PDA

View Full Version : Sabbadius hot tube simulater (srv clean sound)



stevie ray
16 maart 2009, 11:58
zucht... ik zoek dit pedaal.(sabbadius hot tube simulator)
Kan het nergens (behalve in argentinië) vinden maar bestellen lukt niet.
Liever geen grappen m.b.t. mijn nickname.

link naar de site van sabbadius ; http://www.sabbadiusfte.com.ar/in/

link naar youtubevideo met tommy katona ; http://www.youtube.com/watch?v=p00Ai4wZKp4&feature=related

als je het filmpje ziet begrijp je wat ik bedoel.

Iemand enig idee hoe ik snel aan dit pedaal kan komen.
Misschien zijn er mensen die weten of er andere pedaaltjes zijn die exact hetzelfde doen?

marc_o
16 maart 2009, 12:12
Op het filmpje klinkt het prima, maar ik denk dat er een berg pedalen zijn waarmee een vergelijkbaar effect kan worden benaderd.
Het gaat er meer om wat jouw basisgear is, want ook zo'n pedaal klinkt op iedere set anders.
Zoek het simpeler en kijk eens wat SRV zelf gebruikte....makkelijker te vinden lijkt me. Probeer eens een goede tubescreamer, of de Double Trouble van Visual Sound (2 tubescreamers in 1 pedaal)
Dus: Wat is je setup tot nu toe?




wat een grappige nickname heb je.

stevie ray
16 maart 2009, 12:18
hoi,

60's stratocaster en peavy deltablues en...jawel een ibanez tubescreamer.
Maar een tubescreamer zorgt niet voor dat "cleane" geluid,alleen het smerige geluid.
Ik hoor wel eens dat mensen een eq gebruiken om frequentie verlies van het neck pickup te compenseren

even gekeken naar de visual sound..maar da's nix (samples)
ik zoek echt die verandering zoals bij tommy,mijn gitaar klinkt EXACT zoals de zijne zonder sabbadius.
Het scheurgeluid komt bij mij van de ibanez ts

marc_o
16 maart 2009, 14:04
Heb je de Deltablues met 1 keer 15"speaker of de 2 keer 10"speakers?

Het ligt er een beetje aan hoe je de tubescreamer afstelt lijkt me.....gebruik je die op het cleane kanaal of op het overdrivekanaal, of wellicht beide?

Wat je feitelijk zoekt is een heldere cleanboost met een beetje extra..

Let wel, je basis is een heel goede, maar misschien is de Delta iets aan de donkere kant qua klank.

SRV stond ook altijd knetterhard te spelen, wat natuurlijk een hoop verschil maakt in hoe je pedaal reageert...


Barber LTD zou kunnen
Sparkle Drive
Klon Centaur
Crowther Hotcake

Chris Winsemius
16 maart 2009, 14:12
In dit geval wordt er (gelukkig, imho) 'n keer gekeken naar de cleane/ritme-sound van SRV. TSjes (2 dus, 1tje voor boost, andere voor od) zijn natuurlijk de middelen voor de SRV-lead-sound maar de ritme-sound is de basis.

Met 'n blackface Fender SuperReverb of VibroVerb kom je behoorlijk in de buurt maar die amps zijn niet echt goedkoop. Mijn eigen silverface BandmasterReverb heb ik gemod voor die sound omdat ik het gewoon heerlijk vind en het is ook zeer bruikbaar voor andere stylen.

Met wat instellen en je manier van spelen/aanslaan is die sound ook wel te benaderen met veel andere amps. Gewoon spelen, beetje aan de knoppen draaien en gaan... ;)

stevie ray
16 maart 2009, 14:30
Dikke +1 voor meneer chris


Ik heb de deltablues met de 15" blue marvel (= eminence)
Met wat gedraai aan knoppen kom ik en heel eind heb ik net gemerkt.
Het clean (kanaal is het niet,amp is een éénkanaals met twee gain stages) gebruik ik amper... ik speel eigenlijk permanent op de lead stand, zo ingesteld dat hij net opbreekt.
Ik heb een betonnen aanslag en grote klauwen een ibanez tubescreamer.
Afgelopen weekend met een gig echt hard kunnen spelen, ook op de hogere volumes blijft deze amp strak klinken.
Een clean boost (net dat beetje extra) is wel wat ik zoek denk.
Morgen ga ik bij guitars and amps testen ; mxr CAE line booster, merk x equalizer,en de seymore duncan pickup booster.
verslag volgt later deze week.

