PDA

View Full Version : Boss me 50



edje kadetje
16 maart 2009, 10:47
Ik lees dat de boss me50 geen versterkersimulaties aan board heeft.
Ik ben een beetje in verwarring want toen ik hem een keertje testte vond ik hem wel heel goed klinken, ik meen zonder versterker. Bijvoorbeeld een buizenoverdrive en dan de drive weg en ik had een mooi clean geluid.

Zijn er gebruikers hier op het forum van de ME50?
Wat is jullie ervaring?
Klinkt de me50 ook goed door de koptelefoonuitgang?
En direct naar een poweramp?

Ook las ik ergens dat het switchen tussen patches traag gaat. Ervaringen?

duckman
16 maart 2009, 12:29
volgens mij zit er op de hoofdtelefoon uitgang wel iets van een filter ,maar geen amp/speaker simulatie.Niet echt fantastisch, maar voor thuisgebruik ok.

Het is een aardig ,simpel mulit effect, niets bijzonder.
vertraging tussen patches is hinderlijk, ik vond het bereik van sommige instellingen ook niet altijd goed.direct naar poweramp klinkt ruk.Te dun en fizzy.

Ik vond de delay goed en algmeen de modulatie ok.

edje kadetje
16 maart 2009, 19:11
volgens mij zit er op de hoofdtelefoon uitgang wel iets van een filter ,maar geen amp/speaker simulatie.Niet echt fantastisch, maar voor thuisgebruik ok.

Het is een aardig ,simpel mulit effect, niets bijzonder.
vertraging tussen patches is hinderlijk, ik vond het bereik van sommige instellingen ook niet altijd goed.direct naar poweramp klinkt ruk.Te dun en fizzy.

Ik vond de delay goed en algmeen de modulatie ok.
Nou dat klinkt dan niet erg positief. Ik heb hem uitgeprobeerd en toen vond ik het wel wat, maar dan zal er wel een amp achter hebben gezeten, stom dat ik daar niet goed op heb gelet. Zo heeft testen natuurlijk niet veel zin.

Ik zoek iets heel simpels als back-up voor mijn uitgebreidere systeem. Het moet stand alone zijn, als alles uitvalt gewoon direct doorprikken naar de mixer. Nog maar eens gaan testen dus.

dml
17 maart 2009, 10:56
Als je het simplisme van de ME-50 op zich wel okay vond, dan is de nieuwe ME-70 misschien iets voor je. Deze beschikt wel over versterkersimulaties en ook de hinderlijke signaldrop bij het kiezen van patches is verdwenen. Ik heb sinds gisteren een ME-70 thuis staan en hij klinkt gewoon goed.

De grootste verschillen op een rijtje.
Preamp models ME-50: n.v.t. ; ME-70: 6 (+EQ-stand)
OD/ Distortions ME-50: 22 ; ME-70: 10
Reverbs ME-50: 4 ; ME-70: 2
Modulation ME-50: 11 (o.a. 3x chorus en panner) ; ME-70: 10 (o.a. 1x chorus, geen panner maar wel een extra delay)
Delay ME-50: 11 ; ME-70: 10 (o.a. looper!!)
Comp en Tone Modify zijn op de ME-50 los van elkaar te gebruiken, op de ME-70 zitten ze onder hetzelfde blok maar zijn wel voetschakelbaar. Het exp.pedaal op de ME-70 is van staal, op de ME-50 van plastic.

Ferraririk
17 maart 2009, 13:00
dattie looper heeft is wel cool, maar das dan ook de enige reden dat ie beter is denk, en hij heeft 2 led nummers ipv 1 voor met tunen enz, o en de standaard patches,
maar hij heeft wel minder effecten aan boord begrijp ik nu?

dml
17 maart 2009, 14:09
maar hij heeft wel minder effecten aan boord begrijp ik nu?

Kwestie van tellen.

Ferraririk
17 maart 2009, 14:38
Kwestie van tellen.

Ferraririk + Tellen

[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt