest gaan testen bij piens vrijdag:-)
ik heb beslist=>een esp/ltd ex351!
heb 2 esp's in mn handen gehad, het geluid stond me wel aan maar bij die ex351 vond ik het spelen gemakkelijker.

heb 2/3ibanez gitaren bespeeld en eerlijk, ik hou nie van het geluid(had r meer verwacht), en vind ze nie megamakkelijk spelen.

heb brian more guitar bespeeld ook maar die viel echt tegen(wilde ze bespelen omwille van de pick-ups)maar het geluid is zo droog;totaal nie vet...

en heb een hamer guitar bespeeld ook, had daar ook meer van verwacht(toch voor die prijs)
dus mijn keuze is esp ex351 and i like the design!!;-)

moet wel zeggen speelde eerst op n combotje van marshall, brain en ibanez was op mn jcm 2000, zal ook wel anders klinken...

iemand raad waar ik ze best haal?in belgie é...of iemand 2dehands(goeie staat uiteraard)
reactie's?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gorgasm op 2003-03-29 20:52 ]</font>