de deltablues is echt erg goed.
clean kanaal klinkt erg brown-faced heel gaaf.
Lead kanaal kun je helemaal clean draaien tot en met heavy netal achtige oversturing.
Lekker op opbreken zetten,tubescreamertje ervoor en bob's your uncle!

stevie ray
17 maart 2009, 15:15
mailtje terug gehad van Nico Sabbadian, wel ff schrikken van de prijs.
Toch ben ik verscheidene andere gebruikers van dit pedaal tegen gekomen met diverse clips op soundclick...geluid was echt goed.

Mail in groen



Hey, hello Michael... well good to receive a e-mail interesting from Holland, i have family there the last name of my family there is: Vink and Buron they are the uncles of My wife.
Well i don´t want you to pay the double of the price of that pedal... the pedal has only one price and is $160 (Euro) + $50 (Euro) for shipping to Europe by Correo Argentino (www.correoargentino.com.ar)
is a total of $210 (Euros) that the pedal will cost to you with the shipping cost included and without custom problems!!!
The only thing is that you have to do is to transfer money by Western Union the total of $210 (Euros) you will have the pedal since i get the money in that day i send you the pedal and you are going to receive between 20 to 30 days or less than that.
If you are interesting and decide to buy it, please send me a e-mail soo i can send you my personal information and my Holland familly telephone number if you need some reference about me.
I will look forward for your reply.
Regards.

Nicolás Sabbadin
SABBADIUS CUSTOM PEDALS
www.sabbadius.com.ar





Ga het doen,vandaag nog.

marc_o
17 maart 2009, 15:23
HO, WACHT EVEN!!!

Er was toch iets met Western Union dat niet in de haak was??

Vraag het even na bij je bank a.u.b., zou een beetje lullig voor je zijn wanneer hij wel geld heeft en jij geen pedaal.....






mailtje terug gehad van Nico Sabbadian, wel ff schrikken van de prijs.
Toch ben ik verscheidene andere gebruikers van dit pedaal tegen gekomen met diverse clips op soundclick...geluid was echt goed.

Mail in groen



Hey, hello Michael... well good to receive a e-mail interesting from Holland, i have family there the last name of my family there is: Vink and Buron they are the uncles of My wife.
Well i don´t want you to pay the double of the price of that pedal... the pedal has only one price and is $160 (Euro) + $50 (Euro) for shipping to Europe by Correo Argentino (www.correoargentino.com.ar (http://www.correoargentino.com.ar))
is a total of $210 (Euros) that the pedal will cost to you with the shipping cost included and without custom problems!!!
The only thing is that you have to do is to transfer money by Western Union the total of $210 (Euros) you will have the pedal since i get the money in that day i send you the pedal and you are going to receive between 20 to 30 days or less than that.
If you are interesting and decide to buy it, please send me a e-mail soo i can send you my personal information and my Holland familly telephone number if you need some reference about me.
I will look forward for your reply.
Regards.

Nicolás Sabbadin
SABBADIUS CUSTOM PEDALS
www.sabbadius.com.ar (http://www.sabbadius.com.ar)





Ga het doen,vandaag nog.

M Kactus
17 maart 2009, 15:28
HO, WACHT EVEN!!!

Er was toch iets met Western Union dat niet in de haak was??

Vraag het even na bij je bank a.u.b., zou een beetje lullig voor je zijn wanneer hij wel geld heeft en jij geen pedaal.....

Was dat niet andersom ? Die Nigeriaanse oplichters die wel betalen, maar het geld dan via Western Union terugvragen, of laten bouncen, geloof ik. Dan heb je even het geld gehad, maar je verkoopwaar ben je kwijt. Of het in de andere richting ook link is, betwijfel ik, maar je kunt het best eens vragen. Kan nooit kwaad.

stevie ray
18 maart 2009, 11:02
Lees even het mailtje van Nicolas,
Hij geeft familie referenties hier in holland,heb ik gechecked (nadat ik zijn mail met de namen en adressen+telefoonnummers had gekregen).
Verder heb ik contact gehad met twee mensen in u.k. die tevreden klanten zijn én gebruikers van hetzelfde pedaaltje. Hebben het op dezelfde manier aangeschaft.
Zal om jullie gerust te stellen ook even de bank enzo bellen.
Mocht er alsnog problemen zijn,ik practiseer in het civiel (straf)recht en mijn tentakels zijn laaaaaaaang!

Het komt wel goed hoor... en het is maar 210 dollar.

schizo910
18 maart 2009, 11:18
Lees even het mailtje van Nicolas,
Hij geeft familie referenties hier in holland,heb ik gechecked (nadat ik zijn mail met de namen en adressen+telefoonnummers had gekregen).
Verder heb ik contact gehad met twee mensen in u.k. die tevreden klanten zijn én gebruikers van hetzelfde pedaaltje. Hebben het op dezelfde manier aangeschaft.
Zal om jullie gerust te stellen ook even de bank enzo bellen.
Mocht er alsnog problemen zijn,ik practiseer in het civiel (straf)recht en mijn tentakels zijn laaaaaaaang!

Het komt wel goed hoor... en het is maar 210 dollar.


geen dollar.. maar euro's

hole
18 maart 2009, 11:30
Mocht er alsnog problemen zijn,ik practiseer in het civiel (straf)recht en mijn tentakels zijn laaaaaaaang!



Ja, maar dan is je geld nog steeds weg hoor ;)

(maareh...advocatuur, rechtswinkel???)

marc_o
18 maart 2009, 13:37
GODVERREDOMME, dat is schrikken!

Maareh, ik hoop dat het goed gaat. Heb er zelf geen ervaring mee, dus hiervan kunnen we weer leren.

Ben uiteraard benieuwder naar hoe jij het pedaal straks ervaart...

succes in ieder geval!

WillemdaGuide
18 maart 2009, 14:36
En speelde hij ook niet met onwijs dikke snaren?!?
Kan me voorstellen dat dat ook best nog veel invloed heeft op je sound.

stevie ray
18 maart 2009, 14:42
ja de overleveringen zeggen 013... 011 als hij zere vingers had.
Nou is 013 me te gorig, heb ik geprobeerd maar 011 gaat heel prima.
Tel daarbij mijn betonnen aanslag,tubescreamer,buizenversterker en strat op en dan kom je een heel eind.
Zo is het ook al een fantastisch geluid hoor,niet te kloppen.
Maar specifiek zoek ik dus dat 'cleane' geluid (zoals b.v. op de video) het is wat ronder dan een strat zo rechtstreeks in de amp.
Wat het pedaal doet is een simulatie van een heetgestookte vibroverb weergeven en dat is precies wat ik zoek.
Het is dus GEEN stevie ray vaughan in een doosje , dat zeker niet.
Het geluid moet uit je vingers komen.

hole
18 maart 2009, 15:30
:???: :dontgeti:

...oooow wacht eens....!!! Dat systeemplafond herken ik uit duizenden ;)

http://i.fokzine.net/s/bye.gif Nee, wist ik niet trouwens

Hey "Mel"!

schizo910
18 maart 2009, 16:17
@ skeez ; dollars euro's ...all the same to me.

weet je wat, geef ik jou 1000 dollar geef jij mij 1000 euro!

stevie ray
18 maart 2009, 18:14
weet je wat, geef ik jou 1000 dollar geef jij mij 1000 euro!

als je er een sabbadius hot tube simulator (srv clean sound) bij doet wil ik dat voor één keer wel doen hoor skiets:ok::supercool:

stevie ray
19 maart 2009, 08:53
:???: :dontgeti:

...oooow wacht eens....!!! Dat systeemplafond herken ik uit duizenden ;)

http://i.fokzine.net/s/bye.gif Nee, wist ik niet trouwens

Hey "Mel"!


Hey mark!!!! ..........:cheerup:


slowchat ghehehehehehe

stevie ray
19 maart 2009, 09:00
vbnxhnxfhnxfnxfn

hole
19 maart 2009, 09:01
Hoe kom je eigenlijk bij zo'n pedaal terecht.

Lijkt me niet dat dit een wijd en zijd bekend merk is..toevallig gevonden of zo?

Bernardduur
19 maart 2009, 09:57
Bij de naam Hot Tube Simulator krijg ik al snel de gedachte aan de oude EHX Hot Tubes; geniaal pedaal, in de FX loop.........

Alleen het geluid van de sample lijkt er wel en tegelijk niet op.

Mitch
19 maart 2009, 12:39
Dubbelaccounts als je geband bent worden niet op prijs gesteld, deze gaat dicht.